Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske var någon just på toa den gången också? Även sanden brukar inte ha hunnit sätta ihop sig till en hård klump om man tar upp den direkt efter katten varit på toa.Det hade sugits upp, men längre ned än jag är van vid så att säga. Hade Everclean innan och av den blir det ju solida bollar, vilket jag inte vill påstå att det blev av Öko. Men jag tömde ur en del och gjorde sedan ett test med ljummet vatten och då blev det en klump som jag hade förväntat mig. Kanske grävde kisse ett hål innan han satte sig
Måste dock köpa en ny spade.
Ursäkta för otydligheten, men jag menade att jag inte har behövt tömma lådan på all sand och sedan fylla på (alltså byta) med ny sand@Asko Hur menar du när du inte rensar lådan på allt? Tar du bara "det värsta", eller? Smådroppar blir småklumpar, och jag tycker de syns rätt tydligt. Men jag gräver alltid igenom lådan för att fånga upp smått också.
Vad gäller den andra frågan är det svårare att fånga upp strö som fortfarande är blött. Det har inte hunnit sätta sig och stelnat, utan faller lätt isär. Lättast är om man väntar en stund tills det torkat igen.
Jag såg att du svarade en annan, men tolkade det som att det fanns en indirekt fråga i "Jag blir lite fundersam på vad för slags klumpar det blir". Men då vet jagDet var inte direkt någon fråga från min sida angående det andra, jag är högst medveten om det utan snarare ett förslag av orsak till en annan medlem här men tack ändå.
Det är sant, de sabla små dropparna med sand är rätt svåra att få upp Men det var det jag undrade, om det skulle synas - så nu vet jag@Asko Nja, ja, de pyttesmå dropparna fastnar kanske bara i ett eller ett par korn. För egen del har jag inga problem att få upp dom, beror kanske på vad man har för spade? Med sand var det stört omöjligt att få upp de små, småklumparna då de bara föll igenom spadens hål. Men Ökoplus är ju lite grövre, så jag tycker det är lättare att få upp de småklumparna. Jämfört med sand då. Och ja, jag tycker man ser vad som är smutsigt.
Jag såg att du svarade en annan, men tolkade det som att det fanns en indirekt fråga i "Jag blir lite fundersam på vad för slags klumpar det blir". Men då vet jag
Nej, det ska det inte göra. Möjligtvis att mindre bitar faller igenom spadens hål, men det är bara att fiska upp dom igen. Däremot blir klumparna inte lika hårda som sand när de stelnar, och om du råkar måtta fel och hugger spaden i en klump (som jag råkar göra ibland ) så delar den sig.Men nåja, det är väl ändå så att de inte faller isär när man plockar upp dem och skakar lite försiktigt på spaden - hoppas jag!
Aha, å andra sidan så är det bra om det råkar hamna på botten då, sanden är då för jäklig att försöka skrapa upp då Jag tror att min metallspade är mera böjd än vad den var när jag köpte den pga detNej, det ska det inte göra. Möjligtvis att mindre bitar faller igenom spadens hål, men det är bara att fiska upp dom igen. Däremot blir klumparna inte lika hårda som sand när de stelnar, och om du råkar måtta fel och hugger spaden i en klump (som jag råkar göra ibland ) så delar den sig.
Men har du inte ökoplus? Testa med vatten?
Uppdatering och ändring:Har provat en sort att ha i reserv: World´s Best Cat Litter. Tillverkad av hela majskorn. Den luktar lite skumt (inte majs) och har ganska små korn. Katterna accepterar den, men väljer hellre lådan med Öko. Funkar bra att ha som reserv, är omdömet.
Nu har jag inte läst igenom allt, men har ni testat Toa-lätt, av cellulosafiber? Bästa spaden för att rensa bort bajs och kiss från det?
Intressant! Jag misstänker nämligen att Alice tycker att det är lite vasst med ÖkoPlus även om hon går där. Och dessa sabla stora bitar som syns så tydligt på golvetÖka Plus har kommit med en mycket mer finkornig variant nu. Tyvärr finns den bara i 3 kg - påsar än, men kanske kommer i större. Dyr som skrutt tyvärr (3 kg kostar 139 kr här) men jag har känt på den och den verkar bra. Samma funktion som den "stora". Gissar att den kan hamna utanför mer dock, men kanske skönare att gå på för kinkiga katter?
Intressant! Jag misstänker nämligen att Alice tycker att det är lite vasst med ÖkoPlus även om hon går där. Och dessa sabla stora bitar som syns så tydligt på golvet
Tyvärr har jag just hittat sanden i en närliggande djurbutik och i ren glädje köpte en påse - så det dröjer innan jag ska köpa nytt. Men vet du var de går att köpa?
Zookompaniet! Det är där jag hittade ÖkoPlus och köpte det av ren glädje Såg dock inte den finare ÖkoPlussen när jag var där i torsdags - måste ha missat det trots att jag gick länge därJa, affären uppe bredvid XXL i Arninge. Kommer aldrig ihåg vad den heter. Dom har dessutom så man kan känna på den, jättebra tyckte jag!
Nu har jag inte läst igenom allt, men har ni testat Toa-lätt, av cellulosafiber? Bästa spaden för att rensa bort bajs och kiss från det?