• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Koppar
  • Startdatum Startdatum
Sv: Keik Jo

Idag kom han tvåa ;), men det ger ju också pengar.

hehe, ja...
Och personligen skulle jag vara glad över en häst som gör många goda insatser (=placeringar=pengar), även om den kanske inte vinner jämt. För det finns ju trots allt en del hästar efter Rigel Jo som sprungit in mycket.

Har ingen direkt pejl hur hans avkommor går, men har observerat att flera av hans söner har veterinära anmärkningar.
Eller är det bara nåt jag fått för mig.
De jag pratat med säger att avkommorna är snälla.
Har själv ett sto e Rigel Jo, och hon är gudasnäll.

Ja, tycker ofta man hör att han gett snälla och trevliga avkommor. Jag har också ett sto efter Rigel Jo, som är snäll men även ärvt en del från morfar Lapp Nils..:o

Sönerna Storm Jo, Kjöstad Jo, Frisli To Jo..? De har väl en annan sak gemensamt också... Och det är väl känt att han tränar dem ganska tufft? Eller?

Har oxå hört det om hård träning (därför de bara blir unghäststjärnor?), vill ksk ha fram en ny Alm Rau Jo? Fast iofs, Frisli To Jo funkar väl än? Eller ja... Tävlar på lite högre nivå iaf!

Nu blev jag nyfiken varför inte rigel Jo i stammen?

Har man sett många avkommor som ger sig när det gäller även om de har kapacitet så får man ingen bra uppfattning, så är det för mig. De är säkert jättesnäll och trevliga men som sagt, för många som inte vill stoppa nosen först.

Sparkar lite liv i denna tråd.

Såg Keik Jo betäckt hela 52 ston förra säsongen.
Nån som använde honom och på vilka stammar :)
Jag tänkte betäcka mitt sto med honom så e nyfiken på
övrigas åsikter.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 979
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar