Katter är så begåvade!

Sv: Katter är så begåvade!

Jag ser fram emot fler videor, den dagen någon familjemedlem skaffar katt ska jag visa vad de har att leva upp till :)

Mina katter kan minsann sitta bara jag tänker sitt och har godis i handen.. :devil: ;) :D

Fast nu har jag inget godis kvar för min ena lyckades få tag på godiskartongen :grin:

Tycker det är kul med folk som tränar sina katter oavsett om man gör det seriöst eller bara halvseriöst.. :)

:D:rofl::bump::laugh:
Vad gulligt.
Min katt har jag lärt en del trix när min make påstod att katter var mer korkade än hundar.
Hehhehhee...han fick ju något och äta upp då det visade sig vara ganska så fel.
Min katt kan sitt, tass, andra tassen, sitt fint, puss, hopp i tvättkorgen, hopp ur tvättkorgen, försten till dörren och typ om man säger ska vi hem till mormor och morfar så vips så är katten vid bilen.
En av dom andra katterna har jag lärt hopp upp. Då hoppar katten upp på mina axlar. =)
:D
Jag kan ju påpeka att jag är hemmafru och har fööör mycket fritid

Senast ändrad:

En av våra katter kommer med en leksaksråtta i munnen utan att vi lärt honom det. Kastar man i väg den så springer han efter och har man tur kommer han bärandes med den. :rofl:

Jag vet inte vad du har haft för hund, men många raser är otroligt lättmotiverade medan andra är som katten, svårmotiverad och självständig (med undantag, givetvis...). Riktiga arbetshundar gör allt du ber om bara för att se sin förare nöjd, annars hade det varit svårt att ta sig igenom en hel lydnadsklass t ex eftersom man inte får belöna hunden under tävlandet ;). Däri menar jag att det inte riktigt är samma sak men det är ju min åsikt. Jag har inte skrivit att det inte går att lära katter något alls?

Precis som hundar är katter olika mkt "föriga", vår hankatt utför som sagt trick utan att man mutar honom.

Det är klart du inte kan jämföra en oförig katt med en förig hund, men det är ju samma sak som att inte jämföra en förig hund med en oförig hund.

Du påstod ju att hon inte lärt katten något, vilket hon ju uppenbarligen har.

Varför svarar du inte på det andra jag skrivit?

hihi jag har lärt alla mina katter att komma när jag kallar och det utan godis :D

sen kommer om jag kallar dom vid namn så kommer bara den jag kallat på :love::love:

vet inte om det räknas som att lära dom nåt heh:angel:

Mina katter kommer springande som en stor buffelhjord när jag öppnar kylskåpet :crazy:

Precis som hundar är katter olika mkt "föriga", vår hankatt utför som sagt trick utan att man mutar honom.

Det är klart du inte kan jämföra en oförig katt med en förig hund, men det är ju samma sak som att inte jämföra en förig hund med en oförig hund.

Du påstod ju att hon inte lärt katten något, vilket hon ju uppenbarligen har.

Varför svarar du inte på det andra jag skrivit?

Jag har en annan erfarenhet, av alla de katter vi haft genom åren har de flesta varit lika "oföriga" så att säga. Ragdollen som vi har nu lyssnar mer och pratar mer men hon är ändå oförig. Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls, jag har inte heller påstått att hon inte lärt katten något alls förutom det där med vanten. Katten springer till vanten och kollar in den varje gång när hon slänger den, det ser jag som vanlig nyfikenhet och det är väl inte direkt något man lär in. Varför skulle jag inte kunna jämföra en oförig katt med en förig hund? Det är ju där jag menar skillnaden ligger.

Du får gärna citera det jag missat, trodde jag fick med allt i förra inlägget.

Mina katter kommer springande som en stor buffelhjord när jag öppnar kylskåpet :crazy:

Min låter som en orkester med trasiga violiner och cellos i... :angel: :o
"SKRRRRÄÄÄN SKRRRÄÄÄÄÄÄÄN SKRÄÄÄÄÄNN"

Hon låter inte riktigt som andra katter :angel:. Ska försöka spela in det nån gång!

Jag har en annan erfarenhet, av alla de katter vi haft genom åren har de flesta varit lika "oföriga" så att säga.
Och därför, för att du upplever det så, så är alla katter oföriga och de som är det är undantag? Om jag bara haft oföriga hundar är alla hundar oföriga då?

Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls, jag har inte heller påstått att hon inte lärt katten något alls förutom det där med vanten.
Jo det har du, vet du inte vad du själv skriver? :confused:
:
Men du har ju fortfarande inte lärt katten något, den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis.
Här syftar du på sittandet... :cool:

Du får gärna citera det jag missat, trodde jag fick med allt i förra inlägget.
Det här tex
Trams, katter tänker inte så. De tycker inte att de är smartare än någon, den vet bara att när den sitter så får den godis, därför sätter den sig. Det är ju samma sak med hundar, eller tror de sig också vara smartare när de gör trix innan man bett dem om det?

Min katt kan rulla, tog ett antal gånger att lära in! :laugh::D

Förlåt, men det här börjar faktiskt bli löjligt. Varför är du så på hugget? Vaknat upp på fel sida?

Jag vet PRECIS vad jag skriver, det kanske är du som ser dåligt...?
För det är ju trevligt om du citerar in mer av inlägget.

Men du har ju fortfarande inte lärt katten något, den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis. Eller ja, det är väl det den har lärt sig, på sätt och vis.

Jag använder nästan aldrig denna smiley men detta är nog ett bra tillfälle: :grin:

Du behöver ju inte läsa mina inlägg som Satan läser bibeln. Olika hundraser är olika föriga och det ska jag nog inte ens behöva tala om för dig eftersom du säger att du själv har haft hund. Katter däremot är gärna självständiga och svårmotiverade, som en basenji t ex, men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls (varför ska jag ens behöva upprepa mig?). Om katten däremot är förig som en golden ja, då är det ett undantag för mig eftersom jag har en annan erfarenhet av alla de tiotals katter som passerat mig genom åren.

Det du tyckte att jag missat svarade jag ju på i inlägg #26? Kan tillägga att jag var ironisk i beskrivningen av vad katten tänkte. Vilket jag iofs tycker är helt uppenbart. Men än en gång, det där med ironi på Internet är ju inte alltid lätt att förstå, det fick ju både jag och bright_sara insikt om.

Tillägg: nu tycker jag faktiskt att tråden har blivit alldeles för OT, jag och bright_sara missförstod varandra så tråden behöver inte förstöras ytterliggare.

Senast ändrad av en moderator:

Olika hundraser är olika föriga och det ska jag nog inte ens behöva tala om för dig eftersom du säger att du själv har haft hund.
Nej det behöver du inte, har jag motsagt det någonstans? Nej jag sa att precis som hundar kan vara olika föriga kan katter det. Så varför fortsätta upprepa det? Kan du inte bara acceptera att katter också kan vara lättlärda och lättmotiverade?

Katter däremot är gärna självständiga och svårmotiverade, som en basenji t ex, men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls (varför ska jag ens behöva upprepa mig?).
Det behöver du inte, sluta med det.
Hur många katter har du tränat trick med?

Om katten däremot är förig som en golden ja, då är det ett undantag för mig eftersom jag har en annan erfarenhet av alla de tiotals katter som passerat mig genom åren.
Ja det är undantag för dig, men det betyder inte att det är så. Eller hur?

Det du tyckte att jag missat svarade jag ju på i inlägg #26?
Nej det gjorde du inte. Men skit samma. Hur ska man veta att du är ironisk när det inte framgår öht?

Nej det behöver du inte, har jag motsagt det någonstans? Nej jag sa att precis som hundar kan vara olika föriga kan katter det. Så varför fortsätta upprepa det? Kan du inte bara acceptera att katter också kan vara lättlärda och lättmotiverade?

Det behöver du inte, sluta med det.
Hur många katter har du tränat trick med?

Ja det är undantag för dig, men det betyder inte att det är så. Eller hur?

Nej det gjorde du inte. Men skit samma. Hur ska man veta att du är ironisk när det inte framgår öht?

Jo, det gjorde jag. Om du inte förstår eller om något är oklart så får du specificera. Att du inte förstod att jag var ironisk... ja, då läser du inlägg som fan läser bibeln helt enkelt och det kan jag inte göra något åt. Jag förstår inte riktigt vad du håller på med? Håller du på så här mot alla de som har en annan synpunkt eller erfarenhet än du?

Är det verkligen så svårt att acceptera så kanske man inte ska vara på ett forum. För det är ju det vi har; olika åsikter och erfarenheter. Du berättar din, jag berättar min, du behöver inte på något sätt försöka övertyga mig eller bevisa att jag har fel eftersom vi pratar erfarenheter och åsikter/synpunkter utifrån erfarenheterna. Då finns det inga rätt eller fel.

Jag har för övrigt inte någonstans inte accepterat att katter kan vara lika lättmotiverade och lättlärda som en hund. Det kan säkert individer inom ko, åsna, elefant och många andra djurarter också. Men för att göra det lättare för dig så kan jag upprepa mig själv ytterliggare:

"men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls"

"Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls"

"Jag har inte skrivit att det inte går att lära katter något alls?"

:idea:

Citaten är från tidigare inlägg i denna tråd.

Att du inte förstod att jag var ironisk... ja, då läser du inlägg som fan läser bibeln helt enkelt och det kan jag inte göra något åt.
Eh? Hur ska man veta att du var ironisk när det finns väldigt många som har åsikten du uttryckte? Då läser ju du också inlägg som fan läser bibeln eftersom du missade någon annans ironi i tråden. :grin:

Dessutom anser jag inte att citatet handlar om ironi, ironi är att säga en sak och mena en annan (vanligtvis motsatsen), möjligtvis att du försökte skämta till det.

Jag förstår inte riktigt vad du håller på med? Håller du på så här mot alla de som har en annan synpunkt eller erfarenhet än du?
Jag diskuterar, det är det disskusionsforum är till för. Varför har du så svårt med att andra inte tycker som du?

Är det verkligen så svårt att acceptera så kanske man inte ska vara på ett forum.
Svårt att acceptera vad? Att vi inte har samma erfarehet? Jag håller helt enkelt inte med dig och framför mina åsikter och syn på saken, vad är problemet med det?

För det är ju det vi har; olika åsikter och erfarenheter. Du berättar din, jag berättar min, du behöver inte på något sätt försöka övertyga mig eller bevisa att jag har fel eftersom vi pratar erfarenheter och åsikter/synpunkter utifrån erfarenheterna. Då finns det inga rätt eller fel.
Som sagt, det här är ett disskusionsforum, där man diskuterar saker. Jag försöker inte övertyga dig, jag bara påpekar min syn på saken, vilket du verkar ha svårt att acceptera. Är det verkligen så provocerande att andra har andra erfarenheter än dig och inte håller med dig?
Dessutom är det inte en åsikt att katter är olika föriga, det är sanning. Det finns lättmotiverade och svårmotiverade, that's it.

Men för att göra det lättare för dig så kan jag upprepa mig själv ytterliggare
Du behöver inte vara nedlåtande, det har du inget för. Dessutom har jag redan upplyst dig att du inte behöver upprepa dig. Men för att göra det lättare för dig kan jag väl ta och upprepa mig ytterligare :grin:

"men jag har fortfarande aldrig sagt att katter inte går att lära något alls"

Jag har inte påstått att du sagt det heller.

"Men jag har fortfarande inte sagt att det inte finns undantag eller att det inte går att lära katter något alls"

"Jag har inte skrivit att det inte går att lära katter något alls?"

Jag är otroligt lättretlig just nu så jag ber om ursäkt i förväg.

Men är du på riktigt? Den här diskussionen börjar ju bli på gränsen till patetiskt så jag ska försöka göra mig så tydlig jag kan. JAG har hela tiden besvarat dig med mina åsikter och mina erfarenheter, vilka DU verkar ha otroligt svårt att förstå eller acceptera (dvs du verkar ha svårt för att ens förstå mina erfarenheter och åsikter) eftersom du hela tiden svarar "emot"?! Anledningen till min upprepning var för att du i föregående inlägg påstod att jag inte kunde acceptera att katter också kan vara lättmotiverade och lättlärda. Jag tycker att mina citat talar ett tydligt språk, eller?

Redan i inlägg #30 (kanske även tidigare, orkar inte gå tillbaka för att kolla) talar jag utifrån mina erfarenheter. Jag har inte svårt för andras åsikter, erfarenheter eller kunskap. Jag finner det inte provocerande bara för att någon inte håller med mig, den dagisnivån har jag passerat för länge sedan. I hela denna tråd bortsett från inläggen riktade mot bright_sara så har jag enbart svarat dig pga av dina ifrågasättanden av mina kommentarer och inlägg, och jag har svarat dig utifrån mina erfarenheter och årsikter men du har fortsatt att ifrågasätta och säga emot (gång på gång har jag svarat utifrån mina åsikter och erfarenheter). Jag har, mig veterligen, inte ifrågasatt dina erfarenheter eller åsikter, eftersom;

(Varning för upprepning)
"För det är ju det vi har; olika åsikter och erfarenheter. Du berättar din, jag berättar min, du behöver inte på något sätt försöka övertyga mig eller bevisa att jag har fel eftersom vi pratar erfarenheter och åsikter/synpunkter utifrån erfarenheterna. Då finns det inga rätt eller fel."

...så jag undrar egentligen vem av oss som har svårt att acceptera oliktänkande?

Suck. Det är ju som att försöka diskutera med en vägg, och nu börjar jag få ont i huvudet av bankandet. Tror inte jag har mött någon här på Buke innan som verkar ha så svårt att förstå. Jag tror inte längre att du läser inlägg som fan läser bibeln, nu tror jag istället att du inte läser mina inlägg alls. Väldigt givande.

Nu, Apo, förstår du precis hur jag kände mig. Fniss. :D. Lägg ner yxorna flickor, det blir så mycket blod på mattan annars (OBS;det sista var ironi!).

Jaaa, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!! :rofl:
Men jag frågade redan i första inlägget om du var ironisk eller ej för att reda ut eventuella missförstånd, det här är ju som att banka huvudet i en vägg istället :crazy:.

Ledsen för din tråd, var ju inte meningen. Dessvärre verkar inte min önskan om att undvika ytterliggare förstörelse respekteras, samtidigt som jag inte vill vara respektlös och inte svara på inlägg riktade mot mig.

Nåja, det har ju om än blivit en intressant tråd om hur missförstånd löser ut varandra, kanske något att studera om man är blivande beteendevetare eller liknande :angel:.

Och din katt är fortfarande jättesöt :D. Är det en bonnis? Den har en så härlig färg. Jag testade att slänga iväg en vante för att se vad min kisse skulle göra, dessvärre fick jag inte riktigt den reaktion jag hade önskat utan istället en blick som skulle kunna sagt "är du dum i huvudet på riktigt?" :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 171
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?