Katter som kissar i hö

Tussemaja

Trådstartare
Stort problem! Vet inte hur mycket hö jag har fått slänga! Jag har rundbalar, och det är svårt, för att inte säga omöjligt att hålla absolut rent för hö och höboss runt balarna. Katterna använder det till kisstoa. Kanske nån av vildkatterna häromkring började, men sen har mina katter fortsatt förståss. Jag har verkligen försökt hålla rent runt balarna.Ibland tror jag att dom sprayar själva balen också. Även om jag städar runt balen regelbundet så sitter ju kisslukten kvar i betonggolvet. Jag har provat att sätta dit kattlådor men det hjälper inte. Ser ingen möjlighet att stänga ute katterna från hörummet. Dom har till och med kattlucka in till själva stallet via hörummet och det är i stallet dom håller till när dom inte är inne. Vad göra?
 
Sv: Katter som kissar i hö

Hej

kanske svårt att göra i den skala du pratar om men när en vän till mg hade bekymmer med att hennes katter åt blommor från hennes rabatt och sen blev dåliga av dom så hällde hon ättiksprit på blommorna och sen vet jag folk som använt vitpeppar på ställen där dom viljat hålla katter borta..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Stort problem! Vet inte hur mycket hö jag har fått slänga! Jag har rundbalar, och det är svårt, för att inte säga omöjligt att hålla...
2
Svar
33
· Visningar
3 643
Senast: Anastacia
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: TinyWiny
·
M
Övr. Katt Jag har hittat den perfekta julklappen till vildkatten som adopterat mina föräldrar. Katten är inte rumsren och får bara ligga inne på...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp