Cambrie
Trådstartare
Har skaffat två katter i november då det blev ohållbart att bo i huset där vi bor på grund av råttor och möss. Det har gått förvånansvärt bra, vi har inte haft en enda synbar råtta under hela vintern inomhus vilket är STOR skillnad mot tidigare. Men. Vi bor på landet och vill ju egentligen att de ska vara ute. Har försökt släppa ut dem under översyn två gånger, det slutar med att grannens katt kommer och försöker ha ihjäl dem, anfaller alltså direkt. Eftersom det är en katt som är ute 100 procent är det inget vi kan vänta till när han inte är inne heller. Han är kastrerad för några månader sedan, tror han är två eller tre år annars.
Hur släpper man ut dem? Vill ju inte att mina ska bli skadade heller, tänker att det funkar ju med många katter i villaområden? Är det bara att släppa ut och hoppas på det bästa och att de gör upp rangen? Mina är ju livrädda för denna katt, så de går inte i närkamp med honom men han kommer som en avlöning de två gånger vi släppt ut dem när vi trott att det varit lugnt. I övrigt stryker han runt huset, vi har en kattlucka som inte används nu, den har han hittat och brukar försöka slå sönder eftersom mina katter är innanför... Någon som är mer kattmänniska än mig som har tips på hur vi ska lösa situationen?
Hur släpper man ut dem? Vill ju inte att mina ska bli skadade heller, tänker att det funkar ju med många katter i villaområden? Är det bara att släppa ut och hoppas på det bästa och att de gör upp rangen? Mina är ju livrädda för denna katt, så de går inte i närkamp med honom men han kommer som en avlöning de två gånger vi släppt ut dem när vi trott att det varit lugnt. I övrigt stryker han runt huset, vi har en kattlucka som inte används nu, den har han hittat och brukar försöka slå sönder eftersom mina katter är innanför... Någon som är mer kattmänniska än mig som har tips på hur vi ska lösa situationen?