Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste sluta. Megara har ätit, kom upphoppande på sin kattsäng bredvid datorn och började slicka sig på insidan av låren och benen. Inget kalt eller överdrivet så, men jag fick spader och iakttog noga (eg stirrade) tills hon gav mig extremt gula irriterade blickar. Sedan började jag klämma lite försiktigt. Då fick hon nog och nöp mig. Tror inte att det var för att det gjorde ont eller var obehagligt, hon ryckte inte till, men blev definitivt sur. Nu ligger hon och ger mig svavelgula blickar.
Hon spinner inte heller, kan man ringa uppfödaren och fråga om hon brukar spinna eller låter jag inte riktigt klok då?
Ååh, jag förstår precis hur du känner!Jag måste sluta. Megara har ätit, kom upphoppande på sin kattsäng bredvid datorn och började slicka sig på insidan av låren och benen. Inget kalt eller överdrivet så, men jag fick spader och iakttog noga (eg stirrade) tills hon gav mig extremt gula irriterade blickar. Sedan började jag klämma lite försiktigt. Då fick hon nog och nöp mig. Tror inte att det var för att det gjorde ont eller var obehagligt, hon ryckte inte till, men blev definitivt sur. Nu ligger hon och ger mig svavelgula blickar.
Hon spinner inte heller, kan man ringa uppfödaren och fråga om hon brukar spinna eller låter jag inte riktigt klok då?
Ååh, jag förstår precis hur du känner!När Älva flyttade hem till mig så var jag så himla orolig mest hela tiden. Efter att ha levt med kroniskt sjuka Luna så kunde jag inte låta bli att leta sjukdomstecken överallt på Älva. Det är fruktansvärt jobbigt, men det är bara att försöka ta ett djupt andetag och lugna sina tankar, för det är allra mest troligt inte något fel.
(Ja, ja, jag vet att Älva sedan faktiskt visade sig ha en sjukdom, så vi kanske inte är det mest peppande exemplet.Men sådan otur ska inte ni ha!)
Vad har du för sele till henne? En Tre Ponti kan nämligen vara ganska smidig att få på, eftersom det vara är frambenen som ska i, och sedan drar man i dragskon. Kan vara värt att testa om det inte är en sådan du redan har.Gah! Dags att köpa hem ett lager usb-c kablar och aluminiumfolie för resten av kablarna. Megara har börjat få smak på ffa mina samsung usb kablar och redan tuggat sönder en. Röt till ordentligtnär hon satt på sin kattsäng vid datorn och plötsligt började gnaga på sladden till en fågellampa jag har. Tack och lov är den inte ikopplad, men skräcken om hon börjar gnaga på sladdar.... Suck, ibland glömmer jag att hon är i slyngelåren.
Om hon inte var så förbaskat hopplös att sätta på sele så skulle vi gå ut en promenad, men en halvtimmes bråkande och resultat att jag ser ut som ett misshandelsoffer är inte värt det. Hon är helt ok med selen när den är på, hon gillar att gå ut i koppel. Men att sätta på selen....
Tre år ska den gälla.Är det någon som vet hur länge en dolda fel försäkring gäller? Alltså den som uppfödaren har, hon har just fyllt två. Jag har insett att Megara inte hoppar som burmor brukar göra när vi leker, däremot är hon snabb som en vessla när hon springer. Jag börjar misstänka att det faktiskt är något fel på hennes bakben och inte bara jag som inbillar mig. Jävla skit och helvete. Jag orkar inte om hon också har hälsoproblem.![]()
Om det verkligen är brun färg så är det en hona. Extremt sällsynt att det är en hane.Visa bifogad fil 30885
Lite suddig bild, men grå (blå kanske det heter på katt) och vit med brun fläck på nosen. Är man hona och blåsköldpadd då? Eller kan man vara hane ändå?