Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag Àr sÄ grymt sugen pÄ att skaffa kattunge! :arghh:
Det finns en lite vit döv som skulle behöva bli innekatt och en annan liten stackare som nÄgon klÀmt i en dörr utan att sÀga att den blev skadad, sÄ svansen Àr krokig. :down:
 
Jag köpte fel jÀkla kattsand, det Àr bentonitlera. :cautious:
Hur sopsorterar jag den? Den andra lÀgger jag i brÀnnbart, men bentonit?
 
IMG_9269.jpeg


Idag har Sotis lĂ€mnat jordelivet 😭💔 tumör i magen som spridit sig. Han blev 14 Ă„r, har varit med mig och Erik sedan Landala-Ă„ren, var med nĂ€r familjen utökades först med en till katt och sedan med William. Sotis har varit familjens hjĂ€rta, en helt fantastisk individ som spred sĂ„ mycket kĂ€rlek runt omkring sig till allt och alla. Detta Ă€r en tung dag.
 
Visa bifogad fil 153862

Idag har Sotis lĂ€mnat jordelivet 😭💔 tumör i magen som spridit sig. Han blev 14 Ă„r, har varit med mig och Erik sedan Landala-Ă„ren, var med nĂ€r familjen utökades först med en till katt och sedan med William. Sotis har varit familjens hjĂ€rta, en helt fantastisk individ som spred sĂ„ mycket kĂ€rlek runt omkring sig till allt och alla. Detta Ă€r en tung dag.
😿😿😿:heart
 
Visa bifogad fil 153862

Idag har Sotis lĂ€mnat jordelivet 😭💔 tumör i magen som spridit sig. Han blev 14 Ă„r, har varit med mig och Erik sedan Landala-Ă„ren, var med nĂ€r familjen utökades först med en till katt och sedan med William. Sotis har varit familjens hjĂ€rta, en helt fantastisk individ som spred sĂ„ mycket kĂ€rlek runt omkring sig till allt och alla. Detta Ă€r en tung dag.
Jag beklagar er förlust. Fina lilla kisen. :heart
 
Visa bifogad fil 153862

Idag har Sotis lĂ€mnat jordelivet 😭💔 tumör i magen som spridit sig. Han blev 14 Ă„r, har varit med mig och Erik sedan Landala-Ă„ren, var med nĂ€r familjen utökades först med en till katt och sedan med William. Sotis har varit familjens hjĂ€rta, en helt fantastisk individ som spred sĂ„ mycket kĂ€rlek runt omkring sig till allt och alla. Detta Ă€r en tung dag.

1b8b184e9b4f7d3fb42f0a36844c6120.gif


TĂ€nker pĂ„ dig, Sotis och framförallt din lilla pojke som förlorat sin bĂ€sta kompis 💔
 
Sune har varit dÄlig igen :(
Han har fÄtt gÄ promenad i koppel och Àtit lite grÀs ute, jag har försökt fÄ honom att inte Àta ngt annat, men kanske fÄtt i sig ngt ÀndÄ.
IgÄr kvÀll krÀktes han upp laktulos och massor osmÀlt mat pÄ kvÀllen. Det var kanske 10 min efter han fÄtt laktulosen sÄ funderar pÄ om det var sista droppen dÄ. Han gillar inte laktulos men brukar gÄ bra.
Sen gav jag honom mat inatt som han krÀktes upp 2 h efter intag.
Gav honom vatten i spruta ett tag efter det och imorse gick han sjÀlvmant och Ät och drack en slurk.
Har fÄtt skonkost under dagen i smÄ portioner och Àtit bra, tyvÀrr vÀgrat blötmaten, sÄ jag har gett honom vatten i spruta ocksÄ.

Har inte krÀkts sen inatt. SÄ jag hoppas det Àr pÄ bÀttringsvÀgen. Han har inte heller hÄllit pÄ att smaska med munnen som han höll pÄ med inatt.
FÄr fortsÀtta ge honom vatten i spruta imorgon och hoppas pÄ att han Àter sjÀlv. Och gÀrna börjar dricka mer sjÀlv ocksÄ.

Jag undviker helst att Ă„ka akut under helgen just.

Och nu medan jag skriver gick han precis för att dricka sjÀlv :up:
 
Sune har varit dÄlig igen :(
Han har fÄtt gÄ promenad i koppel och Àtit lite grÀs ute, jag har försökt fÄ honom att inte Àta ngt annat, men kanske fÄtt i sig ngt ÀndÄ.
IgÄr kvÀll krÀktes han upp laktulos och massor osmÀlt mat pÄ kvÀllen. Det var kanske 10 min efter han fÄtt laktulosen sÄ funderar pÄ om det var sista droppen dÄ. Han gillar inte laktulos men brukar gÄ bra.
Sen gav jag honom mat inatt som han krÀktes upp 2 h efter intag.
Gav honom vatten i spruta ett tag efter det och imorse gick han sjÀlvmant och Ät och drack en slurk.
Har fÄtt skonkost under dagen i smÄ portioner och Àtit bra, tyvÀrr vÀgrat blötmaten, sÄ jag har gett honom vatten i spruta ocksÄ.

Har inte krÀkts sen inatt. SÄ jag hoppas det Àr pÄ bÀttringsvÀgen. Han har inte heller hÄllit pÄ att smaska med munnen som han höll pÄ med inatt.
FÄr fortsÀtta ge honom vatten i spruta imorgon och hoppas pÄ att han Àter sjÀlv. Och gÀrna börjar dricka mer sjÀlv ocksÄ.

Jag undviker helst att Ă„ka akut under helgen just.

Och nu medan jag skriver gick han precis för att dricka sjÀlv :up:

Har du försökt ge honom de dĂ€r snordyra mousse burkarna man kan köpa hos veterinĂ€ren? NĂ€r Megara krĂ€ktes och krĂ€ktes sĂ„ fort hon Ă„t sĂ„ fick hon en halv tesked skonkost mousse en gĂ„ng i halvtimmen. Iofs var det inga problem att fĂ„ i henne mat, Ă€ven nĂ€r hon krĂ€ktes upp den efter en kort stund. Hon var extremt missnöjd med att bara fĂ„ en tesked i taget đŸ˜Ÿ

Om han gÄr pÄ lÄdan sÄ skulle jag avvakta. Kanske kontakta en nÀtveterinÀr. De flesta försÀkringsbolag brukar erbjuda gratis rÄdgivning.

Tummar och tassar hÄlls att fina Sune snart mÄr bÀttre igen!

1727470489863.png
 
Har du försökt ge honom de dĂ€r snordyra mousse burkarna man kan köpa hos veterinĂ€ren? NĂ€r Megara krĂ€ktes och krĂ€ktes sĂ„ fort hon Ă„t sĂ„ fick hon en halv tesked skonkost mousse en gĂ„ng i halvtimmen. Iofs var det inga problem att fĂ„ i henne mat, Ă€ven nĂ€r hon krĂ€ktes upp den efter en kort stund. Hon var extremt missnöjd med att bara fĂ„ en tesked i taget đŸ˜Ÿ

Om han gÄr pÄ lÄdan sÄ skulle jag avvakta. Kanske kontakta en nÀtveterinÀr. De flesta försÀkringsbolag brukar erbjuda gratis rÄdgivning.
Försökte med hills i/d idag (rekommenderat senast han var inlagd) det var intressant nÀr jag öppnade burken för han trodde nog det var Purina gold mousse, sen vÀgrade han Àta nÀr jag erbjöd frÄn fingret.
Det kan jag blanda med vatten och ge i spruta, men samtidigt kÀnns det dÄ bÀttre ur aptitsynpunkt att han Àter torrfoder sjÀlvmant och fÄr vatten i spruta. För att inte förstöra matlusten. Men Ska erbjuda honom moussen imorgon igen.

Han har fÄtt ut en del halvstora kluttar, inte stenhÄrda bÄde igÄr och tvÄ gÄnger idag. SÄ inte totalstopp.

FirstVet ingÄr i hans försÀkring, brukar kontakta dem eller Anicura-appen. FÄr göra om han börjar krÀkas igen eller Àr extra slö.

Haha Megara i ett nötskal spelar ingen roll hur hon mĂ„r, mat vill hon ha đŸ˜ș
 
Sune har smaskat skonkost torrisar flera gÄnger inatt och druckit sjÀlv nÄgra gÄnger med. Inget krÀks heller.
Ser ut som det var en liten svacka bara dÄ.
Jag fÄr t.o.m sÀga stopp nÀr han försöker norpa Ät sig Nickes mat.
Möjligen lite tröttare Àn vanligt idag.

Men jag blir ju sĂ„ orolig med tanke pĂ„ sommarens inlĂ€ggning och att han Ă€r 12,5 nu 😼
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 557
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 736
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 557
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 258
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp