Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hihi jag har lärt alla mina katter att komma när jag kallar och det utan godis
sen kommer om jag kallar dom vid namn så kommer bara den jag kallat på
vet inte om det räknas som att lära dom nåt heh
Mina katter kommer springande som en stor buffelhjord när jag öppnar kylskåpet
Precis som hundar är katter olika mkt "föriga", vår hankatt utför som sagt trick utan att man mutar honom.
Det är klart du inte kan jämföra en oförig katt med en förig hund, men det är ju samma sak som att inte jämföra en förig hund med en oförig hund.
Du påstod ju att hon inte lärt katten något, vilket hon ju uppenbarligen har.
Varför svarar du inte på det andra jag skrivit?
Mina katter kommer springande som en stor buffelhjord när jag öppnar kylskåpet
Och därför, för att du upplever det så, så är alla katter oföriga och de som är det är undantag? Om jag bara haft oföriga hundar är alla hundar oföriga då?Jag har en annan erfarenhet, av alla de katter vi haft genom åren har de flesta varit lika "oföriga" så att säga.
Jo det har du, vet du inte vad du själv skriver?Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls, jag har inte heller påstått att hon inte lärt katten något alls förutom det där med vanten.
Här syftar du på sittandet...Men du har ju fortfarande inte lärt katten något, den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis.
Det här texDu får gärna citera det jag missat, trodde jag fick med allt i förra inlägget.
Trams, katter tänker inte så. De tycker inte att de är smartare än någon, den vet bara att när den sitter så får den godis, därför sätter den sig. Det är ju samma sak med hundar, eller tror de sig också vara smartare när de gör trix innan man bett dem om det?
Men du har ju fortfarande inte lärt katten något, den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis. Eller ja, det är väl det den har lärt sig, på sätt och vis.
Nej det behöver du inte, har jag motsagt det någonstans? Nej jag sa att precis som hundar kan vara olika föriga kan katter det. Så varför fortsätta upprepa det? Kan du inte bara acceptera att katter också kan vara lättlärda och lättmotiverade?Olika hundraser är olika föriga och det ska jag nog inte ens behöva tala om för dig eftersom du säger att du själv har haft hund.
Det behöver du inte, sluta med det.Katter däremot är gärna självständiga och svårmotiverade, som en basenji t ex, men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls (varför ska jag ens behöva upprepa mig?).
Ja det är undantag för dig, men det betyder inte att det är så. Eller hur?Om katten däremot är förig som en golden ja, då är det ett undantag för mig eftersom jag har en annan erfarenhet av alla de tiotals katter som passerat mig genom åren.
Nej det gjorde du inte. Men skit samma. Hur ska man veta att du är ironisk när det inte framgår öht?Det du tyckte att jag missat svarade jag ju på i inlägg #26?
Nej det behöver du inte, har jag motsagt det någonstans? Nej jag sa att precis som hundar kan vara olika föriga kan katter det. Så varför fortsätta upprepa det? Kan du inte bara acceptera att katter också kan vara lättlärda och lättmotiverade?
Det behöver du inte, sluta med det.
Hur många katter har du tränat trick med?
Ja det är undantag för dig, men det betyder inte att det är så. Eller hur?
Nej det gjorde du inte. Men skit samma. Hur ska man veta att du är ironisk när det inte framgår öht?
Eh? Hur ska man veta att du var ironisk när det finns väldigt många som har åsikten du uttryckte? Då läser ju du också inlägg som fan läser bibeln eftersom du missade någon annans ironi i tråden.Att du inte förstod att jag var ironisk... ja, då läser du inlägg som fan läser bibeln helt enkelt och det kan jag inte göra något åt.
Jag diskuterar, det är det disskusionsforum är till för. Varför har du så svårt med att andra inte tycker som du?Jag förstår inte riktigt vad du håller på med? Håller du på så här mot alla de som har en annan synpunkt eller erfarenhet än du?
Svårt att acceptera vad? Att vi inte har samma erfarehet? Jag håller helt enkelt inte med dig och framför mina åsikter och syn på saken, vad är problemet med det?Är det verkligen så svårt att acceptera så kanske man inte ska vara på ett forum.
Som sagt, det här är ett disskusionsforum, där man diskuterar saker. Jag försöker inte övertyga dig, jag bara påpekar min syn på saken, vilket du verkar ha svårt att acceptera. Är det verkligen så provocerande att andra har andra erfarenheter än dig och inte håller med dig?För det är ju det vi har; olika åsikter och erfarenheter. Du berättar din, jag berättar min, du behöver inte på något sätt försöka övertyga mig eller bevisa att jag har fel eftersom vi pratar erfarenheter och åsikter/synpunkter utifrån erfarenheterna. Då finns det inga rätt eller fel.
Du behöver inte vara nedlåtande, det har du inget för. Dessutom har jag redan upplyst dig att du inte behöver upprepa dig. Men för att göra det lättare för dig kan jag väl ta och upprepa mig ytterligareMen för att göra det lättare för dig så kan jag upprepa mig själv ytterliggare
"men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls"
Jag har inte påstått att du sagt det heller."Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls"
Jag har inte påstått att du sagt det heller."Jag har inte skrivit att det inte går att lära katter något alls?"