Igår var det dags att börja vänja in Sunes vanliga mat igen. Nu är det bara att hålla tummar och tassar att han inte börjar kräkas igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas ni kommer hem igen tillsammans och att lille Lukas blir frisk igen, så väldigt sorgligt om han efter allt som varit tassar vidare.Det är stopp i tarmen
Här hemma håller vi tassar och tummar så vi krampar för stackars Lukas.Jag är hemma igen, 43 mil senare. Lukas är kvar i Sundsvall. Det är som sagt helt stopp i tarmen, jag hade befarat det innan iom att han inte blev bättre och inte bajsat men sista fåfänga hoppet försvann när jag såg röntgen. Det var en stor vit klump kontrastvätska. Tvärstopp.
Alternativen var avliva eller operera, och som befarat så operera på jour på djursjukhus så räcker inte försäkringspengarna. Lukas var, kanske för han mår så skit, helt problemfri att hantera på rtg mm idag med. Och när vi satt där i väntrummet och han trots han mådde skit spann och buffade på min hand så inte fanns det mer än ett val.
Så jag väntar på att de ska ringa och berätta hur operationen gått. Veterinären sa att om de har tur kan de massera tillbaka stoppet till magsäcken och öppna bara den, det är mycket lindrigare för katten och mycket mindre risk för otäcka komplikationer. Men kan de inte det måste de öppna tarmen, större ingrepp och högre risk. Sen beror det på hur skadad tarmen är eller inte är också.
Om allt går så bra det kan gå så får jag hämta honom imorgon, men han ska klara operationen överhuvudtaget först.
Lilla gubben, överleva flera års vedermödor som hemlös vildlevande, kommit över traumat av det - och så drabbas av det här som lyxinnekatt pga en kattleksak. Och som jag förbannar och anklagar mig själv för att jag köpte de där bollarna... ;(
Håller alla tummar och tassar härJag är hemma igen, 43 mil senare. Lukas är kvar i Sundsvall. Det är som sagt helt stopp i tarmen, jag hade befarat det innan iom att han inte blev bättre och inte bajsat men sista fåfänga hoppet försvann när jag såg röntgen. Det var en stor vit klump kontrastvätska. Tvärstopp.
Alternativen var avliva eller operera, och som befarat så operera på jour på djursjukhus så räcker inte försäkringspengarna. Lukas var, kanske för han mår så skit, helt problemfri att hantera på rtg mm idag med. Och när vi satt där i väntrummet och han trots han mådde skit spann och buffade på min hand så inte fanns det mer än ett val.
Så jag väntar på att de ska ringa och berätta hur operationen gått. Veterinären sa att om de har tur kan de massera tillbaka stoppet till magsäcken och öppna bara den, det är mycket lindrigare för katten och mycket mindre risk för otäcka komplikationer. Men kan de inte det måste de öppna tarmen, större ingrepp och högre risk. Sen beror det på hur skadad tarmen är eller inte är också.
Om allt går så bra det kan gå så får jag hämta honom imorgon, men han ska klara operationen överhuvudtaget först.
Lilla gubben, överleva flera års vedermödor som hemlös vildlevande, kommit över traumat av det - och så drabbas av det här som lyxinnekatt pga en kattleksak. Och som jag förbannar och anklagar mig själv för att jag köpte de där bollarna... ;(
Jag är hemma igen, 43 mil senare. Lukas är kvar i Sundsvall. Det är som sagt helt stopp i tarmen, jag hade befarat det innan iom att han inte blev bättre och inte bajsat men sista fåfänga hoppet försvann när jag såg röntgen. Det var en stor vit klump kontrastvätska. Tvärstopp.
Vi har haft bukeinsamlinar förr. Tycker det är dags för en till för Lukas ❤
Jag medJag är på![]()
Jag är på!Vi har haft bukeinsamlinar förr. Tycker det är dags för en till för Lukas ❤
Åh håller alla tummar nuVeterinären ringde vid 15 och berättade att han inte var vaken men han hade överlevt operationen! Jag vet inte om jag missuppfattade men som jag förstod det hade man kunnat ta ut via magen. Händer inget ringer de igen imorgon.