Fossing

Trådstartare
Lokal tävling på stor häst: får man ha vilken kavaj man vill då? Måste det vara en ridkavaj? Lite dum fråga kanske, men jag har inte riktigt fått grepp om det...

Sv: Kavaj

du måste ha ridkavaj. Ridkavaj definieras som: "en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med sprund bak. Jacka som slutar vid midjan, räknas inte som ridkavaj."

Hittar du en 'vanlig' kavaj som är figurskuren, av tyg, knäppt fram, med sprund bak och som går längre ner än till midjan så kan du ha den.

kanske lite löjlig fråga, men får man ha jeanskavaj om den i övrigt uppfyller de krav du nämnt??

hehe :devil:

jo iofs. men jag har aldrig sett nån tävla med jeanskavaj, jag kanske kan bli först...

var har du din midja? min kavaj slutar en bit nedanför midjan, vid höften ungefär... ;)

Okej, tack. Anledning till att jag frågar är att jag eventuellt ska tävla en lokaltävling snart och orkar inte köpa en ridkavaj för bara en enda tävling. Jag har en vanlig, svart kavaj men utan sprund. Kanske man kan ta fram saxen lite? :devil: Eller är de inte jättepetiga?

Jag tyror inte att det de studerar mest är om sprunden är klippt eller redan finns där.
"Jaaa, nu kommer det in ett nytt ekipage på banan, ja då måste vi allra först kolla sprunden på ryttarens kavaj..! Ojsan den ser ut att vara klippt, nu blir det uteslutning!"

^^

Kanske man ska komma till nästa tävling i en neonrosa Ridkavaj och limegröna ridbyxor, till det kanske ett par oranga shortshaps (givetvis utan frans) och ett par bruna jodphursskor.
Det är ju helt tillåtet enligt TR :angel:

cewe skrev:
Kanske man ska komma till nästa tävling i en neonrosa Ridkavaj och limegröna ridbyxor, till det kanske ett par oranga shortshaps (givetvis utan frans) och ett par bruna jodphursskor.
Det är ju helt tillåtet enligt TR :angel:

Jag måste testa! :rofl:

Hm , finns det andra färger än brunt och svart på läderträns?
Hästen måste ju bli fin också. Vet att jag sett tyglar som var flerfärgade.
Schabraket tycker jag ska vara typ tiger/leopardmönstrat.

Jag kan rida i sk. galopp/distans träns, dom är i "tyg" och går att få i alla regnbågensfärger :idea:

Ja, fast kom bara ihåg att du då inte kan ha samma klädsel i hoppning, för där krävs att shortchaps och jodphursskor ska ha samma färg :)

den tävlingen kommer bli publikstormad.

hör av dig med tid och plats ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: MML
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 034
Senast: Bison
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna
  • Luktar gnagare?

Hästrelaterat

• Ridkjol