Katter är så begåvade!

Sv: Katter är så begåvade!

*kl* (i ett klent försök att återgå till ämnet)

Fler videor på kattricks efterlyses, kul att se! behöver kanske inte vara egna, nån som ni hittat på youtube eller liknande kan ju också vara kul.

Jag gillar denna:

http://www.youtube.com/watch?v=9AG011WkNXo&feature=related

Kanske inte räknas som "trick" men den är rolig iaf! :D

Men är du på riktigt?
*Tittar mig omkring, nyper mig i armen. Ja jag är på riktigt*

JAG har hela tiden besvarat dig med mina åsikter och mina erfarenheter, vilka DU verkar ha otroligt svårt att förstå eller acceptera (dvs du verkar ha svårt för att ens förstå mina erfarenheter och åsikter) eftersom du hela tiden svarar "emot"?!
Jag har ju redan sagt att jag förstår vad du säger, håller med i en del saker men håller inte med i andra, därför svarar jag "emot" de saker jag har en annan syn på. Det kallas diskutera :idea:

Anledningen till min upprepning var för att du i föregående inlägg påstod att jag inte kunde acceptera att katter också kan vara lättmotiverade och lättlärda.
Av dina inlägg framstår du mycket skeptiskt till att katter kan vara väldigt lättmotiverade och lättlärda, att de som är det är undantag. Baserat på de erfarenheter du har sen innan. Jag hävdar att de inte är undantag som bekräftar regeln utan att det helt enkelt finns de som är föriga och de som är oföriga, inte att katter över lag är oföriga.

och jag har svarat dig utifrån mina erfarenheter och årsikter men du har fortsatt att ifrågasätta och säga emot (gång på gång har jag svarat utifrån mina åsikter och erfarenheter). Jag har, mig veterligen, inte ifrågasatt dina erfarenheter eller åsikter
Vad är problemet? Vi har olika åsikter som vi båda framför. Jag ser det som att vi diskuterar, du ser det som att jag "säger emot" dig på pin kiv. Dina erfarenheter säger en sak, mina en annan. Nej, du har inte ifrågasatt mina erfarenheter/åsikter, men det gör mig inte det minsta om du skulle det, för det är ju sånt som driver en diskusion framåt, inte att alla håller med varandra i allt.

...så jag undrar egentligen vem av oss som har svårt att acceptera oliktänkande?
Jag har inga problem med att du tycker annolunda, jag håller bara inte med dig, och påpekar det. Det har inget med accepterande av oliktänkande att göra.

Suck. Det är ju som att försöka diskutera med en vägg, och nu börjar jag få ont i huvudet av bankandet.
Sluta med det då, det verkar ohälsosamt att hetsa upp sig så mycket över vad en okänd person på ett forum på internet säger :idea:
(Förtydligande, eftersom du har lite svårt att förstå ironi, så vet jag att du inte bokstavligen dunkar huvudet i väggen). Men det verkar ändå lite osunt att hetsa upp sig och irritera sig så över ngt som skrivs på ett forum.

Tror inte jag har mött någon här på Buke innan som verkar ha så svårt att förstå. Jag tror inte längre att du läser inlägg som fan läser bibeln, nu tror jag istället att du inte läser mina inlägg alls. Väldigt givande.
Måste säga detsamma faktiskt.

Ska vi ta och enas om att:
Det finns föriga hundar, det finns oföriga hundar.
Det finns föriga katter, det finns oföriga katter.
Träningsmetodiken är snarlik oavsett vilken art man tränar.
Simple as that.
:idea:

Och eftersom jag svarar dina ifrågasättanden, betyder det alltså att jag tycker att andras åsikter och erfarenheter är provocerande och att jag inte kan acceptera dessa? Tycker det är en väldigt konstig syn att se på det. Ja, vissa svar känns väldigt "pin kiv" av dig. Om du försöker läsa alla våra inlägg "mot" varandra med en utomståendes blick kanske du skulle förstå. Jag har inget problem, det har däremot hela tiden känts som om du har det, ett problem med mina åsikter och erfarenheter. Det har hela tiden känts som om du vill komma fram till att du har "rätt", helt enkelt (notera: min åsikt). Jag är väl införstådd i hur man diskuterar efter alla mina svenska-kurser och alla inlägg här på Buke men den här diskussionen är det ju nästan dagisnivå på faktiskt. Du påpekar inte bara att du tycker annat, du ifrågasätter, vilket i mitt tycke betyder att du har svårt att antingen förstå eller acceptera oliktänkande.

Nu påstår du att jag "bara" är skeptisk, i andra inlägg har du påstått att jag inte kan acceptera att det går att lära katter något, hur ska du ha det egentligen?

Eftersom du tydligen förstår att det där med dunkandet i väggen var ironiskt borde du ju också förstått att jag inte hetsar upp mig eller blir irriterad och det som skrivits. Jag var ju ironisk, eller hur? Jag bankar inte huvudet i väggen = jag är inte irriterad och har inte heller hetsat upp mig.

Säga detsamma? Om du påstår att jag inte försökt förstå eller svara dig på ett bra och förstående sätt hela tiden, ja, då undrar jag faktiskt om du har problem angående läsförståelse. Men jag hoppas att så inte är fallet, utan att du helt enkelt missförstått. För det har du gjort, gång på gång, felciterat och påstått både det ena och det andra trots att det står annat svart på vitt på skärmen.

Det du vill enas om har jag alltid varit införstådd med men ok. Det kan vi enas om.

Håller med. Jag kanske inte är bättre själv, vad vet jag, men ändå.

Tillägg: äsch, du raderade ju! :p

Ska vi ta och enas om att:
Det finns föriga hundar, det finns oföriga hundar.
Det finns föriga katter, det finns oföriga katter.
Träningsmetodiken är snarlik oavsett vilken art man tränar.
Simple as that.
:idea:

Så, ni enas om vad du tycker? :angel::angel::angel:

Ja det är en helt vanlig "hoppsannkankatterfåbarnommanintekastrerardem?!?" bonnakatt med trolig hög inavelsprocent. Jag tog henne, de fick även två kullar till... Folk är konstiga.

Min mammas katt skulle göra likadant, hon är väldigt aristokratisk och tittar ofta på en som att man är dum i huvudet. ;)

Jag har inget problem, det har däremot hela tiden känts som om du har det, ett problem med mina åsikter och erfarenheter. Det har hela tiden känts som om du vill komma fram till att du har "rätt", helt enkelt (notera: min åsikt).
Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte har några problem med dina åsikter utan att jag helt enkelt inte håller med dem rakt av? Kan du läsa innantill?

Du påpekar inte bara att du tycker annat, du ifrågasätter, vilket i mitt tycke betyder att du har svårt att antingen förstå eller acceptera oliktänkande.
Då har du fel helt enkelt. Din sanning är nödvändigtvis inte den enda sanningen, eller hur? Därför mitt "ifrågasättande". Är det fel att ifrågasätta saker i en diskussion? Nej det är det inte.

Nu påstår du att jag "bara" är skeptisk, i andra inlägg har du påstått att jag inte kan acceptera att det går att lära katter något, hur ska du ha det egentligen?
Nej, det har jag inte. Jag har påstått att du är skeptisk till att det finns lättlärda och lättmotiverade katter. Eftersom du säger att de är undantag så måste du väl vara skeptisk?

Säga detsamma? Om du påstår att jag inte försökt förstå eller svara dig på ett bra och förstående sätt hela tiden, ja, då undrar jag faktiskt om du har problem angående läsförståelse. Men jag hoppas att så inte är fallet, utan att du helt enkelt missförstått. För det har du gjort, gång på gång, felciterat och påstått både det ena och det andra trots att det står annat svart på vitt på skärmen.
Det här gäller isf båda eftersom du inte läser det jag skriver utan tolkar in eget.

Det du vill enas om har jag alltid varit införstådd med men ok. Det kan vi enas om.
Så bra.

Ja, jag kan läsa innantill. Kan du? Jag har aldrig påstått att "min" sanning är den enda rätta. Herregud, det är ju fortfarande mina erfarenheter och åsikter, right? Och att det finns undantag betyder verkligen inte att man är skeptisk till att det finns undantag, jag vet ju det så vad finns det att vara skeptisk över?

Jag har läst det du skriver hela tiden men det verkar inte vara ömsesidigt eftersom du felciterat, påstått felaktiga saker och missförstått. Det är givetvis inte fel att ifrågasätta något i en diskussion, men när man berättat att man svarar utifrån egna erfarenheter och åsikter baserade på dessa tycker jag inte att det finns mycket att ifrågasätta. Därav har jag inte ifrågasatt dig (what's the point?). Du kan ju inte direkt ifrågasätta om jag verkligen hade den och den katten de och de åren och den betedde sig på det sättet. Det blir ytterliggare en stånga-huvudet-i-väggen-situation. Hade jag däremot varit forskare och gjort en rapport i ämnet som du var tveksam till, t ex underlag och resultat, det är en annan sak. En annan sak hade det också varit om du bara berättat din erfarenhet och sida om saken så hade vi sluppit denna diskussion, vi kommer ju ändå ingenstans? I mitt tycke har du hela tiden diskuterat och ifrågasatt i en ton som antyder att jag har fel och du har rätt. Men det är ju bara så jag uppfattat det.

Nu handlar det ju inte ens om katter längre, så jag skulle gärna se att du respekterar min önskan om att inte fortsätta förstöra tråden.

Fler videor på kattricks efterlyses, kul att se! behöver kanske inte vara egna, nån som ni hittat på youtube eller liknande kan ju också vara kul.

Jag gillar denna:

:rofl:
Bara slänger sig och ligger med benen rätt ut. Sött =)
Fast den skulle nog behöva jobba lite mer på vikten...

Jag gillar denna:

Denna var ju störtkul.:D Gillar speciellt när den får kartongen runt magen, och får dåliga öron. "Öh, så här skulle det ju inte vara? Dåååligt!". Och sen ändå ger sig på nästa kartong igen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 171
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?