Sv: Katten är borta...
Hoppas alla återfår sina katter snart, vet själv hur man lider när de inte kommer hem.
Vi har två kastrerade hankatter. När katterna var två år försvann helt plötsligt den ena och var borta i över en vecka, jag var ute och letade varje dag men hittade honom aldrig. Jag var orolig då men inte panikslagen, han hade ju vart borta ett par dagar ibland tidigare. Freddy, den andre katten var typen som aldrig missade ett mål mat, när
han en dag inte kom tillbaka, inte heller andra, tredje eller fjärde, DÅ fick jag panik! Det var precis efter påsk och jag började inbilla mig att han smitit in i någon av sommargästernas hus och blivit inlåst. Men efter någon vecka kom han tillbaka! Ni kan tro att benen vek sig när jag såg honom
Jag vet inte vad det var som hände när pojkarna fyllde två år som gjorde att de började gå ut på vandringar. De går fortfarande ut på en eller ett par veckoturer varje sommar, jag har lärt mig att försöka ta det lugnt. De är kastrerade, blev kastrerade tidigt och jag är nästan säker på att de inte går till främmande katter eller människor utan helt enkelt bara är ute på jakt.
Kanske inte så intressant men det var menat som pepp, mina försvann och kom tillbaka!