Kattsand..

Sv: Kattsand..

Catsan har vi använt nu. Tycker dock att den verkar damma så jag ska prova kristaller nästa gång. Vill ha en sand som inte luktar men som samtidigt fungerar bra för katterna.. är inte så hajj på det där med sorterna, men Catsan är helt ok. Sålänge det inte dammar då.

*kl*
Har nu kört med Vitt och Lätt i över en vecka.
Det är superbra! Det ser inte ofräscht ut soim med kristallerna och det luktar ingenting! Jag är supernöjd!

I min andra låda har jag numera bara Katty (Stora blåa påsen) och gissa om min förvåning när det knappt luktade kiss när jag bytte i lådan!:bump:

Så nu blir det Vitt och Lätt i den ena och Katty i den andra!

*kl*

Jag använder eldningspellets efter att ha sett att någon här på buke hade det (kommer ej ihåg vem).

Spolar ner nr2 och silar ut spånen med kattspaden vid behov.

Luktar lite blöt spån och jag slipper ha sand i hela lägenheten nu!

Vart hittar man vit och lätt?
Jag har inte tänkt på att kristallerna ser ofrächa ut i den täckta lådan men nu när vi har en öppen i en del av huset så.. :crazy: Det blir gult och ofräscht fort..

Jag använder kristaller. Den sanden heter "Fresh & Easy" med Best Friend, köper påsen på Coop och den räcker i en månad och kostar 69 kronor.

Bytte till Fresh n Easy för 1 månad sen, underbart!!! Fast märket heter Trixie. Köpte den på en djuraffär, 3 påsar för 150 kr. En påse räcker en månad för en katt, två veckor för 2 katter. Men jag har 2 innekatter och lyckades behålla samma sand i 3 veckor utan att min ena pedanta katt gjorde något utanför lådan :bump:

Lyckades jättebra, katterna är 8 år och har använt Pussi kompakt alla år, men de accepterade en drastisk bytning och det luktar inget! Min man som inte gillar katter har sedan dess varit helt klagofri över mina katter :rofl:

Cat Exclusive, eller Extreme Classic som jag tror den har bytt namn till. Black Label. Har använt den i flera år hemma och har den nu till mina egna kissar också. Den är väldigt ljus, finkornig så det är lätt att göra rent och klumparna håller ihop väldigt bra. Den är dessutom dryg.

Vart hittar man vit och lätt?
Jag har inte tänkt på att kristallerna ser ofrächa ut i den täckta lådan men nu när vi har en öppen i en del av huset så.. :crazy: Det blir gult och ofräscht fort..

De unrar jag oxå!!
Tacksam för svar.
Jag har katty? tror de heter så i en blå påse, den lilla är i plast å den stora är i papper.
Den luktar väldigt mycket tycker jag. Anledningen till att jag inte byt tidigare beror på att jag tycker att den klumpar bra.

VIlket rekomenderar ni utav vit och lätt och kristaller? Och vart kan man köpa dem?:bow:

*kl*
Jag köpte Vitt och Lätt på Willys i Gamlestan i Göteborg.
Jag tycker inte att det sprätts ut speciellt mycket!

Det finns två storlekar på påsen! Du köpte nog den större om den kostade 99.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 155
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka