Det finns en förening här i Stockholm som ska rädda allt till varje pris. För inte så länge sedan hittades en nästan död katt i skogen någonstans som denna förening tog över. Den var så illa däran att den fick ligga på djursjukhus i typ två veckor innan den till slut "repade sig". Det kostade typ 150.000 kr om jag inte minns fel. Trots att den nu överlevt så har den haft konstanta problem även efteråt med åtminstone magen. Det senaste jag läste om den (den är hemma hos grundaren tror jag) är att den kissar konstant i sängen vilket ansågs vara ett problem för att det var svårare att hitta ett hem till en sådan katt

De tigger konstant pengar i snyftinlägg på facebook och klagar över att det är så svårt att placera katter i nya hem. De har dock så pass rigida krav så jag är inte särskilt förvånad. Vet en som fick hembesök och som ombads att näta in hela sin villaaltan på typ 150 m2

för att ens komma på fråga.
Jag har slutat skänka pengar för att rädda allt till varje pris känns faktiskt varken rimligt eller schysst mot katterna ifråga

Ibland är det snällast att bara låta dem slippa