Sv: Kattsand

Vi har ec nu, tycker det fastnar en hel del i tassar och päls, speciellt på den långhåriga. Och den finns överallt, inte bara i lådan.... Trots att vi inte har några extrema grävare och hus-låda.

Vilken sort av Ever Clean har du?
Vi har en Modkat (ska köpa en till i veckan), två maine cooner och använder Ever Clean Less Track som är gjort för långhåriga katter då stenarna/gruset är större och ska vara lite svårare "behålla i pälsen".
 
Sv: Kattsand

Vi har haft i princip alla oparfymerade sorter, märker ingen skillnad. Nu senast less track.
 
Sv: Kattsand

Matta är orelevant för min del eftersom mina katter gillar att ta ett känguruhopp ut ur lådan och landa 2 meter längre bort i hallen :cool:
 
Sv: Kattsand

Du får skaffa måånga mattor ;) Ne skämt åsido, jobbigt när dom skuttar en bit, lättare när dom kliver rakt ut på mattan :/
 
Sv: Kattsand

Jag skaffade en stor och hög smartstore-plastlåda och skar ut hål i locket (inte lätt, för hård plast som gärna brister iväg). Det har minskat mängden kattsand på badrumsgolvet rejält, för kissen kan inte rejsa ut ur lådan som en liten racerbil längre. Han måste nu först hoppa uppåt, sen ändra riktning, för att till sista rejsa iväg ut i hallen. Det blir mycket sand uppepå locket, men därifrån är det lätt att sopa ner sanden i lådan igen.
 
Sv: Kattsand

Matta är orelevant för min del eftersom mina katter gillar att ta ett känguruhopp ut ur lådan och landa 2 meter längre bort i hallen :cool:

Så gör mina katter med. Iallafall den ena. Därför har jag en lång matta i hallen så att sanden ändå stannar i hallen åtminstone.

Delvis knapplån
Kristallerna som det talades om tidigare i tråden var bland den värsta sanden jag har haft. Den satte sig i pälsen på den långhåriga och det gör ooont att trampa på kristallerna som låg överallt.
 
Sv: Kattsand

Kom på ett litet tips om man har möjlighet för att slippa sand i flera rum, även för dom som har katter som hoppar. Jag har placerat min kattlåda i en garderob i hallen, där inne har jag enbart kattlådan plus andra djursaker. Kattlådan står in till höger, sen ligger en vanlig dörrmatta (i garderoben) och utanför garderoben ligger det en sån där specialmatta som jag la upp bild på förut, har som sagt aldrig kattsand på golvet :) Det krävs ju dock att man har en garderob nånstans ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 144
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 768
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp