Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar få fruktansvärt dåligt samvete.Jag och Megara håller på att bonda och lära känna varandra. Men på något sätt känns det som jag sviker min älskade Nikita genom att så snabbt 'ersätta' henne fast det inte alls är meningen eller är så. Men ändå.... Det svider fortfarande och jag vill bara inte att hon ska vara borta. Samtidigt som jag börjar älska Megara. Det är som jag är otrogen.
Kan jag verkligen vara så ombytlig och ytlig? Vad säger det om min kärlek till Nikita?
Jag blir tokig! Lina väcker mig vid fem varenda morgon genom att kloa mig i fötterna och benen. Då är det bara att gå upp och utfodra katterna. Ingen sovmorgon här inte. Ont gör det också. Har hon aldrig hört talas om positiv förstärkning? Mycket effektivt. Men nej då, hon gullar med husse och kloar på mig.![]()
Jag är expert på en skrikande katt i ansiktet som vill ha frukost NU. Stappla ur sängen, öppna blötmatsasken, stappla tillbaka till sängen utan att öppna ögonen eller vakna.![]()
Jag tycker att det är fantastiskt att du har hittat en ny katt och att du kan ta till dig den på riktigt. För det kan vara svårt ibland.Jag börjar få fruktansvärt dåligt samvete.Jag och Megara håller på att bonda och lära känna varandra. Men på något sätt känns det som jag sviker min älskade Nikita genom att så snabbt 'ersätta' henne fast det inte alls är meningen eller är så. Men ändå.... Det svider fortfarande och jag vill bara inte att hon ska vara borta. Samtidigt som jag börjar älska Megara. Det är som jag är otrogen.
Kan jag verkligen vara så ombytlig och ytlig? Vad säger det om min kärlek till Nikita?
Du kanske har redan provat men när du håller på med tassarna och klorna (som du säger går bra) kan du prova att först hålla i saxen så att hon ser det, och om/när det går bra klippa med den i luften så det hörs för att sedan föra den närmare och närmare? Utan att klippa alltså. Min Alice tycker mest att det är obehagligt när jag håller fast henne så jag försöker få det gjort så snabbt som möjligt innan hon hinner börja sprattla för mycket, men om Megara tycker att det är okej så är det kanske saxen som är läskig tänker jag?Alltså Megara är urmysig på alla sätt förutom att klippa klorna. Då förvandlas hon till en furie. Förra gången gick jag till djuraffären, vilket jag aldrig gjort tidigare. Tog nästan 20 minuter med oss två och en affärsidkare som föreslog vet nästa gång. Men jag kan inte gå till veterinären för att klippa klornaHon har inget emot att jag pillar med tassarna och trycker ut klon. Hon är inte ett dugg rädd eller ens oroad. Hon lägger sig precis bredvid på sidan och chillar direkt efter att hon varit furie. Det är det sista momentet när jag ska klippa och hålla ute klon på samma gång som det skiter sig. Hon hatar verkligen att bli fasthållen så handduk fungerar inte.
Hon gillar tyvärr inte godis särskilt mycket, förutom Frolic, men jag vägrar att ge en katt hundgodis. Jag är dessutom så vansinnigt rädd att klippa i pulpan att jag inte hinner göra något innan hon blir furie. Hon borde heta Megaera eller egentligen Alecto (ursinne).
Och hitta något som funkar.@MJLee ang kloklippning så är det viktiga att verkligen ge det tid . Och öva mycket - korta sekvenser utan att nödvändigtvis klippa. Om hon inte tolererar att bli hållen samtidigt som du kan gosa med tassarna och hålla kvar, så börja i den änden för det är där du har grund”problemet”.
@MJLee ang kloklippning så är det viktiga att verkligen ge det tid . Och öva mycket - korta sekvenser utan att nödvändigtvis klippa. Om hon inte tolererar att bli hållen samtidigt som du kan gosa med tassarna och hålla kvar, så börja i den änden för det är där du har grund”problemet”.
Frågade hennes uppfödare hon bott hos i hela sitt liv och tydligen har Megara alltid avskytt att få klorna klippta - och jag tror uppfödaren att det inte beror på att hon klippt in i pulpan någon gång. Hon har bara extremt starka åsikter om en hel del. Så ja mycket gos och kel med tassarna, vilket hennes uppfödare gjort hela livet. Lyckades faktiskt klippa en lång och vass sporre på höger framtass idag. Klippte alltid bara spetsarna på Nikitas klor av rädsla att klippa in i pulpan @Asko och rädd för saxen är hon definitivt inte. Den verkar smaka helt ok och att leka med den går också utmärkt...
Starka åsikter känner jag igen, battle of wills liksomFrågade hennes uppfödare hon bott hos i hela sitt liv och tydligen har Megara alltid avskytt att få klorna klippta - och jag tror uppfödaren att det inte beror på att hon klippt in i pulpan någon gång. Hon har bara extremt starka åsikter om en hel del. Så ja mycket gos och kel med tassarna, vilket hennes uppfödare gjort hela livet. Lyckades faktiskt klippa en lång och vass sporre på höger framtass idag. Klippte alltid bara spetsarna på Nikitas klor av rädsla att klippa in i pulpan @Asko och rädd för saxen är hon definitivt inte. Den verkar smaka helt ok och att leka med den går också utmärkt...
Hur har det gått?Min lilla plutt som ju redan är tunn och behöver äta upp sig har haft diarré nu i två dagartycker också hon(i alla fall idag) har varit trött och sover mycket. Åt rätt bra på morgonen och under dagen men ikväll har hon varit helt ointresserad av mat. Ska ringa veterinären i morgon. Jag håller ju på att gå sönder av oro
hon har ju bara bara bott här i 5 dagar än, så tråkig start vi fick.