Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med den här kan det vara svårt att lista ut ibland, men kommer han med en cable tie eller ett sugrör är han mest bara lycklig och tycker att vi ska leka apport. :D Var han hittar dem vette sjutton ibland.
Han låter helt underbar, fast han kanske måste inse att han ska låta dig få sova för leka apport i sömnen är nog ingen höjdare. :rofl: Jag saknar verkligen min lilla orientaltjej när jag läser detta. Hon älskade att apportera, särskilt sin favoritleksak - en liten mjukisråtta från IKEA. Jag som normalt sett har jättebråttom att kasta saker har fortfarande inte kommit för mig att slänga hennes leksak. Saknar henne för mycket fortfarande för det. :(

Här är en bild på henne och brorsan:
1649534591043.webp

Han låter helt underbar, fast han kanske måste inse att han ska låta dig få sova för leka apport i sömnen är nog ingen höjdare. :rofl: Jag saknar verkligen min lilla orientaltjej när jag läser detta. Hon älskade att apportera, särskilt sin favoritleksak - en liten mjukisråtta från IKEA. Jag som normalt sett har jättebråttom att kasta saker har fortfarande inte kommit för mig att slänga hennes leksak. Saknar henne för mycket fortfarande för det. :(

Här är en bild på henne och brorsan:
Visa bifogad fil 88836
Vilka jättefina! 🥰
Här i huset finns alla Kailzies (min fina hund) saker fortfarande kvar, jag har inte gjort mig av med en enda. Det är okej. :heart Jag tycker om att se Chika sova i hennes säng och kisse äta ur hennes skål, på något vis.

Kika efter partymix när du handlar. Min Mini är sannolikt Sveriges mest kräsna katt. Hon har hittills aldrig kunnat motatå dem.

Är du HELT säker på att katten inte dricker eller äter alls? För är det så blir det akut hyfsat fort med katter. Men mina nya skygga har i nattens mörker ätit och druckit litegrann. Det lilla men ändå nåt, men det har inte synts på mängden mat/vatten
Nu på natten såg jag att hon satt och åt lite torrfoder, la ut några Dreamies Mix och dom slank också ner😄

Livet är inte lätt nu när vintern kom tillbaka hälsar mina katter! Lilla herrn surar och vägrar sätta en tass på balkongen medan Lillkatten vill leka i snön på balkongen. Problemet är att snön är kall så det blir bara nån minuts lek 🥶 Nån borde uppfinna snö som inte är kall tycker hon :laugh:

Har tänkt att införskaffa ett Klösträd men varje gång jag beställt har jag fått hem ett klent med jättesmå hus.

Har kikat på denna, är den passande vuxna katter eller är det också små liggplatser?

Bifogade filer

• Screenshot_20220410_125428.webp
    Screenshot_20220410_125428.webp
    23 KB · Visningar: 43
Vilka jättefina! 🥰
Här i huset finns alla Kailzies (min fina hund) saker fortfarande kvar, jag har inte gjort mig av med en enda. Det är okej. :heart Jag tycker om att se Chika sova i hennes säng och kisse äta ur hennes skål, på något vis.
De var väldigt speciella. :heart Oriental och siames har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, men efter alla rasrelaterade problem siameskillen hade så vågar jag inte ha några igen. Fördelen är ju att jag typ älskar alla katter oavsett ras, så en liten huskatt fungerade också jättebra. :D

Jon bryr sig inte så mycket om leksaker, så hennes lilla råtta är helt bortkastad på honom. :meh:

Har tänkt att införskaffa ett Klösträd men varje gång jag beställt har jag fått hem ett klent med jättesmå hus.

Har kikat på denna, är den passande vuxna katter eller är det också små liggplatser?
Håller med @Sonic76 titta på natural paradise. Jag har tre stycken olika modeller av natural paradise, och min katt älskar dem. Själv ogillar jag rangliga klösmöbler, så jag tittar alltid på hur grova själva klöspelarna är när jag tittar på nya.

Kom hem precis från en lite oplanerad shoppingrunda. Jon blev utan denna gången för matte var självisk och köpte blommor åt sig själv. Han inspekterade dem dock och de fick godkänt.

Sedan fick han mat och jag har återgått till torrfoder igen (han fick blötfoder dagarna efter att de tagit tandsten och plockat ut den lösa tanden), vilket kanske inte är riktigt lika mycket kalas men det går ner. Har börjat med att köra lite parkour, eller vad jag nu ska kalla det. Jag går och lägger ut en bit uppe på en byrå och så ska han hoppa upp och ta den och så håller vi på så en stund. Han verkar tycka det är kul och jag inbillar mig att det kan öka hans självförtroende när han hoppar runt på möblerna här hemma. :rofl:

Håller med @Sonic76 titta på natural paradise. Jag har tre stycken olika modeller av natural paradise, och min katt älskar dem. Själv ogillar jag rangliga klösmöbler, så jag tittar alltid på hur grova själva klöspelarna är när jag tittar på nya.
Ja jag har alltid fått hem klena som man kan bryta av pelarna hur lätt som helst, fick slänga nästan direkt för ingen av katterna fick plats och den klara inte av deras vikt heller.
Köpte en från Natural Paradise nu🙂

@Nikita4evR Jag är också en av alla här som har det trädet. Supernöjd, haft det i flera år och det är fortfarande helt fräscht (helt, rakt osv). Kikar på ännu ett i samma serie. De är verkligen rejäla och prisvärda (här kostar de rangliga modellerna lika mycket eller mer i inköp..) !

Min ena katt väger 4-4,5kg, och hans klösträd med standard (9cm i diameter) pelare blev snabbt helt skevt..så jag undviker helt sådana - vill ha rejäla stammar. Och inte för liten platta (för liten platta i förhållande till höjd etc = tippar lätt).

Ja jag har alltid fått hem klena som man kan bryta av pelarna hur lätt som helst, fick slänga nästan direkt för ingen av katterna fick plats och den klara inte av deras vikt heller.
Köpte en från Natural Paradise nu🙂
Japp, har råkat ut för samma sak fast med de förra kissarna. De rangliga klösträden är verkligen inte roliga. Även jag har just den modellen du beställde och Jon älskar att sova i den. Även katten jag hade ett tag tillsammans med honom älskade den, trots att hon behövde tid på sig att vänja sig då hon inte var så van vid klösträd. :up:

Tack för tipset!
Det blev denna, hoppas den blir använd😄

Bra val. Jag har två stycken härhemma och båda används flitigt av alla tre katter. Särbon har en hos sig och även den används flitigt när vi är där.

Modellen är bra för den försiktiga katten kan ta sig upp tryggt och säkert bit för bitn och den mer äventyrliga kan klättra hela vägen

Mitt äldsta är fem år och som bytt förutom att sisal repet är slitet. Fem år har aldrig ett träd överlevt förr hos mig!

Nu är Jon helt sig själv igen! Det tog nästan en vecka för honom att återhämta sig helt från stressen, så jag ska verkligen göra allt för att vi inte ska behöva åka in med hans tänder alltför ofta. På onsdag är det dags att börja borsta hans tänder. Misstänker att jag kommer få vakta telefonen så han inte försöker ringa LS då. :meh:

Vi har gosat och busat idag och jag har märkt att han är bättre i pälsen och han har även slutat fnys/nysa (inte riktiga nysningar) som han gjorde innan vi åkte in. Funderade på om det kunde ha med munnen att göra och det verkar som det. Är så glad att jag åkte in med honom. :heart

Svarar alla: Låter jättebra, då behöver jag inte vara orolig😄 såg ut att va bra höjd också, nya katten verkar gilla att vara högt upp och kunna hålla utkik så det blir nog perfekt för dom.

Vilken fin katt du har😍
Tack!
Ja han är ju en (fortfarande växande) 6 kilos icke atletisk katt och trädet klarar även hans bravader till översta liggplatsen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10