kemisk kastrering

S

skrocken

Jag har en hanhund som på äldre dar (7 år) blir väldigt störd när tikarna runt om löper. I normala fall är han och mina andra hundar ute mycket lösa på tomten, när jag håller på med hästarna och så. Men, så fort tikarna löper kan han försvinna med blixtens hastighet. Nu har jag blivit rekommenderad sk kemisk kastrering och undrar om någon har erfarenhet av det?

Sv: kemisk kastrering

Mina föräldrar testade det på sin hund... funkade väl sådär...
Det är heller inte särskilt nyttigt att använda sig av den metoden för många gånger...
Jag ser det mer som en test, funkar det så kan man ju kastrera på "riktigt"

Sv: kemisk kastrering

Rådfråga veterinär. Kemisk kastrering med hormoner kanske i längden leder till biverkningar. Har inte heller hört att det fungerar såp bra. Hunden är ju inte heller helt ung. Op tror jag mer på om han iinte är för gammal. En jakthund kanske dessutom blir för loj av att bli snöpt??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 487
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka