@MJLee jag vet inte om du missförstår mig . Jag är rätt ”hård” ang vad jag tycker djur bör utsättas för och hur mycket som är rimligt /livskvalitet osv.
Det betyder inte att jag har svar på hur din katt mår osv. Jag har uttryckt mig ang det med frågor .
Du svarar och motiverar till mig som vore jag en veterinär eller du känner att du behöver motivera/redovisa till mig
Det är inte vad jag avsett.
Jag har bara avsett att enligt dina redovisningar, kisse inte mår så bra sedan länge , och utifrån det hade JAG velat ha konkret vad som är skäligt för kisse (inte mig själv) och pressat veterinären just ang detta.
Aha, då förstår jag. Jag kommer fortsätta tills jag eller ffa vet gör bedömningen att Nikitas livskvalitet inte är värt det.
Tills dess kämpar vi på. Särskilt jag och Nikita. Jag fick ju ett utbrott på veterinärer i allmänhet och min i synnerhet tidigare i tråden och jag tycker fortfarande att de tar för lätt på hennes mående. Jag vill veta om hon har ont eller lider av sin eventuella allergi. Jag kommer liksom inte överväga avlivning för att hon kanske har en foderallergi. Flera katter, jag tror inkluderande din? Levde ett bra liv med allergifoder.
Att få henne att äta fodret är däremot det största problemet. Hon har gått ner i vikt sedan vi började och är allmänt ledsen och eländig, jag tror för att hon inte får i sig tillräckligt med mat och näring. Vilket alltid varit ett problem, dvs få henne att äta det som är bra för henne inte RC torrisar. Innan har jag löst det genom att byta foder när hon vägrar att äta ett vilket jag inte kan göra nu eftersom det bara finns ett begränsat märken hypoallergent foder på marknaden. Som dessutom verkar smaka illa om det är sant vad jag citerade från ett annat kattforum. Kan en katt svälta (ihjäl) sig omgiven av fyra olika fodersorter? Jag vet inte och är inte beredd att pröva.
Kragen var jag inte särskilt orolig över eftersom den inte var en krage utan mer en stor haklapp och hon relativt snabbt vande sig.
![46714044834_901d7131e9_m.jpg](https://farm8.staticflickr.com/7819/46714044834_901d7131e9_m.jpg)
Men jag måste ändå lita på att veterinär vet vad hon pratar om och beslutar om rätt behandling. Även om jag nu är ganska trött på 'is i magen' attityden.