Lite tjurigt här. Jag har suttit och jobbat framför datorn två hela dagar, många Zoom-möten, och anteckningar. Kissarna känner sig oälskade och bortglömda, den ena vägrar umgås och har självisolerat sig i garderoben sen lunch. Den andra har snattrat omkring i två timmar och nu rivit ned varenda penna eller lös pryl hon hittat på skrivbord och i bokhyllan bakom. Det utöver att hon fick ett flipp imorse och välte hela vattenskålen med typ fyra liter vatten. En hundskål som måste krävt en viss insats att välta för en liten kattfröken på 3,8 kilo. Fullt ös medvetslös rätt in i skålen bara. Skål far iväg med ett brak. Vatten över hela köksgolvet. Förbannad blöt kisse kommer utslirandes i vardagsrummet för att sura borta vid elementet medan jag torkar kök, fyller på skål, erbjuder fjäsk, och hänger upp blöt handduk.
Att matte är tråkig kan jag ta visst ansvar för - men tycker inte att fadäsen med vattenskålen är mitt fel faktiskt. Men vem vet. Imorn har jag förmiddagen i lugn och ro hemma, om de tänker komma fram och umgås då kan vi köra vår klassiker riva-lägenhet-leken med Da Bird.
Att matte är tråkig kan jag ta visst ansvar för - men tycker inte att fadäsen med vattenskålen är mitt fel faktiskt. Men vem vet. Imorn har jag förmiddagen i lugn och ro hemma, om de tänker komma fram och umgås då kan vi köra vår klassiker riva-lägenhet-leken med Da Bird.