I tre veckor kommer hon vara ensam mån,tis,tors, fre ca 8-15:30.
Ja, det är ju lugnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I tre veckor kommer hon vara ensam mån,tis,tors, fre ca 8-15:30.
Det skulle såklart aldrig ske!Ja, det är ju lugntfattade det som att hon skulle vara helt ensam, utan tillsyn. Men det var jag som missuppfattade
Glömt bort vilket försäkringsbolag jag har till Megara. Bara att det inte är Agria. Ringde runt till tre innan jag kom på att göra en sökning på Buke efter mig själv och försäkringar![]()
Buke är bra till många saker.
Sparar du inte försäkringsdokument i någon pärm/mapp ?
Vi kom hem i antal tusenlappar fattigare. Megara har helt perfekta tänder, ingen tandsten eller liknande. Så det är inte därför hon käkar på allt. Vet tog en liten tand, det var inte FORL men liksom pre, pre FORL tyckte han. En pincett och sedan ett litet rött korn. Han märkte att hon luktade illa i munnen men det är inte tänderna. Berättade om hulkandet och det tror han är pga magen eftersom hon ofta är hård i magen och att det även kan orsaka lukten i munnen. Hjärta och lungor är också prima. Att hon andas tungt/snörvlar är något vissa katter gör eftersom de är mer trubbiga i ansiktet och kanalerna därför är trängre. Jag ska ringa imorgon för att kolla blod/urin och röntgenplåtarna. Om de är rena så är hon frisk som en nötkärna och jag får köpa mer folie.
Megara var sitt vanliga jag, hon vägrade låta vet kolla magen och klämma lite på henne. Sedan när hon skulle få lugnande stack hon från vet och undersökningsbordet. Trots att jag höll i henne. Vet tog på sig en rivhandske. Hon stack igen med en hel del svordomar (Megara alltså). Vet tog på sig två handskar och ropade efter djurskötare.Sedan bajsade hon på sig i buren, vilket jag aldrig upplevt tidigare. Så det blev tvättning av henne och buren. . Extremt skönt att hon sov annars hade det aldrig gått. Hon envisades hon med att vingla till min säng så vi både sov på plastad frotté eftersom hon läckte lite urin trots att jag hade fixat hennes vanliga uppvärmda säng med plastad frotté.
Nu är hon på benen om än fortsatt lite vinglig, har druckit, kräkts lite vatten och slingrat sig in bakom uppsatta spånskivor och lådor som ska stoppa henne att käka sladdar
Hade hoppats på att det fanns något bakom tuggandet, men jag har uppenbarligen en halv labbe, halv hamster med lite katt. Hon är fortsatt överviktig men inte lika mycket som tidigare, 3.7. Hon ska ner till 3.4. Så vi får kämpa på.
Samt att nu är klorna klippta mycket korta.![]()
Det finns nåt namn på när katter (säkert andra djur) som "äter allt". Pica eller nåt. Vet dock inte om Megara äter saker eller "bara" tuggar sönder?
@MJLee vad skönt att allt var bra med hennes allmänhälsaMen tråkigare ang ev. Begynnande FORL .
Ang hur tuff hon är osv, så när hon agerar så vilt så uppenbarligen hos veterinären är hon ju oerhört rädd och stressad när hon slår sig fri och bajsar på sigLille gumma !
Bajsade på sig gjorde hon när hon var sövd, dvs förlorade kontrollen över tarmarna, inte när hon var hos vet utan efter att hon lagts i sin väska liksom hon kissade på sig som de flesta katter gör när de sederats. Hos vet bara bets hon och klöstes. Lilla katten min.
Ja usch, re FORL. Nikita var också FORL katt, tyvärr har ju burmorna ärvt sina dåliga tänder öht från siameserna. Men vet sa att det inte var FORL men som sagt före, före FORL. Jag tar ändå in henne en gång om året på kontroll i samband med vaccination så då får de röntga tänderna, även om jag helst skulle vilja undvika sedering.
Jag fick lära mig att pica är ett sjukligt tuggande/ätande på sånt som inte är mat. Med betong på sjukligt. Eller maniskt. vilket ord som nu är rätt använda. Onormalt helt enkelt.
@MJLee är glad för din skull oavsett att du och kisse har ett fint band![]()