Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Megara mår strålande så jag har återgått till mindre portioner med skonkost fler gånger om dagen. Hon surar iofs efter varje portion eftersom den är alldeles för liten enligt henne och jag har ett antal nya märken efter gnagande.

Så otroligt tacksam att det inte var mer. Vet tyckte dessutom att hennes allmäntillstånd var bra, och att hon inte var särskilt uttorkad men de vätskade upp henne ändå. Det anades en liten rodnad eventuell infektion i nedre luftvägarna men ingenting som krävde något annat än skonkost i några dagar om hon inte börjar kräkas igen. Ingen medicin eller liknan där? Någon har nämnt att lamm är snällt mot magen så jag ska gå över till att köpa lamm Bozita istället för fågel.

Jag och Jon har haft en bra katt och matte dag idag. Varmt ute innebär öppnad balkongdörr och öppnad balkongdörr innebär jättebusig kisse. Han for runt som ett litet jehu och sedan kom han och jamade på mig, så jag fick offra mig och leka med honom.

Han har även fått smaka Mjau blötfoder idag och det var SMASKENS! Trodde han skulle försöka svälja skålen. :nailbiting:

Har gjort alldeles för mycket se senaste dagarna, så i morgon tar vi det lugnt förutom att jag ska försöka borsta hans tänder igen. Får se hur det går.

I lådan i soffbordet ligger en vippa, brukar leka med katterna på kvällen när jag ligger i soffan, lagom krävande för mig 😁
Paisley är en marodör och har slitit bort nästan alla fjädrar nu och tycker inte den är så rolig längre.
Ändå sitter hon på mattan varje kväll och stirrar på mig, öppna lådan, fram med vippan! Så blir hon lite besviken när jag tar fram den 😂
Ska beställa en hel hög när jag beställer kattmat nästa gång. Har flera vippor, bla en svindyr lyxvippa men den är inte rolig 😂
Bara de billiga från zooplus som duger, antagligen för att de är enklast att bita sönder 😅

Är fodervärd åt en fin Cornish Rex-hona. Har världens bästa relation med henne och i måndags fick hon små bebisar, 4st. Då hon födde i en låda på sängen så delar vi säng veckan ut tills hela boet får flyttas till inhägnaden.

Hon är väldigt envis av sig så vi har lite krig när jag ska sova. För hon vill prompt flytta ungarna när jag lagt mig, då ska dom ligga tätt intill mig istället för i boet där hon födde. Min envishet vinner alltid tillslut och hon ger upp försöket. Misstänker att mamman ser mig som någon form av trygg plats och att det är ett gott betyg.

Lilla fina Kyra

Bifogade filer

• 20220421_141828.webp
    20220421_141828.webp
    138,7 KB · Visningar: 86
Är fodervärd åt en fin Cornish Rex-hona. Har världens bästa relation med henne och i måndags fick hon små bebisar, 4st. Då hon födde i en låda på sängen så delar vi säng veckan ut tills hela boet får flyttas till inhägnaden.

Hon är väldigt envis av sig så vi har lite krig när jag ska sova. För hon vill prompt flytta ungarna när jag lagt mig, då ska dom ligga tätt intill mig istället för i boet där hon födde. Min envishet vinner alltid tillslut och hon ger upp försöket. Misstänker att mamman ser mig som någon form av trygg plats och att det är ett gott betyg.
Välkommen hit :)

Lilla fina Kyra
Vilken skönhet :love: Älskar färgen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
549
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10