Bah. Pga en miss blev siamesens "allergivaccinspruta" en vecka senare än den skulle. Efter 3 v istället för 2 v. Undrar om det ställde till en massa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här håller förändringen i sig, visserligen sov Pip hos mig större delen av natten igår men han svarar och går till henne eller är i hennes närhet när hon ropar. Det är som natt och dag för bara drygt en eller två veckor sedan. Han vägrade gå in i vardagsrummet tidigare, nu är det som förr, han lägger sig på mig eller armstödet och vill kela. De äter med god aptit bägge två ur samma matskål och han känns gladare än vad han gjort ända sedan Tjalle dog i slutet av november förra året. ❤![]()
Om Myran fått bestämma hade det varit en ormgrop idag! Nu är det höglöp och bägge katterna kuttrar med varandra men Pip förstår inte vad hon vill när hon ligger på mage och försöker se inbjudande ut.Åh vad underbart! Orientaler kan ju vara envisa som synden om de har bestämt sig för att ogilla nya familjemedlemmar men nu går det verkligen åt rätt håll. Snart blir det orientalhög!
Jag som inte vet bakgrunden. Är tanken att hon ska ha kattungar med Pip?Om Myran fått bestämma hade det varit en ormgrop idag! Nu är det höglöp och bägge katterna kuttrar med varandra men Pip förstår inte vad hon vill när hon ligger på mage och försöker se inbjudande ut.![]()
Pip är en snart 12 år gammal kastrat, det hade varit ett medicinskt under.Jag som inte vet bakgrunden. Är tanken att hon ska ha kattungar med Pip?
Hon var en sån vacker lite katt.Om två dagar har det gått två dagar sen Millie fick gå. Hon hade aldrig blivit frisk men jag saknar henne så fruktansvärt mycket och i kväll har jag fullständig panikångest. Det är så jävla fel.
Ljuset lyser dygnet runt för henne.Visa bifogad fil 48795
Ah tack för förklaringen! Beklagar förlusten av TjallePip är en snart 12 år gammal kastrat, det hade varit ett medicinskt under.
Hon är hans nya sällskapsdam efter att min älskade Tjalle och Pips ett år äldre morbror akut avlivades i slutet av november förra året. Myran är en vuxen omplacering som det varit lite problem med att få de två att komma överens. Pip har sörjt, varit dålig och inte gillat att få inkräktare i sitt hem, Myran har försökt att ta över och det har varit mycket svordomar, skrik och halvkvävda hot stundtals när de delade upp huset och mig mellan sig.
Det har varit glasnost redan innan hon kom in i löpen men det vände från en dag till en annan i princip från att jag fodrat dem i olika rum till att de åt från samma matskål och de umgås med varandra och inte bara med mig.![]()
Jag funderar på att ta en kull eller två, hon är ett cert ifrån att bli champion men annars blir det en tur till veterinären. Kanske nästa löp, vi får se.Ah tack för förklaringen! Beklagar förlusten av Tjalle ❤
Vad härligt med förändringen hos Pip och Myran, kan tänka mig att det känns väldigt fint!
Tänker du fortsätta att ha henne fertil? Jag har haft en löpande katt en gång och hon var helt vidrig. Aldrig mer en fertil katt i mitt hus![]()
A-ha!Jag funderar på att ta en kull eller två, hon är ett cert ifrån att bli champion men annars blir det en tur till veterinären. Kanske nästa löp, vi får se.
Min ena siames löpte men sov alltid tyst och snällt hos mig när jag sov, oavsett tid på dygnet. Jag jobbar skift så det var lite spännande att se hur Myran skulle göra och första natten stod hon och skrek i sängen några gånger så då var jag lite less. Det var långa 12 timmar på jobbet dagen efter, men sen har det gått bra. Just nu är det knäpp tyst och ingen katt i sängen utan de ligger nog och sover någon annanstans.