katten har sammlat på sig minus poäng

J

jojjogalopp

Vi har flyttat till ett ställe och vi har tre katter en kastrerad hanne och två hon katter,
Ena katten ville inte flytta med på grund av att hennes mamma är elak på henne mkt tråkitt för det är en jätte snäll katt,men dem nya som flyttade in i våratt gammla hus ville ha henne så hon får bo kvar men vi har ju flyttat sån liten bit så hon hittar hit,

sedan har vi han katten han bara fins i familjen 7år gammal

men stora problemet är hon katten (mamman) hon kissar inne fasst hon har lådan görs ren varje morgon plus att hon är ute.kissar i hund sängen sedan soffan barnens säng,

Och nu i morse hände det som jag vet inte om jag ska gråta eller skratta:angel: vi bor i norrland och ganska svårt att hitta dem gula kantarellerna men nu har min sambo hittat massor det har tagitt oss tre år att hittat sånna här :laugh:
så vi har lagt dem på torkning på vedspisen så dem har legat på pappers tidningar,
I morse kom jag ner och det luktade katt kiss så jag kollade hund sängen men inget där,
Sambon skulle vända på svampen och då va det blött på tidningen och svampen:eek:Nej det är inte sant tänkte jag , jo det va det tror du inte katten har kissat där jag blir Gaaaalen:mad:
så sambon e skit sur sa att han skulle skuta henne mm

frågan är om det är en protesst nu när vi har flyttat att hon kissar men det är ej kul.
Nu käns det som allt som har med djur är jag bara trött på bara problem .
:cry:
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

nej det är hon inte som alla hanar är kastrerade här
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Hon skulle nog må bättre psykiskt av att bli kastrerad. Då slipper hon alla hormonrusningar, och förhoppningsvis slutar hon kissa överallt också.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

oki ni tror på det en katt som är 4år och alldrih har kissat inne från vi flyttade nu,:confused:
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

oki ni tror på det en katt som är 4år och alldrih har kissat inne från vi flyttade nu,:confused:

Ja, flytt kan göra att katterna vill märka revir. Nya dofter utifrån kan också göra det. Kastrera katten så förlorar hon en stor del av sådant revirbeteende.
Och din sambo - vad är det för fel på honom? :eek:
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Katter kissar inte på "fel" ställen för att jävlas.
En veterinärundersökning och en kastrering tror jag skulle hjälpa er på traven.

Fråga din sambo vad han värderar mest, svampjävlar eller ett, förhoppningsvis, älskat husdjur?
Min sambo skulle åka ut från balkongen om han någonsin uttalade sig så om mina katter! :mad: (Det vet jag att han aldrig skulle göra då han älskar dem ungefär lika mycket som jag gör.)
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Jag håller med Reykur! Veterinärundersökning kolla UVI och kastrera katten. En flytt kan göra mycket för en katt, hon kanske inte känner sig riktigt hemma.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

ja han värderar svamparna,Det är ju hans katt så jag har väl inte så mkt att säja till om
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Om han värderar svampar högre än sitt eget husdjur ska han banne mig inte ha katt! Dylikt gör mig förbannad! :mad:
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Ursäkta mig, men hur jävla empatilös får man bli om man vill skjuta sin egen katt för att hon har kissat på svampar?? :mad:
Om ni faktiskt vill bli väck kissandet så får ni gå till veterinären för att utesluta UVI etc, sedan kastrera. Typiska symptom på UVI är att kissa överallt där det är mjukt underlag och inte gå på lådan.
Har ni en kattlåda stående inne? För djur ska ha möjlighet att gå på toaletten när dem vill.
Om katten inte har UVI så kastrera, det minskar revirbeteendet.
Vad tänker du göra? Avliva en katt för att den gör fel pga sjukdom eller för att den är okastrerad pga er? Säg åt din sambo och läsa tråden så kan han skriva här hur han egentligen tänker.
 
Senast ändrad:
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Om han värderar svampar högre än sitt eget husdjur ska han banne mig inte ha katt! Dylikt gör mig förbannad! :mad:

Nämen, det lär han ju fixa själv genom att skjuta kattstackaren.
Är det inte t.o.m. olagligt att bedriva avlivning på dylikt sätt på ett friskt tamdjur?
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Om han värderar svampar högre än sitt eget husdjur ska han banne mig inte ha katt! Dylikt gör mig förbannad! :mad:

jag tog in henne i smyg i natt och gav henne mat sen fick hon sova inne sen gick jag upp jätte tidigt och gav henne mat,han hadde tillo med pratat med en gubbe som skulle ta bort henne men jag sa vi måsste ge henne en shans gubb Satan
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Men FY FAN för folk som din sambo. :mad: Ursäkta mig, men det är inte fina ord jag uttalar här framför datorn.
Kan du inte visa honom den här tråden?

Hade en närstående till mig visat upp dylika sidor hade denne inte sett mer av mig, någonsin. Empatilösa människor är inget jag vill ha i min närhet.

Snällt av dig att du barmhärtigar dig lite över kattstackarn.. Mitt hjärta blöder när jag hör sånt här. Stackarn kanske har jätteont i urinvägarna och helt plötsligt blir hon utslängd i kylan och hatad. :(
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

nej det är hon inte som alla hanar är kastrerade här

Jag skulle kastrera henne omedelbart! Var katt blev alldeles vimsig i huvudet av hormonerna och kissade ocksa i blomkrukor etc innan vi kastrerade henne. Numer, som kastrat, gar hon bara pa ladan.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Jag har haft en honkatt som revirmarkerade. Hon slutade omedelbart efter hon hade blivit kastrerad.

Jag skulle definitivt satsa på kastrering. Jag vet att man i stridens hetta kan tänka och säga väldigt fula saker om sina små odjur, men det brukar kunna lägga sig. Jag hoppas det värsta lägger sig hos din gubbe också så att han tar vettet tillfånga och kastrerar henne istället för att skjuta henne.

Vill han inte lägga ut pengarna kan ni prova med p-piller först. För 150 kr bör i kunna få både recept och piller och de flesta honkatter som revirmarkerar slutar med det om man sätter dem på p-piller. Funkar det kan ni kastrera henne, då vet ni ju att det kommer fungera.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Men FY FAN för folk som din sambo. :mad: Ursäkta mig, men det är inte fina ord jag uttalar här framför datorn.
Kan du inte visa honom den här tråden?

Hade en närstående till mig visat upp dylika sidor hade denne inte sett mer av mig, någonsin. Empatilösa människor är inget jag vill ha i min närhet.

Snällt av dig att du barmhärtigar dig lite över kattstackarn.. Mitt hjärta blöder när jag hör sånt här. Stackarn kanske har jätteont i urinvägarna och helt plötsligt blir hon utslängd i kylan och hatad. :(

jag förstår vad du menar,ang att visa han den här tråden så är det rätt värdelöst,han struntar i sånt,nej jag ska försöka kastrera katten och sen vet jag inte hur jag ska klura ut det,
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Ursäkta mig, men hur jävla empatilös får man bli om man vill skjuta sin egen katt för att hon har kissat på svampar?? :mad:
Om ni faktiskt vill bli väck kissandet så får ni gå till veterinären för att utesluta UVI etc, sedan kastrera. Typiska symptom på UVI är att kissa överallt där det är mjukt underlag och inte gå på lådan.
Har ni en kattlåda stående inne? För djur ska ha möjlighet att gå på toaletten när dem vill.
Om katten inte har UVI så kastrera, det minskar revirbeteendet.
Vad tänker du göra? Avliva en katt för att den gör fel pga sjukdom eller för att den är okastrerad pga er? Säg åt din sambo och läsa tråden så kan han skriva här hur han egentligen tänker.

vi har katt låda och hon vet vart den står,denna katt är mkt ute nästan alldrig en då brukar bo i stallet,men nu när vi flyttade så vill hon komma in i bland och därför har jag låda jusst för henne
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp