katten har sammlat på sig minus poäng

Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Hur kan du vara tillsammans med en sådan empatilös människa? :(

ja jag älskar han och jag har left med han i 9år,det är bara att han är läss på henne och värderar inte katten så högt då,men han karnse lugnar ner sig.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng


stavar som en kratta det står jag för haha,jo jag menade vi har katt låda inne för henne,men hon har nästan alltid bott ute i stallet,men nu när vi flyttade så ville jag att hon ska känna sig hemma men då gör hon så här.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Du jag älskar han över allt annat här på jorden,han har lugnat ner sig och jag har pratat med han

Du kan ju förklara för honom det alla har skrivit om kastrering här inne :) vem som helst förstår väl att djur är djur ... hoppas ni får vet. tid snart så att det blir fixat!
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

stavar som en kratta det står jag för haha,jo jag menade vi har katt låda inne för henne,men hon har nästan alltid bott ute i stallet,men nu när vi flyttade så ville jag att hon ska känna sig hemma men då gör hon så här.

Vadå då gör hon så här?
Katten kanske är sjuk och har ont och du förväntar dig att hon ska vara tacksam för att du har ställt dit en låda?
Vad ska ni göra nu då?
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

stavar som en kratta det står jag för haha,jo jag menade vi har katt låda inne för henne,men hon har nästan alltid bott ute i stallet,men nu när vi flyttade så ville jag att hon ska känna sig hemma men då gör hon så här.

Om katten är en stallkatt så är det fullkomligt normalt att hon kissar där hon tycker att det passar.
Kattlådan anser hon nog inte är fräsh nog utan hon vill kissa där det är rent.
Att hon sätter sig på svampar/tidningspapper, i hundsängen och i barnens sängar är ju helt naturligt.
Naturliga ställen i hennes ögon att kissa på.

Låt henne få leva som hon är van när du vet att inget är fel på henne, dvs efter att du varit hos vet. att förändra så mycket hade kunnat göra vilken katt som helst konfunderad, hon har ingen aning om vad ni ställer till liv för.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Om katten är en stallkatt så är det fullkomligt normalt att hon kissar där hon tycker att det passar.
Kattlådan anser hon nog inte är fräsh nog utan hon vill kissa där det är rent.
Att hon sätter sig på svampar/tidningspapper, i hundsängen och i barnens sängar är ju helt naturligt.
Naturliga ställen i hennes ögon att kissa på.

Att kissa på mjuka underlag är också det typiska tecknet på UVI. Frågan är om TS och hennes sambo kommer kosta på sig att åka till veterinären för att kolla upp det?
Vad kommer ni göra jojjogalopp? Jag tror ju jag vet men du kan ju överbevisa mina fördomar.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Ursäkta mig, men hur jävla empatilös får man bli om man vill skjuta sin egen katt för att hon har kissat på svampar?? :mad:
.

Måste bara skriva här.. jag förstår fullt och hållet att man som person man fundera över att skjuta katten. Man behöver inte vara empatilös utan tvärt om ha mycket empati för att göra något sånt. En glad, stabil och frisk katt brukar ju inte kissa överallt inne (om den är van vid att vara inne).

Dessutom tycker jag att man ska ha djur för att det är kul, roligt, mysigt, givande osv. Förmånga tröttnar och glömmer bort sitt djur eller låter det försvinna våg för vind. Då föredrar jag att man skjuter en oönskad katt.

Själv skulle jag kastera kattan och konuslterat vetten om problemet. Finns ingen lösning så skulle jag ta bort henne. Man ska inte må dåligt och sabba sitt liv för att man har en katt hemma som förstör..

Sen förstår jag mig inte på folk som hur som helst kastar ur sig att någon ska lämna sin kille, utan att veta något om denne som person. Min kille är sympatisk och superb på många sätt, men vi har ju också meningsskiljaktigheter ibland men jag dumpar inte honom för det.. Speciellt inte bara för att någon på ett internetforum skulle tycka det.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Att kissa på mjuka underlag är också det typiska tecknet på UVI. Frågan är om TS och hennes sambo kommer kosta på sig att åka till veterinären för att kolla upp det?
Vad kommer ni göra jojjogalopp? Jag tror ju jag vet men du kan ju överbevisa mina fördomar.

Ja det är ju typiska tecken, därför tycker jag att de ska konsultera vet. men det är ju också så att en sådan stor förändring som katten varit med om också kan göra att katten kissar överallt.
Dessutom, om den är van att vara ute och helt plötsligt ska vara inne så kan det mycket väl vara en form av protest, katten mår inte bra och försöker visa det på det sätt den kan.

Vår ena katt har först nu börjat tycka att det är ok att göra sina behov på låda eller ute igen, hon tyckte inte riktigt om den nya hunden och reagerade på det viset.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

stavar som en kratta det står jag för haha,jo jag menade vi har katt låda inne för henne,men hon har nästan alltid bott ute i stallet,men nu när vi flyttade så ville jag att hon ska känna sig hemma men då gör hon så här.

Vill ni ha kattungar eftersom ni inte har kastrerat henne?
Hoppas att ni har beställt vet-tid.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Att kissa på mjuka underlag är också det typiska tecknet på UVI. Frågan är om TS och hennes sambo kommer kosta på sig att åka till veterinären för att kolla upp det?
Vad kommer ni göra jojjogalopp? Jag tror ju jag vet men du kan ju överbevisa mina fördomar.

Du skriver att det är frågan om jag kommer kosta på henne det ?+ vad menar du med det att jag skiter i det,
Vad behöver jag överbevisa dina fördommar?
jag kan inget annat en att prata med vetrinären på måndag,
vad jag vill och tycker så kan jag inte mer en prata med min sambo
vist kan jag åka till vetrinären och fixa det det är jag absolut inte emot men frågan e om han verkligen vill ha sin katt i alla fall,
Nu handlar det ju bara inte om svamparna men han karnse kände det är nog
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Vill ni ha kattungar eftersom ni inte har kastrerat henne?
Hoppas att ni har beställt vet-tid.

nej han vill inte ha kattungar
men nu e det så här under alla har det inget blivitt på grund av att hon håller sig hemma hela tiden runt byn och gården,alla i byn har hon katter förutom en som har en kastrerad han katt
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Måste bara skriva här.. jag förstår fullt och hållet att man som person man fundera över att skjuta katten. Man behöver inte vara empatilös utan tvärt om ha mycket empati för att göra något sånt. En glad, stabil och frisk katt brukar ju inte kissa överallt inne (om den är van vid att vara inne).

Dessutom tycker jag att man ska ha djur för att det är kul, roligt, mysigt, givande osv. Förmånga tröttnar och glömmer bort sitt djur eller låter det försvinna våg för vind. Då föredrar jag att man skjuter en oönskad katt.

Själv skulle jag kastera kattan och konuslterat vetten om problemet. Finns ingen lösning så skulle jag ta bort henne. Man ska inte må dåligt och sabba sitt liv för att man har en katt hemma som förstör..

Sen förstår jag mig inte på folk som hur som helst kastar ur sig att någon ska lämna sin kille, utan att veta något om denne som person. Min kille är sympatisk och superb på många sätt, men vi har ju också meningsskiljaktigheter ibland men jag dumpar inte honom för det.. Speciellt inte bara för att någon på ett internetforum skulle tycka det.

ja nu e det ju så här med jag hadde en katt från början men släpade min sambo och dotter hem katten och jag skrek rakt ut att jag ska inte ha någon till,men dem skylde på att den va söt ,ja sa jag men den blir oxå stor,sen är det som du skriver att man har meningsskilljaktigheter
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

vist kan jag åka till vetrinären och fixa det det är jag absolut inte emot men frågan e om han verkligen vill ha sin katt i alla fall,
Nu handlar det ju bara inte om svamparna men han karnse kände det är nog

ja nu e det ju så här med jag hadde en katt från början men släpade min sambo och dotter hem katten och jag skrek rakt ut att jag ska inte ha någon till,men dem skylde på att den va söt ,ja sa jag men den blir oxå stor,sen är det som du skriver att man har meningsskilljaktigheter


Din sambo är väl en vuxen människa som tar ansvar ? tar man på sig en katt har man ansvaret för den tills den dör - såvida ni inte omplacerar den.

Man skaffar inte katt för att den är söt för att sedan härja om att skjuta den för att den kissar på svampar. Vilken vuxen människa som helst inser detta.

Att avliva för att den är stressad över flytt/har hormoniella problem eller vad det nu är är förkastligt och bara ytterligare ett bevis på hur kass syn folk verkligen har på katter och deras värde.

Kastrera kattan och låt veterinären känna igenom och låt henne bo i stallet sen ? (givetvis med tillgång till mat) om det är där hon trivs och är glad !
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Måste bara skriva här.. jag förstår fullt och hållet att man som person man fundera över att skjuta katten. Man behöver inte vara empatilös utan tvärt om ha mycket empati för att göra något sånt. En glad, stabil och frisk katt brukar ju inte kissa överallt inne (om den är van vid att vara inne).

Dessutom tycker jag att man ska ha djur för att det är kul, roligt, mysigt, givande osv. Förmånga tröttnar och glömmer bort sitt djur eller låter det försvinna våg för vind. Då föredrar jag att man skjuter en oönskad katt.

Själv skulle jag kastera kattan och konuslterat vetten om problemet. Finns ingen lösning så skulle jag ta bort henne. Man ska inte må dåligt och sabba sitt liv för att man har en katt hemma som förstör..

Sen förstår jag mig inte på folk som hur som helst kastar ur sig att någon ska lämna sin kille, utan att veta något om denne som person. Min kille är sympatisk och superb på många sätt, men vi har ju också meningsskiljaktigheter ibland men jag dumpar inte honom för det.. Speciellt inte bara för att någon på ett internetforum skulle tycka det.

Vi pratar om någon som inte ens övervägt att katten kan ha ett fysiskt problem och som inte konsulterar veterinär utan hellre skjuter djuret.
Meningsskiljaktigheter, jojo det kan man ju kalla det. Det har jag och min sambo om städning men inte om att man dödar en familjemedlem innan man försökt åtgärda problemen på andra sätt.
Klart det är bättre att skjuta katten än att dumpa den, men båda alternativen är riktigt dåliga och bara för att det ena är en aniiing bättre så gör det det inte till ett bra alternativ.
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

Du skriver att det är frågan om jag kommer kosta på henne det ?+ vad menar du med det att jag skiter i det,
Vad behöver jag överbevisa dina fördommar?
jag kan inget annat en att prata med vetrinären på måndag,
vad jag vill och tycker så kan jag inte mer en prata med min sambo
vist kan jag åka till vetrinären och fixa det det är jag absolut inte emot men frågan e om han verkligen vill ha sin katt i alla fall,
Nu handlar det ju bara inte om svamparna men han karnse kände det är nog

Du kan väl prata med din sambo och förklara att katten kan vara sjuk och sedan ta den till vet. för en undersökning?
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

:bow:

Katter är ingen förbrukningsvara - de är levande varelser ! När ska folk lära sig detta ??
 
Sv: katten har sammlat på sig minus poäng

ja nu e det ju så här med jag hadde en katt från början men släpade min sambo och dotter hem katten och jag skrek rakt ut att jag ska inte ha någon till,men dem skylde på att den va söt ,ja sa jag men den blir oxå stor,sen är det som du skriver att man har meningsskilljaktigheter

Men herregud detta är den urtypiska historien om hur katter hamnar på katthem, blir dumpade eller avlivade!
Mitt framför ögonen på ett djurforum.
Ärligt talat - tänker ni människor verkligen efter?
Man köper för guds skull inte en katt bara för att den är söt, man måste tänka efter länge och väl innan man tar ett sådant beslut och sedan vara beredd på att ge den vet.vård om den blir sjuk och försöka lösa problem om det uppstår. En katt lever ju i minst 15 år.

Det är just pga sådana människor som din sambo som jag vill att huskatter bör kosta minst en 1000-lapp. Då hade dem sluppit impulshandlas och sedan kastas bort när de blir lite jobbiga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp