Hur har det gått?
Han har inte kräkts mer eller försökt kräkas. Han ligger hopprullad och ser ynklig ut. Han mår absolut inte bra och han vill inte ha något att äta, gosa eller någonting. Men är svårt att veta vad som är trött och vad som är sjuk. Han mår ju utan tvekan illa och mår utan tvekan obra. Dock varnade de hos vet att han antligen kommer vara trött, det är många och synnerligen otäcka/otrevliga saker för en liten katt med undersökningarna och behandlingarna.
Röntgen görs osederad och fasthållen, och tre projektioner innan kontrast och två efter. Kontrastmedel är ju flytande krita och des är en hel del se ska ha och det ges genom munnen och smakar fan, det spänner på en stor puckel med vätska subkutant och injektionen mot illamående "bränner som eld" tydligen.
Men jag skulle ju vilja se honom lite mer alert och "med I omgivningen" och åtminstone lite gosig. Dvs mer trött och mindre "jag mår skit". Han la sig under sängen när vi kom hem, sällsynt. Nu ligger han "framme" men..
Tänker att om han inte är piggare vid 20 så ringer jag Ultuna och hör. Är ju inte säkert de om vi kommer in ikväll gör mer än lägger i bur och observerar och då har han det ju bättre hemma.
Men jag tror tyvärr jag måste börja fundera på hur jag ställer mig till att öppna honom. Svaret tidigare och det spontana när jag åkte in idag var att Nej den katten utsätter jag inte för det, det är inhumant.
Sen när jag såg hur han var idag, visst det var för han inte mådde bra men ändå, så var jag inte lika säker på hur inhumant det skulle vara. Han var ju inte panikslagen och "galen" liksom. Tyckte undersökningarna var otäcka men det hade mina fröknar tyckt med.
Och om man opererar och allt går bra så när han mår bättre och börjar hata det får han ju komma hem rätt snart.
Så jag vet inte? Vill jag operera behöver jag fundera på ekonomin med. Han har bara 30 k i försäkring just för "jag skulle inte utsätta honom för djursjukhus"... På kliniken här om han behöver opereras på måndag så räcker de. Men jag tror inte de räcker så långt på Ultuna på jour...