Måste bara skriva här.. jag förstår fullt och hållet att man som person man fundera över att skjuta katten. Man behöver inte vara empatilös utan tvärt om ha mycket empati för att göra något sånt. En glad, stabil och frisk katt brukar ju inte kissa överallt inne (om den är van vid att vara inne).
Dessutom tycker jag att man ska ha djur för att det är kul, roligt, mysigt, givande osv. Förmånga tröttnar och glömmer bort sitt djur eller låter det försvinna våg för vind. Då föredrar jag att man skjuter en oönskad katt.
Själv skulle jag kastera kattan och konuslterat vetten om problemet. Finns ingen lösning så skulle jag ta bort henne. Man ska inte må dåligt och sabba sitt liv för att man har en katt hemma som förstör..
Sen förstår jag mig inte på folk som hur som helst kastar ur sig att någon ska lämna sin kille, utan att veta något om denne som person. Min kille är sympatisk och superb på många sätt, men vi har ju också meningsskiljaktigheter ibland men jag dumpar inte honom för det.. Speciellt inte bara för att någon på ett internetforum skulle tycka det.