Kavaj sökes

Victovie

Trådstartare
Jag kommer behöva skaffa en ny kavaj nån gång, och skulle behöva lite hjälp av er att hitta det jag letar efter.

*Svart
*Figursydd
*Gult foder
*Gult kantband på kragen
*Sammetskrage
*Inte särskilt dyr...

Finns denna? Hittade min nuvarande på Bo Olsson's i Tomelilla för 198kr :D . Har dessa grejerna förutom inte bästa passform. Av märket Jops - Nån som vet om man kan hitta dom nånstans? Har inte sett dom någonstans sen många år tillbaka...

Sv: Kavaj sökes

Tusan - jag tänkte precis skriva att jag har en kavaj som uppfyller exakt de kraven - och så såg jag att det var en Jops.. Det är ju min också, exakt likadan då alltså! :D
Jag köpte min Jops-kavaj på EKO i Fjälkinge förra våren tror jag att det var, eller kanske hösten innan, de hade utförsäljning då i alla fall, och jag hade lite vinterhull... hrm, och behövde en kavaj som var storleken större än min nuvarande.. ;) Gillar den, men precis som du säger, inte världens bästa passform direkt. Tror för övrigt att EKO har Jops fortfarande, annars har ajg nog inte sett dem nån annanstans direkt.

Tyvärr har jag inga andra tips på märken, jag såg ju bara din tråd o blev glad att jag hade en sån, men det hade ju du med.. ;)

Kul at höra att de fortfarande finns ialf! :D Trodde typ att märket försvunnit. Var din också så billig? Funderar på att skaffa en till sån, det är ju inte så svårt att kunna fixa till passformen lite :p

Jag kommer inte ihåg exakt vad jag gav för den, men det var under 200 kr i alla fall. Visserligen var det på utförsäljningen så den är kanske något dyrare annars, men knappast mycket.
Det tänkte jag också faktiskt, några stygn i sidorna här o var o man fixar passformen ganska lätt - men "som tur var" så krympte jag ur den kavajen igen :p, så nu är jag tillbaka i min Hawthorne! :D

Hööks hade de kavajerna för ett par år sen, de finns inte kvar längre vad jag vet. Tror att det var nån form av "eget" märke, för jag har inte hittat dem nån annanstans.

Har ingen bild på bara kavajen tyvärr, den här bilden är nog den som syns tydligast, om än inte sådär jättebra..

jag hade en kavaj , som nu är för liten :smirk:
Men den uppfyllde ALLA dina krav,,en Victor Hugo, jätteskön!:bump:
Borde finnas i de flesta ridsportbutiker,,lycka till!

Åh, tack så mkt för tipset! :) Då får jag kika efter dom, superkul att det finns fler som uppfyller mina önskemål! :banana:

Igår såg jag en kavaj i stallet, som stämde in på din beskrivning. Gick närmare och såg att det stod Jops i! Tänkte direkt på dig, och frågade ägaren vart hon hade köpt den. Den var köpt på Börjes i typ julas. Kanske kan vara något att kolla upp? :) Vet dock inte om den var beställd, eller ifall det var någon de hittade när de var där.

MVH/Smallgot

Har en Victor Hugo, jätteskön och uppfyller dina krav utom att jag tror den har svart foder... :confused: kostade 1000:- från början, men jag köpte den på rea för 500:- :D

Jops menar jag. Min kavaj är av det märket o jag har köpt den på Börjes, jag tror att det är dom kavajerna som alltid finns. Supe stora i stl dock, jag har barnstorlek i min....=)

Oj, är de så stora?! Har ingen aning om vilken storlek jag har på min :p . Men kul att Börjes har de!

Nej, tyvärr, har inte tänkt på din kavaj innan när jag kollat på er,
höll ögonen på ryttaren o hästen i övrigt ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka