Kedjan genom bridongringen.

Sv: Kedjan genom bridongringen.

Jag är absolut ingen expert på kandar men det såg mycket trevligare ut när du hade kedjan igenom så kör på det! :laugh:

Betten ser ut att ligga alldeles för nära varandra tycker jag, du borde kunna höja bridongen lite. Bridongen kommer att påverka stången om kedjan går igenom, ser väldigt trassligt ut och jag kan inte förstå hur det nånsin kan fungera så att du kan rida på enbart bridongen och separera betten?

Jag hade kunnat höja stången ett snäpp men hästen hatar det! Han vill ha betten långt ner... Det är svårt att se på bilderna men det varken ser ut eller känns som om bridongen rör sig när man rider på bara bridongen. Men som sagt, jag får testa och se. Har ju bara provat att rida så en gång.

Stången ska du ju inte höja, då hamnar den ju ännu mer på bridongen. Det är bridongen som isåfall ska upp. Titta hur det ser ut i munnen på hästen nu, bridongen ska inte ligga på stången, ser ut som ett det finns risk för det.

Men jag fattar inte hur du menar, bridongen SKA ju kunna röra sig?

Stången ska du ju inte höja, då hamnar den ju ännu mer på bridongen. Det är bridongen som isåfall ska upp. Titta hur det ser ut i munnen på hästen nu, bridongen ska inte ligga på stången, ser ut som ett det finns risk för det.

Men jag fattar inte hur du menar, bridongen SKA ju kunna röra sig?

Haha.. Nej jag fattar varför du inte förstår, det gör inte jag heller när jag läser det nu.. Jag menade att det var bridongen som kunde höjas men att han inte trivs med det. Jag har kollat i munnen och betten ligger inte på varandra. Sen menade jag att stången inte rör sig när man tar i bridongen...
Hoppas att ni förstår bättre nu :laugh:

// Johanna numera inte längre nyvaken och helsnurrig!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: dukie
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar