Kattsäkra för kommande bäbis!

SandraM

Trådstartare
Jag ska bäbis i Oktober och det är så att jag har en mycket kelen katt som gärna gosar. Det jag tänkte på var spjälsängen, jag är lite rädd att han ska krypa upp och lägga sig på den lille.

Undrar om det finns något fiffigt man kan göra för att känna sig säker!! :)

/ Sandra
 
Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Tror du att katten kommer krypa igenom spjälorna eller hoppa över kanten och ner i sängen? Ett takhängt myggnät med tyngder i nederkant över sängen så inte katten kan krypa under det? :)
 
Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Jag skulle stänga in katten i annat rum när bebisen sover och på natten för säkerhets skull. Så gjorde jag när mina barn var små och vi hade innekatter. Katter kan lägga sig på ansiktet och kväva små spädbarn, det har hänt
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 533
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp