Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

KRIS

ALLTSÅ kissar hĂ€r i trĂ„den. I morse hĂ€nde nĂ„tt fruktansvĂ€rt. Vi borde anat orĂ„d Redan igĂ„r nĂ€r transportburarna kom ner frĂ„n övervĂ„ningen....

I morse fÄngade husse först smulan och kastade in henne i buren. Sedan Queen. Hon förstod vad som var i görningen och stretade emot. Husse fick sÄr rÀtt Ät honom. Tillslut fick han in henne med.

Vi blev förda till doktorn och fick spruta. Kan nÄgon ringa Lst vÄra slavar misshandlar oss.

JĂ€vla helvete.
Gick ut med Nicke i koppel. Han blev attackerad av hund. LivrÀdd och nÀr jag skulle fÄnga honom attackera han mig. AlltsÄ helt galen. Fick in honom i cykelrummet fortfarande totalt galen och attackerade. HÀmtade buren, in med honom dÀr, attackerade igen. Nu sitter han i buren med selen halvt kvar pÄ. I badrummet.

Exet Ă€r hemma dĂ€r just ju och ska ta med Sune till sig nĂ€r jag Ă€r klar hĂ€r. Är pĂ„ akuten dĂ„ jag har sĂ„r/rivsĂ„r överallt och mĂ„ste ha stelkramp spruta och kanske sys/limmas.

Men jag funderar pÄ hur jag ska tÀnka nu?
Ska jag lĂ„ta selen sitta kvar pÅ? Gick inte att ta av nĂ€r jag Ă„kte hemifrĂ„n.
SÀtta in mat och churus och lÄta honom va i badrummet inatt?
LÄta honom sitta i buren ett tag till först?

Kommer han och Sune nÄnsin kunna sÀttas ihop igen? :cry:

JĂ€vla helvete.
Gick ut med Nicke i koppel. Han blev attackerad av hund. LivrÀdd och nÀr jag skulle fÄnga honom attackera han mig. AlltsÄ helt galen. Fick in honom i cykelrummet fortfarande totalt galen och attackerade. HÀmtade buren, in med honom dÀr, attackerade igen. Nu sitter han i buren med selen halvt kvar pÄ. I badrummet.

Exet Ă€r hemma dĂ€r just ju och ska ta med Sune till sig nĂ€r jag Ă€r klar hĂ€r. Är pĂ„ akuten dĂ„ jag har sĂ„r/rivsĂ„r överallt och mĂ„ste ha stelkramp spruta och kanske sys/limmas.

Men jag funderar pÄ hur jag ska tÀnka nu?
Ska jag lĂ„ta selen sitta kvar pÅ? Gick inte att ta av nĂ€r jag Ă„kte hemifrĂ„n.
SÀtta in mat och churus och lÄta honom va i badrummet inatt?
LÄta honom sitta i buren ett tag till först?

Kommer han och Sune nÄnsin kunna sÀttas ihop igen? :cry:

Men Àlskade lilla katt och Àlskade matte. Förbannade hund!!! Jag skulle nog lÄta honom vara kvar i buren och badrummet och fÄ lugna ner sig. SÀtt in mat och vatten. Har du bonqat hemma? Ge honom en droppe bara för att fÄ ner stressnivÄn. Jag tror inte det blir problem med Sune om du vÀntar att sÀtta ihop dem tills Nicke stressat ner.

Hoppas att du blir vÀl omplÄstrad pÄ akuten och omhÀndertagen. Usch vilket trauma för er bÄda. Nospussar frÄn mig och Megara. :heart

Edit: Försök köpa Felliway and plugga in det i vÀggen.

Men Àlskade lilla katt och Àlskade matte. Förbannade hund!!! Jag skulle nog lÄta honom vara kvar i buren och badrummet och fÄ lugna ner sig. SÀtt in mat och vatten. Har du bonqat hemma? Ge honom en droppe bara för att fÄ ner stressnivÄn. Jag tror inte det blir problem med Sune om du vÀntar att sÀtta ihop dem tills Nicke stressat ner.

Hoppas att du blir vÀl omplÄstrad pÄ akuten och omhÀndertagen. Usch vilket trauma för er bÄda. Nospussar frÄn mig och Megara. :heart

Edit: Försök köpa Felliway and plugga in det i vÀggen.
han Àr ute i lÀgenheten. Husse fick av honom selen medan jag var borta. Fick hÀlsa pÄ Sune genom buren vilket verkade lugnande och blev senare utslÀppt. Har kissat och Àtit medan jag var borta.
Nu ligger han och tittar pÄ mig frÄn lÀngst upp i klöstrÀdet i sovrummet.
Sune ligger pÄ sÀngen. Dem mellan verkar det inte vara nÄgra problem faktiskt.
Men Nicke verkar rÀdd för mig. Inte sÄ konstigt, kopplar ihop mig med traumat.
Har bonqat hemma. Men vill inte röra honom som det Àr nu.

Han ska egentligen stÄ pÄ allergimat nu men skitsamma ett par dagar fÄr han churus för att inse att jag inte Àr farlig. FÄr börja om med allergimaten sen.

Köper feliway imorgon.

Blev vÀl omhÀndertagen. De tog nÄgon odling frÄn sÄren i hÄrbotten. Stort jack och hör av sig om jag behöver antibiotika.
Satte ett stygn för att hÄlla ihop lite.
Annars ska det ju helst vara öppet som han sa.
Är helt sönderklöst, ser galen ut.
Imorgon ska jag till min sjukskrivande lÀkare.
FÄr nog ha keps pÄ mig .

Aldrig mer katt utomhus.

Nu la han ner huvudet en kort svÀng och tvÀttade sig sjÀlv. Med lÄngsamt tempo kanske det bli som innan igen. Hoppas det, kanske förstÄr han nÀr han ser att Sune ligger pÄ mig.

Lucifer blev galen efter han varir pÄ kattpensionat en gÄng. Men inte pÄ det hÀr sÀttet,

hundÀgaren med hund i flexikoppel försökte inte ngt alls nÀr,hon sÄg att icke drog Ä andra hÄllet utan hunden drog efter honom,. Han mÄste va sÄ,rÀdd.

Nu har Nicke gÄtt pÄ tÀcket och nosat pÄ mig tre ggr. Sune har legat hÀr bredvid mig.
Jag Var ute i köket en svÀng dÄ var hans svans faktiskt upp jag tog fram churu men han vÄgade inte mer Àn gÄ ett varv runt mig.
LÄngsamt ska vi vÀl fÄ detta att funka igen.

Nu har han lagt sitt trÀdet igen.

Men nej vad hemskt, stackars katt och stackars dig :cry: :heart
Det var riktigt otÀckt. Har flimrat förbi filmer pÄ galen katt under hela natten. Och tankar som skenat att han aldrig kommer bli normal
Mwn med nattens framgÄng kÀnner jag mig ngt lugnare. Han Àr helt fantastisk helt oskadd fysiskt som det ser ut. Blodet som fanns pÄ honom lite varstans igÄr kom frÄn mig.
Psyket ÄterstÄr att se. Men han fÄr frÄn nu vara helt och hÄllet innekatt och sannolikt sederas inför allt som ska göras hos veterinÀren.

KÀnns som jag bombar trÄden. Men Àr sÄ mycket som snurrar.

Men nÄgon med erfarenhet av nÄgon traumatisk hÀndelse för katten och den blivit skygg/rÀdd.
Hur har ni gjort?

Hur lÀnge Àr vettigt att tÀnka att han ska vi bo kvar hÀr innan omplacering eller somna in Àr det enda vettiga?
Veckor, mÄnader?

NÀr jag kom hem lÄg han lÀngst upp i trÀdet i vardagsrummet. Jag gick försiktigt fram.
Han jamade, men inte morr eller frÀs. Jag gick bort. Han gick ner satte sig först uppburrad i fönstret och gick sen till sin hÀngmatta i sovrummet. Det finns mat och vatten pÄ bokhyllan en bit bort frÄn hÀngmattan dÀr, sÄ han behöver inte komma ner om han inte vill.
Han kissade och bajsade imorse.
Har Àtit medan jag var borta.

Är sĂ„ svĂ„rt att se honom sĂ„hĂ€r, han var aldrig varit rĂ€dd för mig.

Men nÄgon med erfarenhet av nÄgon traumatisk hÀndelse för katten och den blivit skygg/rÀdd.
Hur har ni gjort?

Hur lÀnge Àr vettigt att tÀnka att han ska vi bo kvar hÀr innan omplacering eller somna in Àr det enda vettiga?
Veckor, mÄnader?

NÀr jag kom hem lÄg han lÀngst upp i trÀdet i vardagsrummet. Jag gick försiktigt fram.
Han jamade, men inte morr eller frÀs. Jag gick bort. Han gick ner satte sig först uppburrad i fönstret och gick sen till sin hÀngmatta i sovrummet. Det finns mat och vatten pÄ bokhyllan en bit bort frÄn hÀngmattan dÀr, sÄ han behöver inte komma ner om han inte vill.

LÄt det fÄ ta lite tid! Det hÀnde igÄr! LÄt han komma till dig! VÄga vÀnta pÄ honom!

Jag tror det blir bra! :heart

LÄt det fÄ ta lite tid! Det hÀnde igÄr! LÄt han komma till dig! VÄga vÀnta pÄ honom!

Jag tror det blir bra! :heart
Tack för lugnade ord.
:heart
Ska lĂ„ta honom vara helt och hĂ„llet. Ska inte ens kika in i sovrummet förrĂ€n jag sjĂ€lv ska lĂ€gga mig. Är sĂ„ svĂ„rt bara.
Men ingen idé att vilja vÀl och göra fel.
Och han kom ju och kelade imorse.
Älskade lille pojken.

Hur har ni gjort?

Veckor, mÄnader?

Jag förstÄr att katastroftankar just nu fördunklar allt. Men ta nÄgra djupa andetag. Nicke har redan gosat med dig. Exet fick av honom selen. Det Àr ok mellan honom och Sune. Det hÀnde igÄr och ni Àr bÄda skÀrrade. Steget till omplacering Àr sjumila, avlivning mycket lÀngre.

LÄt det ta sin tid. Mutor Àr aldrig fel. Han kommer antagligen vara skygg för dig ett tag. Ha godis redo nÀr du öppnar dörren och ge honom det direkt sÄ det blir en positiv förstÀrkning att du kommer hem. Allergifoder Àr viktigt men för att ge er bÄda sjÀlvförtroendet tillbaka sÄ kanske ge det han Àlskar mest, just nu. LÄt Sune hjÀlpa er bÄda genom att gosa med er och vara en brygga.

Jag förstÄr att katastroftankar just nu fördunklar allt. Men ta nÄgra djupa andetag. Nicke har redan gosat med dig. Exet fick av honom selen. Det Àr ok mellan honom och Sune. Det hÀnde igÄr och ni Àr bÄda skÀrrade. Steget till omplacering Àr sjumila, avlivning mycket lÀngre.

LÄt det ta sin tid. Mutor Àr aldrig fel. Han kommer antagligen vara skygg för dig ett tag. Ha godis redo nÀr du öppnar dörren och ge honom det direkt sÄ det blir en positiv förstÀrkning att du kommer hem. Allergifoder Àr viktigt men för att ge er bÄda sjÀlvförtroendet tillbaka sÄ kanske ge det han Àlskar mest, just nu. LÄt Sune hjÀlpa er bÄda genom att gosa med er och vara en brygga.

Jag har alldeles för lÀtt att hamna i katastroftankarna pga PTSDn ocksÄ.
Men som ni sÀger det hÀnde igÄr kvÀll. Inte ens gÄtt 24h Àn. Jag mÄste bli lite lugn för att han inte ska kÀnna min inre stress ocksÄ.

Han vÄgar nÀrma sig mig nÀr Sune ligger hos mig. Var sÄ inatt och nu var han nÀra igen, efter att han smugit runt nÄgra varv bakom soffan. SÄ Àr bra att Sune Àr en trygg lugn gammelkisse.
Nu sitter han uppe pÄ garderoben, högsta platsen i lÀgenheten.

Ja jag tÀnker likadant. Allergifoder fÄr det bli sen igen nÀr vi kommit en bit pÄ vÀgen. Han mÄste ju Àta och churus ska jag gÄ lite hÄr och dÀr sÄ jag kan ge positivt förstÀrkning. Han var inte jÀttedÄlig enligt ul eller blodprov Àn.

Bifogade filer

• IMG_1735.webp
    IMG_1735.webp
    140,9 KB · Visningar: 56
GÄr bÀttre hÀr just nu. Nicke satt och tryckte lÀngst in i hörnet uppe pÄ garderoben flera timmar. Kom ner en svÀng nÀr jag pratade med exet och nosa runt pÄ mig. Jag reste mig upp och han stack ivÀg upp i hÀngmattan i sovrummet. Men nu kom han ner efter nÄn timme dÀr. Nosar runt. Druckit. Kissat och Àtit en churus och slickat pÄ mitt finger.

Klöst pÄ armstödet precis dÀr jag sitter och vart uppe i bokhyllan men sÄg lite mer busig Àn rÀdd ut dÄ tror jag. Och nu leker vi med vippa.

Jag som inte sov en enda minut inatt skulle lÀgga mig men nu fÄr det vÀnta
:) Jagar under filten med kroppen mot min fot.

Bifogade filer

• IMG_1748.webp
    IMG_1748.webp
    84,2 KB · Visningar: 43
GÄr bÀttre hÀr just nu. Nicke satt och tryckte lÀngst in i hörnet uppe pÄ garderoben flera timmar. Kom ner en svÀng nÀr jag pratade med exet och nosa runt pÄ mig. Jag reste mig upp och han stack ivÀg upp i hÀngmattan i sovrummet. Men nu kom han ner efter nÄn timme dÀr. Nosar runt. Druckit. Kissat och Àtit en churus och slickat pÄ mitt finger.

Klöst pÄ armstödet precis dÀr jag sitter och vart uppe i bokhyllan men sÄg lite mer busig Àn rÀdd ut dÄ tror jag. Och nu leker vi med vippa.

Jag som inte sov en enda minut inatt skulle lÀgga mig men nu fÄr det vÀnta
:) Jagar under filten med kroppen mot min fot.
Men orolig sÄ fort jag reser mig och gÄr runt. Nu Àr han uppe i sin hÀngmatta igen.

Jaja. Jag mÄste ju röra pÄ mig och han lÀra sig att det Àr ok.

Men orolig sÄ fort jag reser mig och gÄr runt. Nu Àr han uppe i sin hÀngmatta igen.

Jaja. Jag mÄste ju röra pÄ mig och han lÀra sig att det Àr ok.

Jag tycker att det lÄter som att det gÄr framÄt hela tiden Àven om han fortfarande Àr orolig. Hoppas han Àr tillbaka till sitt vanliga jag snart :heart

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka