Katten är borta...

Sv: Katten är borta...

Jag behöver också pepp!!! Imorgon är det två veckor för vår lilla skrutta som knappt är ute en hel dag i sträck annars. Jag oroar ihjäl mig och hör "i syne". Poisen, lappar, blocket, katthem på nätet, grannar, letat. Har ni nåt mer förslag?

Jag håller tummarna för er!

Sara

Jag behöver också pepp!!! Imorgon är det två veckor för vår lilla skrutta som knappt är ute en hel dag i sträck annars. Jag oroar ihjäl mig och hör "i syne". Poisen, lappar, blocket, katthem på nätet, grannar, letat. Har ni nåt mer förslag?

Jag håller tummarna för er!

Sara

Bor du i glesbygd eller i samhälle?

Katten har inte kommit tillbaka.

Och nu har en till av katterna försvunnit!!!! :cry:

Vi börjar misstänka att vi har lodjur eller något väldigt nära vårat hus.....

Jag klarar inte det här :( :cry:.

HON ÄR HEMMA! :love: :love: :love:

Eller tja, den ena alltså, inte hon som har varit borta länge...

Vad skönt att den andra kom hem så snabbt.

Tittar in här varje dag och hoppas att er katt kommit hem, vet hur jobbigt det är och jag håller alla tummar och tassar vi har här hemma.

Kan nämna att även vi har lodjur och grävling runt knuten, ganska mycket lo också för den delen.

Men faktiskt så har ingen här i skogarna förlorat någon av sina katter till just lo, har något hänt då har det vart bilarna.

Hoppas att den första snart kommer hem!

Min ena katt har varit borta i 2 veckor nu:(
Älskar den katten så in i helvete, känns så jobbigt när sitt älskade djur bara försvinner, hon brukade också komma hem innan kvällen men vet inte varför hon inte gjorde de denna gången..
Jag har satt ut lappar o satt in en efterlysning på blocket , en kille ringde o sa att dom sett henne för en vecka sedan men jag letade o fann henne inte, usch nu är det snart vinter också.
Man vill verkligen hålla hoppet uppe men jag börjar tappa hoppet mer o mer då hon varit borta i 2 veckor redan,stackarn :(
Men jag hoppas verkligen att hon kommer hem förr eller senare..
Din katt har inte heller kommit hem än eller ?

Hoppas alla återfår sina katter snart, vet själv hur man lider när de inte kommer hem.

Vi har två kastrerade hankatter. När katterna var två år försvann helt plötsligt den ena och var borta i över en vecka, jag var ute och letade varje dag men hittade honom aldrig. Jag var orolig då men inte panikslagen, han hade ju vart borta ett par dagar ibland tidigare. Freddy, den andre katten var typen som aldrig missade ett mål mat, när han en dag inte kom tillbaka, inte heller andra, tredje eller fjärde, DÅ fick jag panik! Det var precis efter påsk och jag började inbilla mig att han smitit in i någon av sommargästernas hus och blivit inlåst. Men efter någon vecka kom han tillbaka! Ni kan tro att benen vek sig när jag såg honom :cry: :love:

Jag vet inte vad det var som hände när pojkarna fyllde två år som gjorde att de började gå ut på vandringar. De går fortfarande ut på en eller ett par veckoturer varje sommar, jag har lärt mig att försöka ta det lugnt. De är kastrerade, blev kastrerade tidigt och jag är nästan säker på att de inte går till främmande katter eller människor utan helt enkelt bara är ute på jakt.

Kanske inte så intressant men det var menat som pepp, mina försvann och kom tillbaka!

Usch då :/
Min katt är fortfarande inte hemma... 9 dagar sen hon försvann nu :cry:.

Min katt var borta 6 månader ..jag letade som en galning..det visade sig att hon bara gav sig av för att hon inte gillade de andra katterna på gården. Katter är ju så om de blir skrämda ger de sig av. Kan det vara en annan katt eller hund som håller katten borta tror du? Fråga även bland grannarna även de lite längre bort. Min katt gick i väg 1 km och satte sig på deras veranda när hon var hungrig. Jag återfann henne som sagt 6 månader senare, jättesmal..men de är överlevare. Ge inte upp jag håller tummarna för dig. Sätt en annons med bild i lokaltidningen oxå!!

Vi bor på landet men jag skulle inte kalla det glesbygd. Det är ganska tätt mellan gårdarna och inte särskillt mycket skog.

Sara

Vi bor på landet men jag skulle inte kalla det glesbygd. Det är ganska tätt mellan gårdarna och inte särskillt mycket skog.

Sara

Okej, har du lappat överallt? Då finns det många gömställen, antar jag.

KL

Någon ringde i fredags kväll på min mobil med hotfull röst: "Annonsen, ta bort den, han ä död." Klick. Precis vad man behöver.

Först blev jag livrädd, som jag hade fått min dödsdom, sedan tänkte jag "jäv*a idiot-fyllo" och hade god lust att polisanmäla kräket :mad: Tyvärr är det nog ganska vanligt när man annoserar på stora sajter, får jag en känsla av. För kör man på katten och vill meddela det, anmäler man väl saken till polisen?

Eller så kanske det var någon som tagit hand om katten som ville behålla den och därför ville att du skulle ta bort annonsen...

Fast då borde man kanske hittat på en bättre historia och inte bara sagt så...

mormor och morfars katt var borta i 8veckor innan hon kom tillbaks, så din katt är säkert ute på en liten upptäcksresa!:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama