honung
Trådstartare
Mitt liv är just nu lite av en norénpjäs och det senaste tillskottet på min nöjeshimmel är ett stopp i köksavloppet. "Äh, lätt fixat!" tänkte jag igår och hällde i Mr Muscle kaustiksoda/propplösare i zinken. Därefter hällde jag i varmt vatten och jorå, det fräste nästan explosivet och sen....inget. Inget. Jamen, det brukar ju smälla till när proppen löses och sen kan man spola vatten. Nä, inte. Jag lät det stå någon timme, och spolade sen med varmt vatten, men då är det plötsligt tvärstopp! Jag orkade inte med detta ovanpå allt annat, så jag bara lät det vara till idag. Låtsades inte om det helt enkelt.
Idag har jag försökt med en såndär gummi/vacuum-sak, men nej det kommer bara upp lite vatten som snabbt rinner ner i zinken igen. Suck.
Så jag röjde under skåpet och skruvade bort vattenlåset. I röret låg det massor torr kaustiksoda...och jag fattade ingenting. Sen känner jag med fingret uppåt, då ser jag i ficklampans sken att det har satt sig ett lock i röret från zinken, av kaustiksoda, som är som cement. Nu har jag hackat med mejsel och hammare men det går fan inte att få bort!
Vad gör man? Det är tväääärstopp!
(pst, jo jag bor i hyresrätt, men helst löser jag detta utan hyresvärdens hjälp, denne bor dessutom på annan ort)
Idag har jag försökt med en såndär gummi/vacuum-sak, men nej det kommer bara upp lite vatten som snabbt rinner ner i zinken igen. Suck.
Så jag röjde under skåpet och skruvade bort vattenlåset. I röret låg det massor torr kaustiksoda...och jag fattade ingenting. Sen känner jag med fingret uppåt, då ser jag i ficklampans sken att det har satt sig ett lock i röret från zinken, av kaustiksoda, som är som cement. Nu har jag hackat med mejsel och hammare men det går fan inte att få bort!
Vad gör man? Det är tväääärstopp!
(pst, jo jag bor i hyresrätt, men helst löser jag detta utan hyresvärdens hjälp, denne bor dessutom på annan ort)