Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Reykur, vi vet inte var TS bor och inte var hon kan ha sin katt ute. men jag förutsätter att TS har lärt känna sin kattunge och att kattungen har lärt känna TS innan första gången den får gå ut. Och jag garanterar att den inte kommer att springa iväg - och dessutom tror jag nog att TS inte släpper sin nya ögonsten ur sikte utan är med ute den första stunden. Bor TS med trädgård är det ju inga problem alls, bor hon i lägenhet får hon ha mer koll.
Men att vänta tills han är vuxen låter bara fånigt. Det är ju som ungkatt vi har mest att lära katten (att komma när man ropar tex) , när den är vuxen är det för sent.
ja det sa ju jag också, att man inte presenterar omvärlden för katten innan man vet att den kommer när man ropar.
Jag skaffade mig en kattunge för ca 2v sedan och min gick ut redan efter 6dgr. Jag gjorde som pialotta föreslog, så fort han lyssnade på sitt namn eller något annat testade jag att öppna dörren. Han gick då ut och satt på trappan de första dagarna, sedan gick han längre och längre ut, han har massor att utforska så han går ingenstans, plus att så fort han blir rädd för något kutar han in vilket jag tycker är bra för då ser han hemmet som sin trygghet!. Alla gör vi olika. men sådär har jag gjort med alla mina katter som jag har och haft. Haft/har sammanlagt 6katter.
är det då så att okastrerade hanar aldrig får gå ut, det är ju nästintill djurplågeri. Men nu kommer vi nog inte längre och vi kidnappar TS tråd om vi skall fortsätta diskutera detta.
Svarar alla:
Självklart ska katten kastreras och märkas innan den får vara ute lös.
Skrev det inte ens då det är en självklarhet för mig.