ke-produkter bra/dåligt?

snuttan will&alina

Trådstartare
Som det står i rubriken, är det ngn som har erfarenhet av dom?
jag är ute efter grindar (v40) och hittade inget från volvo som jag helst vill ha ifrån så ja funderar på grindar från ke, dom verkar ju bra.
Säg va ni tycker om dom...:idea:

Sv: ke-produkter bra/dåligt?

Hej!
De flesta med grindar till bilarna köper JEPPE Grindar.
Men, varför inte skaffa en riktig godkänd bur istället?

Bilbesiktningskillen som jag träffade i dag, var väldigt förvånad att min kompis baklucka var hel.

Han berättade
att ofta hade säkerhetsfästena i bakluckan gnagts av + att bilens sidoväggar var både repade och smutsig i inredningen.

Man måste även göra åverkan på bilen genom att borra några hål för fästena.

Kanske inte helt lyckat om man har en någorlunda ny bil.
Själva har vi dubbelburar i båda bilarna till våra hundar.

Säkrare, hunden/hundarna kan inte slungas in i sidorutorna, och buren är säkert förankrad i lastöglorna.
Även en evakeringslucka finns baktill på buren.

Kolla:
www.enason.se

bra priser och snabba leveranser av en kanonbra bur.

Bara ett litet tips alltså/

Vad gör man då om man som jag har 3 hundar, där 2 st inte får plats ihop om en mellanvägg är uppe? Grindar är mycket bra att ha, om man av olika anledningar inte kan ha bur.

Tja.............har ju ingen aning om hur stora hundar du har.
Men, min kompis tillika uppfödare av en lite större ras än vad jag har, har sina 3 hundar i dubbelbur utan mellanvägg.

Så visst går det om man vill ha den bästa säkerheten för sina hundar att ha bur.

Säger som vid ett tidigare inlägg......inte kul vid en inbromsning om huden/hundarna far in i sidorutan och bryter nacken.

Har hänt ett flertal gånger att även sidorutan vid en olycka gått sönder, och hunden/hundarna kastats ut i vägen.

Trevlig sommar!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 902
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna