Sv: Kattnamn

Min kattunge som anländer idag heter Marwin :love: det tycker jag e ett sött namn..

8941590.jpg

Någon av dessa så sötisar blir min nästa vecka.. Har inte bestämt mig redigt än

8941590.jpg

Någon av dessa så sötisar blir min nästa vecka.. Har inte bestämt mig redigt än
Hjälp vilka sötnosar!
Katnamn... Våra heter/har hetat:
Gustav Adolf
Bessie
Peppar (rödpeppar egentligen)
Gandalf Grållan
Weber
Findus
Lemur
Piraten
Miss T
Lenin

lite blandat där, en del klassiker och en del lite märkligare namn... Lenin är för övrigt min katt nu (en mkt dålig ordvits som resultat av min fars dåliga humor... en röd och mjuk katt :rofl: )

Min Röda hankatt heter Dödens Käftar.....:D . inte så sött men ovanligt och roligt...mina andra katter som oxå varit röda har hetat Mustafa och Gustaf....

Våra katter heter/har hetat:

Skruttan
Plutten
Domino
Nova
Mysan

Elvis tycker jag är sött namn på katt men det är ju inte så ovanligt...

Pipen
Lucifer
Tinkerbell
Tummelisa
Tingeling
Lillstrumpan eller Systeryster :D
Theo
Gizmo
Loppan
Kockos
Katla
Simba
Timon
Trixi

min nuvarande katt har tre namn: Jojjo, Mio & Figaro :D

kl

våra katter heter

Miranda (till vardags Mirran) tycker jag är ett fint sött men ovanligt namn :)
Tossan
Stevie

Jag har då snöat in på Astrid Lindgren namn. Har bara haft honor och dom har hetat/heter Madicken (ska ha ungar) , Skrollan (bortsprungen sen ett år tillbaka), Tjorven (dog i vintras) och Ronja (dog för två år sen). Vi ska behålla 2 av Madickens ungar och det kommer oxå att bli Astrid Lindgren namn. Tycker att det passar bra på en katt.

Min grannes katt heter Allan
Senap om den är gul
Gustav
Kisen i stallet heter ferdinand för han var presic som honom, bara satt på sin höööga klösbräda och tittade

*off topic* Vad betyder KL och *knapplån* som jag har sett lite överallt? Är inte så haj än på dessa förkortningar. Finns det kanske nånstanns man kan läsa om förkortningar? nån egen tråd kanske?

Sparrow (Efter Jack Sparrow :angel:)

Kaktus (Om katten rivs mycket :p Eller för att det är motsatsen- en katt är så mjuk)

Clown (Om du inte víll ha S i)

Lycka till med kattungen!

Jag fick nyss kattungar och jag döpte mina efter dyra klädes/sko märken. :D Såsom Tiger of Sweden (tigerrandig), Filippa K, Dolce & gabbana (helvit) och Armani (Svart med vita tassar och bröst).

Det finns hur många sådana tuffa namn som helst
Louis Vuitton
Prada
Gucci
Peak Performance
Calvi Klein
Hugo Boss

Nu kommer jag inte på så många bara för det, men det är iaf roligt att ha tänkt till lite vid namn valet ;)

KL

Många fina namn har redan nämnts, men jag har några fler förslag... Eftersom jag inte vet om det är en han- eller hon katt så blandar jag några namn friskt!

Salsa
Samba
Rumba
Foxtrot (vet inte om det är ett eller två ord)

Timjan
Rosmarin
Curry
Basilika
Malva
Kummin
Socker
(ja, och andra roliga kryddor man kan tänkas komma på)

Astrid Lindgren namn älskar jag!

Sagan om Ringen tema kanske?
Smeagol - Gollum
Sam
Frodo
Pippin
Merry
Arwen
Eowyn
Narsil
Balin
Fundin

Jag är dessutom väldigt svag för
Frasse
Alfons
Fritjov
Freyja
Svante
Lo
Toker

//julia

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Grazing
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 556
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar