Lilla gummanBrunetten hade ett EP-anfall inatt. Det var något år sedan sist nu. Ett litet anfall och hon låg kvar på filten i soffan och ramlade inte som förra gången ned från en stol och slog sig. Jag hörde henne yla till sent på kvällen och hann hitta henne i soffan innan hon började krampa. Hela kissen skakade i 30-40 sek, böjer ryggen bakåt, slår med benen, dreglar så det rinner längs morrhåren. Sedan fick hon ligga och andas några minuter och se sig runt innan hon kunde gå en runda, äta lite och koppla på hjärnan igen.
En stressreaktion på vaccinet kanske, eller på hela veterinärturen. När hon var tonårskisse krampade hon vid några tillfällen, jag fick Vet att ta blodprov och kolla upp henne men eftersom anfallen kommer så sällan tyckte Vet inte att medicinering var lämpligt. Inget konstigt på blodproven, och inga uppenbara symptom på EP.
Så... ja. Trist att det kom nu, men det var ett litet anfall iaf och hon är ok nu. Trött.
Jag ska ringa och säga det inför tandkollen i slutet av månaden, så får Vet fundera över om det är värt att ta nya prover.
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)