Kattutställning

Evita_peron

Trådstartare
Halloj.:banana:

Är det någon här som ställer ut sin katter elr katter? Jag är med i en kattklubb (Alfakatten) och min pappas ex har fött upp katter och ställer ut sin ena nu. Milarepas Maa-Nick heter han och är en Blåmaskad Helig Birma.
Kanske någon som föder upp Birma?

MVH emma :rofl:

Sv: Kattutställning

Ställer ut när jag har något att ställa ut. Har just nu bara en utställningspensionerad avelshona.

Jag har en Maine Coon kille på sju månader som jag ställt ett par ggr och ska ställa igen på söndag i Örebro. Jag är helt nybörjare på detta med kattust., har dock ställt hund rätt mycket.

Jag har en Maine Coon kille på sju månader som jag ställt ett par ggr och ska ställa igen på söndag i Örebro. Jag är helt nybörjare på detta med kattust., har dock ställt hund rätt mycket.

Men gud va kul! :laugh:
Vad heter katten? Vilken kattklubb är du med i?

Hoppas det går bra i Örebro då! :)

Devon rex, nuvarande katten heter IC Kurbit's Strawberry. Hon är vit och har gula ögon.

Hon låter jättesöt. :)
Jag är egentligen bara van med Birmor även fast jag har vart på många utställningar. Så det kan vara kul att höra lite om andra kattraser. ;)

Då måste jag oxå fråga, vad är det för skillnad på Devon rex och Cornish rex?

Jag har fyra katter som ställs/ska ställas mer eller mindre aktivt.
Devon rexarna:
CH S*Jolly Roger's Diamonds and Rust (Nu mer kastrerad avelshane på två år)
S*Bonneas Cleopatra (Fertil hona, 1 år. Avbrott för parning)
S*Tiddlywinks I love my Lapcat (Unghona på 6 månader, kommer att börja ställas i höst)
S*Jolly Roger's Arawn (LIten pokje på två månader, kommer att ställas i höst)

Devon rex har kort nos, cornish rex har en "lång" nos. Öronen på en devon rex sitter brett isär och är lågt placerade på huvudet med en bred bas. Hos cornish rex är öronen högt placerade med smal bas.