Kattsand..

Sv: Kattsand..

Kristaller!
Det blir mindre jobb, luktar inget och är ekonomiskt försvarbart!
Aldrig att jag byter sålänge mina katter trivs med det! :)

Jag använder Pussi Kompakt därför att det är bra, billigt och lätt att få tag i. Enda nackdelen jag kan se med det är att det ligger sandkorn i hela lägenheten, men det är inte värre än att jag står ut med det. Får bara dammsuga lite oftare. ;)

Kristaller!
Det blir mindre jobb, luktar inget och är ekonomiskt försvarbart!
Aldrig att jag byter sålänge mina katter trivs med det! :)

Hur länge räker en påse?
Hur många katter har du?

Vi har alltid kört på Miss Cat Ultra, men den har de slutat att använda så vi håller på att leta nya förslag, men inte hittat någon vi har fastnat för, har dock aldrig provat kristaller.

Jag byter var 4e vecka på en katt, Två lådor. Min syster har tre katter och två lådor och byter den lilla varrannan och den stora var tredje vecka.
Det finns två olika storlekar och den lilla sägs ska räcka en månad till en katt och det gör den för mig i alla fall.

Det luktar verkligen INGENTING! bara lite när de precis gjort nr 2 men gräver de över slutar det lukta.
Väldigt lite jobb då man bara tar bort nr2, jag rör om i lådan varje gång jag städat så urinet blandas runt.
Det ser även fräschare ut tycker jag, med vitt i lådan i stället för betonggrått ;)
Minimalt med spill på golvet också, för både mig och syster! :banana:

Ok, kanske man ska prova.

Vi har kört Pussi de sista veckorna, en 5 kg räcker i 1 vecka och den luktar mycket så vi måste ha i "Dofta gott till kattlådan" i.

Vi har 5 katter.

Men katterna tycker inte att det är konstigt att gå bland kristallerna?

Min katt har inte reagerat utan trivs med kristallerna, och lika så systers katter och några bekanta som också andvänder kristaller.
Du kan ju till en början ha en låda med den gamla sanden också, och sedan om de börjar andvända kristallerna, ta bort den gamla sanden.
Hoppas det går bra, kristaller är fenomenalt!

Här används Toa-Lätt papperspellets. Det luktar inget, är billigt, miljövänligt, jag kan spola ner bajset i toaletten och jag slipper få sand i hela lägenheten.

Jag använder en blandning mellan Husses och Felius. Tycker kombinationen ger en bra fasthet på klumparna, lukten är i princip obefintlig (förutom när dom precis gjort det dom ska göra) och man behöve rinte byta all sand speciellt ofta. Byter allt nån gång/år, det räcker med att göra rent lådorna och skura ur dom då och då.

Ever Clean Heavy Duty, fast jag börjar bli otroligt less på dessa små kattsandskorn som är överallt :mad:

Funderar på att köpa Cat Exclusive Black Label nästa gång, hur är den jämfört med EC LT? Nån som vet? Less Track har ju inte så fasligt mycket större korn vilket gjorde att vi ändå hade sand överallt.

vi har också kristaller här hemma, låter lite annorlunda bara nu när katten riiver runt i lådan. kras kras snarare än krafs krafs. haha

luktar ingenting :bump:

Jag använder Eldorados kompakta kattgrus till mina katter. Den är kanonbra, billig och dryg och dammar inte nämnvärt. Jag hade Everclean förut och jag tycker att kvalitén på dessa två sorter är densamma. Den stora skillnaden är priset - det skiljer 13 kronor/kg där jag handlar! (För ett tag sen fanns det i "min" hund- & kattbutik en redovisning av ett kattgrustest där de hade testat både billiga och dyra sorter, och Eldorados grus kom på första plats).

Mina kristaller (kommer inte ihåg märket...) köpte jag på maxi. Det jag kan tycka med dem är ju att kristallerna blir gula när man rör runt i lådan. Kisset är ju svårt att ta bort, och behövs ju inte då det inte luktar och är torrt.

Har använt pussi kompakt innan och varit nöjd, har inte luktat så mycket med en katt.. Men jag fick för mig att byta och som sagt, det luktar verkligen ingenting!

Jag har två lådor för mina kissar vill tydligen ha en kiss och en bajslåda. Eller ja, dom kissar och bajsar i bägge....
I den ena har jag kristaller (Litter Secret) och den andra har jag vanlig sand, förtillfället Katty eftersom jag inte hittat nån sort jag gillar...
Skall testa att köpa Catman(?) Vitt och Lätt förhoppningsvis skall jag kunna ha det i bägge lådorna.

hittade något vitt på maxi som såg ut som salt ungefär, är det kristaller?

tror det hette catman vitt, är det nån annan variant?

Det är nog Catman vitt och lätt du såg. Det är inte kristaller men det funkar på samma sätt.
Jag har själv köpt hem sån "sand" för att testa.

Jag använder kristaller. Den sanden heter "Fresh & Easy" med Best Friend, köper påsen på Coop och den räcker i en månad och kostar 69 kronor.
Rör bara omkring kristallerna (kiselpärlorna) och slänger bara nr 2.
Luktar ingenting och slipper spår i huset.

porvat många olika. Använder nu pussi compakt.Den klumpar bra och håller lukten borta om man skter tömningen. Nackdelen är att den är "skräpig" och har man en "sprätt" katt är den inte att rekomendera. min nu varande katt ve inte vad sprätta eller grava är så till den fungerar det bra. Värre var det med ett gäng rexkattungar. Då använde jag kristall sanden.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 155
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka