Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har passat en kompis hund medans kompisen jobbat i helgen. Hunden var min egen en gång i tiden och är uppvuxen med katter. Hon är en väldigt trevlig hund men Lillith tycker hon är både störig och spännande. Lite hatkärlek liksom.

När vi är ute med hunden på tomten smyger Lillith efter och vänder vi så vi går mot henne säger hon mjau, gömmer sig på något ställe med uppburrad svans och lurar tills vi går förbi. Hunden går gärna fram och hälsar ute vilket Lillith tycker är jätte konstigt. Det är ju meningen att hon ska vara rädd för hennes uppburande svans.

Hunden har dessutom mage att ligga i soffan, på hennes plats :eek: och få en massa godis från hennes slavar. Och dessutom vill hunden ibland leka med henne :eek::eek:

När hunden åkte hem i söndags sov Lillith som en stock på hennes plats bredvid mig i soffan. Hel nöjd över att den stora svarta muppen åkt hem :D

A-ha!
Min hona hade inget litet tyst löp. Hon skrek, kissade högt och lågt överallt och var så jäkla jobbig. Det är min bild av löpande katter 😉
Jag har bara varit med om ett katt-löp men det var också hemskt! Ping skrek konstant i evigheter, gick runt och vände upp rumpan mot ALLT (möbler, människor whatever) och så kissade hon flera gånger i vår säng!
Aldrig mer fertil hona i mitt hem 😆

Jag har bara varit med om ett katt-löp men det var också hemskt! Ping skrek konstant i evigheter, gick runt och vände upp rumpan mot ALLT (möbler, människor whatever) och så kissade hon flera gånger i vår säng!
Aldrig mer fertil hona i mitt hem 😆
Ja men då har du och jag samma erfarenhet och jag har också bara haft en löpande katt och det var enda gången hon löpte.

Inga honkatter vi haft har kissat på något utom i lådan, enda som stört är vrålen men även nu är det tyst för närvarande. Bägge är i sängen och tar det lugnt.
Nej mina har heller aldrig kissat utanför utan det var bara då men det var en väldigt jobbig vecka i väntan på kastrering.

Synd du inte visste då att man kan kastrera under pågående löp. ;)
Nej det visste jag inte men man måste ju få en tid också ;) och vi får väl skylla oss själva som inte kastrerade henne som liten utan drog på det. Inte för att vi ville ha kattungar utan för det råkade bli så.

I natt är första gången de sov tillsammans under täcket utan att jag låg emellan och idag har det jagats runt hela huset, även uppe på vinden! De har turats om att vara den som jagar och den som jagar efter. Det pratas och de går runt tillsammans, fast just nu kom Myran spatserande förbi själv med Pipen kvar i vardagsrummet. :)

Är sur! Fick just faktura från Svedea för Megaras försäkring och de har höjt med drygt 500 kr! Undrar om jag skulle få restriktioner om jag bytte? Det jag var inne med henne för var eventuella tänder - som var helt perfekta - och att jag trodde hon svalt något som fastnat i magen. Det kan väl inte räknas som något som kan ge mig restriktioner?

Är sur! Fick just faktura från Svedea för Megaras försäkring och de har höjt med drygt 500 kr! Undrar om jag skulle få restriktioner om jag bytte? Det jag var inne med henne för var eventuella tänder - som var helt perfekta - och att jag trodde hon svalt något som fastnat i magen. Det kan väl inte räknas som något som kan ge mig restriktioner?
Alla försäkringar justerar priserna, det får man räkna med. Jag skulle inte byta, för riskabelt.

Alla försäkringar justerar priserna, det får man räkna med. Jag skulle inte byta, för riskabelt.

Nej kommer inte göra det, Agria ringde tio minuter efter att jag varit inne på deras hemsida, vilket är creepy. Men när jag berättade om Megaras mage och att den är känslig liksom antagligen luftvägarna så tyckte Agrias representant inte att jag skulle byta eftersom det antagligen skulle innebära restriktioner. Var bara chockad att de höjde med 500 kr på ett år och hoppas innerligt att det inte innebär att de höjer med 500 varje år. Förhoppningsvis var det någon rabatt jag inte insåg att jag fick första året.

Hursom är jag glad om försäkringen hädanefter går med förlust och Megara håller sig frisk som en nötkärna. Däremot eftersom jag är katthypokondriker funderar jag på att sätta igång en rejäl utredning om hennes luftvägar, mage och tarmar. Men det är så jäkla svårt. På röntgen av luftgångarna ser allt perfekt ut, hennes mage och tarmar ser bra ut, hon blir arg på veterinären så han kan inte klämma igenom henne för att kolla om hon har ont i buken (alltså han hinner inte klämma henne innan hon blir en liten furie) utan så fort jag tar ut henne ur väskan och ställer henne på bordet väser hon som en orm och gör utfall och veterinären tar på sig handskarna. Så att klämma på halsen för att se om det är problem där fungerar inte heller.

Att sedera henne i det läget ger inte så mycket (dessutom vill jag inte sedera henne i onödan). Blod och urin är helt rena. Tänderna perfekta. Hon andas tungt och nyser ibland, men veterinären påstår att vissa katter har trånga nosgångar och det är skälet. Hon har inte kräkts eller hulkat sedan jag var där i panik och trodde att nu var det bukoperation och veterinären sa att hon hade gastrit/magkatarr och jag köpte några burkar svindyr skonmat som hon tack och lov käkade med utmärkt aptit.

Med tanke på att hon är en mattjuv så borde hon kanske må sämre, inte ens en portion tsatsiki verkar ha haft någon effekt tack och lov.

Men det känns som något inte stämmer men jag vet inte riktigt vad och hur jag ska tackla det.

@MJLee ja det syns när du varit inne på F-bolagens sidor . Jag har också blivit uppringd timmar efter jag gjort prisjämförelse på f-bolags sida när jag shoppade runt . Gäller dock f-bolag som jag varit/är kund hos tidigare - inte allmänt,

ang reservation beror det ju på om du nyttjat försäkringen hos tidigare bolag.

@MJLee ja det syns när du varit inne på G-bolagens sidor . Jag har också blivit uppringd timmar efter jag gjort prisjämförelse på f-bolags sida när jag shoppade runt .

ang reservation beror det ju på om du nyttjat försäkringen hos tidigare bolag.

Yup, varit inne med Megara två gånger i år, och just med mage/tarmar som var gastrit och sedan nysningarna/hulkandet vilket var en inflammation i nedre luftvägarna. Därav att det skulle bli reservationer. Och det är just luftvägar/mage/tarm som oroar mig att hon är känslig för.

Yup, varit inne med Megara två gånger i år, och just med mage/tarmar som var gastrit och sedan nysningarna/hulkandet vilket var en inflammation i nedre luftvägarna. Därav att det skulle bli reservationer. Och det är just luftvägar/mage/tarm som oroar mig att hon är känslig för.

ja som sagt- har du nyttjat försäkringen blir det reservation vid byte av bolag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
544
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka