Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad får han för mat? Första steget är väl att eliminera först spannmål, sedan olika protein.Den där lillkatten.. han ger mig gråa hår.. nu har han börjat fisa oxå.. såna där som nockar en totalt.
Så vart börjar man? För nått är de ju som stör när magen inte är med
Åt mjau innan han flyttade in så fick fortsätta med detta. Har ju haft stressmage när det händer saker så ville inte byta. Avmaskade å de kom ut knyten med mask. Trodde de va det som spökade med dålig mage.Vad får han för mat? Första steget är väl att eliminera först spannmål, sedan olika protein.
Jag har goda erfarenheter av Royal Canin Digestive. Min ena har känslig mage och blivit helt bra på detta foder, så bra att jag nu kan ge annan blötast (Gourmet, som båda katterna älskar). Torrfoder har mina på fri tillgång, men det vet jag att inte alla katter kan ha.Åt mjau innan han flyttade in så fick fortsätta med detta. Har ju haft stressmage när det händer saker så ville inte byta. Avmaskade å de kom ut knyten med mask. Trodde de va det som spökade med dålig mage.
Konsistensen är numera normal men så kom ju knockoutfisarna . Fått lite smakpåsar av fd bonusdottern som jobbar i djuraffär. Inte mycket som passar hern i smaken han är till å med tveksam på dreamies
Får kika runt på lite olika spannmålsfria, å hoppas båda herrarna blir nöjda med smaken.
Vår har precis fått byta från Royal canin till Bozita, det verkar gå hem än så länge iaf!Sååå vad rekommenderar buke för spannmålsfritt torrfoder? Ska passa innekatt i ålder 7 mån och 12 mån. En kastat å den minsta på väg att bli snart
Men så skumt.Vad räknas havre som?...
Som kattägare dränks man av foderreklam och som kattägare, försöker man då ändå sätta sig in i fodermarknaden idag vs igår (20 år sedan)
Acana Homestead Harvest Cat Recipe SPANNMÅLSFRITT kattfoder med kyckling, kalkon och anka för vuxna katter. Biologiskt korrekt kattmat av färska ingredienser baserat på kattens naturliga föda av kött, organ/inälvor, brosk och ben (så kallat whole prey) i kombination med grönsaker, örter och bär. Ett foder för att hålla katten frisk, stark och nöjd.
Innehållsförteckning:
Färskt kycklingkött (17%), torkat kycklingkött (15%), torkat kalkonkött (13%), HELA HAVRE, hela ärtor, kycklingfett (7%), hela gröna linser, hela kikärter, hela röda linser, färsk bur -fria ägg (4%), färskt kalkonkött (4%), linsfisk, pollockolja (1%), fär
___
Ridå...
Men så skumt.
Linsfisk missade jag helt. Men whole oats är ju fortfarande spannmål. Jag hade valt ett annat foder hur som helst, vad har linser och kikärtor i kattmat att göra?Men kolla ord och stavning i övrigt, så ser du att det troligen rör sig av någon form av translate-översättning... "hela havre"... så vitt jag vet, heter det hel havre... exempelvis och vad är - färsk bur -fria ägg och linsfisk?
Linsfisk missade jag helt. Men whole oats är ju fortfarande spannmål. Jag hade valt ett annat foder hur som helst, vad har linser och kikärtor i kattmat att göra?
Nej.Här är också en spännande innehållsförteckning. Kan egentligen ingenting om foder men behöver katten verkligen allt det där.
Färsk kyckling (15 %), torkat kycklingprotein (14 %), torkat kalkonprotein (14 %), hela ärtor, havre, torkad potatis, hydrolyserat kycklingprotein (6 %), cellulosa, torkade sockerbetsfiber (2,5 %), kycklingfett (2,1 %), fiskmjöl (2 %), torkad öljäst, fiskolja (0,5 %), linfrö, fruktooligosackarider (3500 mg/kg), sjögräs, kikärtor, äpple, morot, tomat, yucca schidigera, alfalfa, nypon, ringblomma, europeiskt blåbär, lingon, kanel, kamomill, nässla, anis, bockhornsklöver, pepparmynta, tranbär, blåbär, spirulina, apelsin, päron, mullbär, persilja
Katter är ju karnivorer även om de tuggar grönt ibland. Jag säger inte att linser och diverse gör någon skada, men behövs gör de inte.Det undrar jag med på sätt o vis. Men det är ju så att många hund och kattdjur i det vilda käkar en del frukt och grönt också, så nån nytta har det säkert.
Jo dom behövs för att få upp proteinkvoten i fodret. Om sedan katten kan tillgodogöra sig proteinet eller inte spelar mindre roll. Huvudsak att det säljer, vilket högproteinfoder tenderar att göra..Katter är ju karnivorer även om de tuggar grönt ibland. Jag säger inte att linser och diverse gör någon skada, men behövs gör de inte.
Men så himla trist! Jag har dålig koll på torrfoder eftersom jag inte ger det, men Finns det vettiga märken?Jo dom behövs för att få upp proteinkvoten i fodret. Om sedan katten kan tillgodogöra sig proteinet eller inte spelar mindre roll. Huvudsak att det säljer, vilket högproteinfoder tenderar att göra..
Men verkligen! Det är jättesvårt!Foder är en sån himla djungel