Caoimhe
Trådstartare
Jag tycker att Megara låter väldigt charmig. Hon verkar onekligen ha gjort sig hemmastadd hos dig.Megara är inte riktigt klok ibland. I går sprang hon runt med eld i rumpan, flygande hopp från säng och soffa och fåtölj. Bet mig i fötterna och klängde fast med alla fyra tassarna i mitt ben (utan klor). Sprang mer, gick på toa och skvätte ut halva lådan. Hennes metabolism är helt otrolig, absolut inte UVI utan stora klumpar med jämna mellanrum, men gah vad hon går ofta. Sedan kommer hon upp på kattsängen, slickar sig omsorgsfullt i rumpan för att sedan kärvänligt slicka mig i ansiktet. kan hon pricka in näsa och mun, desto bättre.
Efter det försöker hon stjäla min mat (pasta), kommer kutande när jag är i köket så jag trillar över henne och gör sitt bästa för att bryta sig in i skåpet nedanför diskhon där jag har soplådan. Respekt för att inte bita på sladdar? Inte direkt....Ska köpa tabasco och något från apoteket som lovar att få katter att sluta bita. Hmm.... Ska också fixa röran bland hårddiskar och ta en vända till Clas Ohlson så jag kan köpa kabelskydd och klämma fast kablar med självhäftande tejp.