Kattkissdoft, hur gör man sig av med den?

jennan

Trådstartare
Hej!

Eventuellt ska jag flytta till ett annat ställe nu snart och där har vi ett stort problem, det luktar enormt mycket kattkiss, och det har ju sin förklaring förståss, de hade haft katter innan som kissade lite varstans inne, okastrerade hanar som märkte revir och andra katter som antingen följde efter eller tyckte lådorna var för skitiga kanske.

Hur kan man bli av med denna doften?? Finns där ngt medel som biter på doften som finns på golv och väggar??

Tacksam för svar!

MVH

Jenny

Sv: Kattkissdoft, hur gör man sig av med den?

vad jag har hört så är det bara totalrenovering som hjälper. Många inpissade hus får rivas.

Beror väl på vad golv och väggar är i för material.. är det trä så suger det åt sig ganska bra och det kan då bli ett helvete att bli av med...

När vi flyttade in här slet vi bort en plastmatta (fint gammalt trägolv under :idea: ) och då fick vi känna på kattkiss!! Luktade alltså ingenting ovanpå plastgolvet, utan det satt under....

Vi skurade i flera omgångar och vädrade i flera dar, men trodde aldrig det skulle försvinna. Efter ett tag kändes det dock ingenting längre, var som om all lukt tillslut hade "blåst ut" :banana:

PS. Nu när vår kisse flyttade in nosade hon ganska mycket i det rummet så hon känner säkert lukten, men inte vi!

har hört att det är i princip omöjligt att skura bort lukten.. renovering?

citronskurmedel och sen kanske det hjälper att ställa in ett fat med ättika under några dygn. Det tar bort röklukt och kanske fungerar på kattlukten också????

ättika kan vara till hjälp...

Finns ett rengöringsmedel som heter Fenom, finns på färgaffärer bl.a. Funkar bra har jag hört.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Hejsan alla glada katt/djur människor! Jag söker lite råd och tips! Har en norsk skogkatts hona på 5 år och en korsnings hane runt... 2
Svar
29
· Visningar
11 707
Senast: MonteRose
·
R
Katthälsa Vi har två katter. Syskon. En hane och en hona och de är nu 4 mån. Hitills har allt flutit på perfekt. De äter som de ska, är pigga och... 2
Svar
27
· Visningar
3 015
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka