Sv: Katter är så begåvade!
*Tittar mig omkring, nyper mig i armen. Ja jag är på riktigt*
JAG har hela tiden besvarat dig med mina åsikter och mina erfarenheter, vilka DU verkar ha otroligt svårt att förstå eller acceptera (dvs du verkar ha svårt för att ens förstå mina erfarenheter och åsikter) eftersom du hela tiden svarar "emot"?!
Jag har ju redan sagt att jag förstår vad du säger, håller med i en del saker men håller inte med i andra, därför svarar jag "emot" de saker jag har en annan syn på. Det kallas diskutera
Anledningen till min upprepning var för att du i föregående inlägg påstod att jag inte kunde acceptera att katter också kan vara lättmotiverade och lättlärda.
Av dina inlägg framstår du mycket skeptiskt till att katter kan vara väldigt lättmotiverade och lättlärda, att de som är det är undantag. Baserat på de erfarenheter du har sen innan. Jag hävdar att de inte är undantag som bekräftar regeln utan att det helt enkelt finns de som är föriga och de som är oföriga, inte att katter över lag är oföriga.
och jag har svarat dig utifrån mina erfarenheter och årsikter men du har fortsatt att ifrågasätta och säga emot (gång på gång har jag svarat utifrån mina åsikter och erfarenheter). Jag har, mig veterligen, inte ifrågasatt dina erfarenheter eller åsikter
Vad är problemet? Vi har olika åsikter som vi båda framför. Jag ser det som att vi diskuterar, du ser det som att jag "säger emot" dig på pin kiv. Dina erfarenheter säger en sak, mina en annan. Nej, du har inte ifrågasatt mina erfarenheter/åsikter, men det gör mig inte det minsta om du skulle det, för det är ju sånt som driver en diskusion framåt, inte att alla håller med varandra i allt.
...så jag undrar egentligen vem av oss som har svårt att acceptera oliktänkande?
Jag har inga problem med att du tycker annolunda, jag håller bara inte med dig, och påpekar det. Det har inget med accepterande av oliktänkande att göra.
Suck. Det är ju som att försöka diskutera med en vägg, och nu börjar jag få ont i huvudet av bankandet.
Sluta med det då, det verkar ohälsosamt att hetsa upp sig så mycket över vad en okänd person på ett forum på internet säger
(Förtydligande, eftersom du har lite svårt att förstå ironi, så vet jag att du inte bokstavligen dunkar huvudet i väggen). Men det verkar ändå lite osunt att hetsa upp sig och irritera sig så över ngt som skrivs på ett forum.
Tror inte jag har mött någon här på Buke innan som verkar ha så svårt att förstå. Jag tror inte längre att du läser inlägg som fan läser bibeln, nu tror jag istället att du inte läser mina inlägg alls. Väldigt givande.
Måste säga detsamma faktiskt.
Ska vi ta och enas om att:
Det finns föriga hundar, det finns oföriga hundar.
Det finns föriga katter, det finns oföriga katter.
Träningsmetodiken är snarlik oavsett vilken art man tränar.
Simple as that.