kattutställning 14-15 i Östervåla

Winni

Trådstartare
Det är vist en internationell utställning som Uppsala kattklubb anordnar. Jag och min sambo ska gå på den och vi har varit på lite andra kattutställningar tidigare, men då bara tittat i största allmänhet. Men nu vill vi se några speciella raser och vill inte missa dem, bara för att vi inte vet hur det funkar :o.

Så nu undrar jag om någon vet om alla raser visas båda dagarna eller är de som SKK som delar upp hundraserna på olika dagar? Lite fler tips som kan vara kul att få, så berätta gärna det.

Det ska bli så himla kul i alla fall och jag ser fram emot nästa helg :bump:

Sv: kattutställning 14-15 i Östervåla

Hittar ingenting på inbjudan om att det skulle vara rasfördelning, så det är nog alla raser (eller ja, dom som anmäls) båda dagarna. Många väljer att dela upp, framförallt när dom inte kan ta in så många katter i lokalen. Eller som det var här i Örebro nu sist, att det är alla raser båda dagarna men man får bara ställa varje katt en dag.
Det är otroligt tryck på kattutställningar nu, massor blir bortlottade trots anmälan och betalning första dagen.

Oj, det brukar alltså kunna vara olika raser, olika dagar på en utställning. Undrar om man kan ringa och kolla upp det någonstans? Annars kanske man ska satsa på lördagen, för den första dagen borde väl alla raser vara där. Eller hur det nu funkar. Jag har en bit till Östervåla, även om det inte är så jättemånga mil så vill man inte åka båda dagarna ändå.

Den utställningen är det alla raser båda dagar.
Vissa utställningar delar upp så att kategori II (semilånghåriga raser) är en dag och resten en annan, men denna utställning är alltså en två certs med alla raser båda dagarna.

Jag anmälde men kom inte med. :(
Otroligt högt tryck på utställningar just nu.

Tack för svaret :bow: nu vet jag lite mer om hur det funkar och hur den utställningen i Östervåla är.

Brukar det annars stå i annonsen som klubben har på sin hemsida? Har tidigare under åren kikat in lite ibland på klubbarnas sidor, sett annonser om utställningar men kommer inte ihåg om det någongång stått vilka raser som kommer att ställas ut på vilka dagar. På SKK sida kan man se det och då är man säker på att inte missa sin eller sina raser. Men som sagt så har jag inte tidigare kollat så noga på kattannonserna heller utan gått bara för att få se katter av vilket slag som helst. Det kan jag göra nu med, för alla katter är underbara :love: men nu vill jag se en eller ett par speciella raser och då är det bra att man är där just den dagen som katterna också är där :).

Men redan på lördagen hoppas jag att vi kommer iväg till utställningen, tjoho!

Senast ändrad:

Är utställningen uppdelad så står det alla gånger på inbjudan som klubbarna brukar ha på sin hemsida.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 819
Senast: machafuko
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 113
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 552
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar