Kennelnamn

falukorw

Trådstartare
Är det någon som vet om man kan kolla vilka kennelnamn som finns registrerade? Har kommit på ett som jag vill att min framtida kennel ska heta men man måste ju kolla så att det inte är upptaget. Kanske lika bra att registera på en gång så ingen tar det, kommer ju dröja minst 2 år innan jag tar min första kull och då kanske det blivit upptaget. Vad skulle ni ha gjort?
 
Sv: Kennelnamn

annars är der bara att ansöka. är det upptaget så får du reda på det då. =) Mammas kennel skulle hetat Barabas men de va upptaget så det blev Famlaas (FAMiljen LAAksonen) Hon föder upp dvärgpinscher. vad har du för ras?
 
Sv: Kennelnamn

Dvärgschnauzer.
Ska kanske prova att registera, ska kolla om det finns med på FCI:s hemsida först bara!
 
Sv: Kennelnamn

Jag ska inte ha någon kull på minst två år men ska endå regga vårt blivande kennelnman nu i höst. Då behöver man inte oroa sig för att det ska bli upptaget sedan.

Jag har tittat på den sidan också och kunde inte se vårt blivande där iheller så det är bara att registrera och hoppas att ingen protesterar ;).
 
Sv: Kennelnamn

Även om just det namn du tänkt använda inte är upptaget så är det inte säkert att du får det godkänt ändå...

Det få nämligen inte vara för snarlikt något annat namn....

Så när du ansöker om kennelnamn... Fundera ut flera tänkbara alternativ.

Lycka till...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 481
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 282
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 675
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp