Katten säger inte till valpen!

R

rocky07

Vi fick hem våran söta jr valp för två veckor sedan.:love:
Och vår katt och hunden fick hälsa på varandra, de gick bra.
MEN, vår valpiz är väldigt busig och vill gärna busa med katten.
Så katten läger sig ner på rygg och låter valpen hoppa upp på magen, men valpen vill gärna naffsa, och de gör jue ONT som f#n. Men katten ligger ändå kvar, men tillslut så sticker han upp på något högt.( Och de är inte de att valpen håller fast katten, för katten väger 7 kg och hunden 2kg:smirk:.)
Så detta har resulterat till att så fort katten är på golvet, kommer valpiz och ska busa! Men katten blir aldrig sur,fast de gör ont.

har ni något tips? Ska vi gå emellan?
eller kommer valpiz kanske att lugna ner sig. hehe

Sv: Katten säger inte till valpen!

känner gärna igen detta när min hund var valp...
Jag hade två katter hemma när jag tog hem diva. Den lite äldre katten sa till direkt när valpen kom i närheten så valpen lärde sig att henne jävlas man inte med :devil: Men den lite yngre katten sa inte till men jag lät dom vara och fick lösa det själv..För vill katten vara i fred har den många stället att gå och lägga sig där valpen inte kommer åt henne. Men efter några veckor trötnade min valp att jämmt hålla på med dom små katterna hehe..

Blir det för våldsamt i leken tycker jag du skall gå in så inte valpen skadar katten fast den inte menar det. Dom har ju himla vasssssa täder som små bäbisar hehe :)

Sv: Katten säger inte till valpen!

Låt dom hållas. Blir det för hårdhänt så säger dom ifrån. Hit kom en kattunge till två vuxna hundar. Det är race ofta, hunden drar katten i svansen över golvet, men han säger ifrån när han fått nog. Sover hunden och katten kommer hoppandes, säger han ifrån med ett litet gläfs. Just nu ligger dom ihop och sover, hoppas det blir en stund. Man vill ju själv ha lite ro också.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 043
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 150
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 420
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 860
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023