Katten är borta...

Sv: Katten är borta...

Ge inte upp!!

Min var borta i en mnd (inte första gång dessutom...) men jag kunde bara inte tro att hon var död så jag ropade på henne varje morgon och kväll... Och i dag kom hon!! :love:

Min älskade Zeus (1½ år) har nu varit hemma i lite mer än en vecka och då hade han varit borta i 11 dygn.
Kom hem en natt eller rättare sagt klockan halv tolv, jamade som en galning och var väldigt gossig, hungrig och trött.

Vi hade nästan gett upp hoppet om att se honom igen eftersom grannarna hade sett en räv springa runt omkring i vårt område.

Nu ligger han nykastrerad i min säng och sover så gott. :love:

Håller alla tummar jag har för att din kisse kommer hem snart.

Senast ändrad:

Åh, det känns så "skönt" att höra andra katter som är borta länge. Jag vill verkligen inte ge upp hoppet, men det är så jobbigt att vänta hela tiden :(.

Fick veta idag att hon tydligen hade ett medfött hjärtfel, så det kan ju vara anledningen till att hon inte kommer tillbaka...

Jag har två stycken raskatter som är väldigt små. Den lilla är så korkad :angel: att hon alltid lyckas fastna i varenda j*vla trädh*lvete. :cool: Och den andra springer bort så fort mamma (min alltså) är borta för länge eller om hon blir sur över ngt.

Katter brukar försvinna ibland, det är skitjobbigt, verkligen ett rent helvete. Men de brukar nästan alltid komma tillbaka. Så håll hoppet uppe! Det kommer en dag då du får tillbaka din katt. :)

Åh, det känns så "skönt" att höra andra katter som är borta länge. Jag vill verkligen inte ge upp hoppet, men det är så jobbigt att vänta hela tiden :(.

Inte jag heller... men jag gråter inombords. inga grannar har kunnat lämna tips, ingen har hört av sig om annonsen i tidningen, polisen har inte fått in någoting och inte veterinärer och djurskydd heller. Fy - jag knappt sova när jag tänker på min älskade katt! :cry::cry:

Jag hörde en historia om en katt som försvann...Den bara gick en dag och kom tillbaka efter sex år. Det visade sig senare att katten flyttat till en granne några kilometer bort och efter sex år bestämt sig för att knalla tillbaka till första hemmet! De grannar som katten flyttat till vågade inte berätta för första ägaren vart katten befunnit sig under tiden den var borta.

En av våra katter är borta... Hon brukar alltid komma in på kvällen för att sova, men i fredags kom hon inte in, och har fortfarande inte kommit tillbaka...
Vi bor mitt i skogen med någon kilometer till närmsta granne, så det kryllar inte av folk och bilar här heller...

Har ni någon lycklig historia att berätta? Det måste ju finnas andra katter som har varit borta, men har kommit tillbaka.
Min familj verkar tyvärr ha gett upp en aning...

:(

vet oxå hur det känns, för min svarat timon försvann för ca två veckor sen o har fortfarande inte kommit hem:cry: men till det hör det att han troligtvis kissade blod innan han försvann.. letade i någran dagar o nu har jag gett upp helt.. men tycker inet du ska göra det om det inte har hänt ngt som med min. det tråkiga för mig e att ja har en mise till som saknade sin kompis i säkert en vecka.. åt o åt.. men nu e det ok emd honom..

så hoppas verkligen att din mise komme rtbx snart.. de kan ju va försvunna i flera veckor o sen komam tillbaka..

Fick ett tips om min katt i dag - jag håller tummarna!!

Jag skulle råda dig (om du inte redan har gjort det) att kolla med det lokala jaktlaget om det sett katten. Jägare brukar vara duktiga på att iaktta djur som rör sig i skogarna. Mitt ute i ödebygden är det inte så säkert att grannar observerar en främmande katt som stryker förbi.

Min kisse kom hem för en halvtimme sen efter att ha varit borta i 15 dagar. Han är mager som en pinne och full med fästingar men han lever i alla fall.
Lapparna lönade sig, det var ett par killar som bor i närheten som sett honom och tagit med honom hem till mig!

Jo, det har vi gjort :(.
Och pratat med polisen, lagt lappar i brevlådor, satt lappar i samhället, satt lapp i affären, pratat med ett katthem och lämnat lapp där, skrivit på ett forum för bortsprunga katter, pratat med grannarna, letat i massor av timmar och så. :(

Kattskrutt, kom hem...

En av våra katter är också spårlöst försvunnen, i över en månad har han varit borta :(:mad:
För 3 år sen stack han på sista april, i augusti ringde det från OKQ8!
Där satt han på disken och kelade med kunderna :D
Han tyckte nog att det var jättepraktiskt med dörrar som öppnar sig automatiskt.
Han försvann samma dag som vi satte på honom ett reflexhalsband.

Gissa vad husse gjorde samma dag som han försvann denna gång?!
Just det, han satte på honom ett reflexhalsband.
Denna katt är lite *host* egen.. så det skulle inte förvåna mig
om det är hans hämnd mot oss pga halsbanden.

Den andra katten är precis som vanligt, ränner in och ut hela dagarna.

Jo, det har vi gjort :(.
Och pratat med polisen, lagt lappar i brevlådor, satt lappar i samhället, satt lapp i affären, pratat med ett katthem och lämnat lapp där, skrivit på ett forum för bortsprunga katter, pratat med grannarna, letat i massor av timmar och så. :(

Kattskrutt, kom hem...

Jag är lika orolig jag. :( Tyvärr var det inte rätt katt som jägaren hade siktat, även om den var bra lik. Och kallt börjar det bli också... Problemet är ju att man inte har en aning om ifall han har sprungit på ett rovdjur och skogen är gigantisk.

Ja precis... Usch, det är ju minusgrader här :/.

Hon är kastrerad också, så det borde inte vara någon sån förälskelse heller... Hon tycker inte om andra katter heller direkt, så det känns som om den chansen är rätt liten.

En tanke jag har är att någon annan har tagit in henne till sig? En tant eller något som tyckte synd om katten som var ute, och gav henne något mumsigt? Katten är ett matvrak, så hon stannar säkert där då... Hm. :(

J En tanke jag har är att någon annan har tagit in henne till sig? En tant eller något som tyckte synd om katten som var ute, och gav henne något mumsigt? Katten är ett matvrak, så hon stannar säkert där då... Hm. :(

Det kan säkert hända. Någon som trots annonsering missat att den är efterlyst. Eller så har kisse liftat med någon, sådant händer också! Jag är i samma sits, eftersom det är glesbygd och inte särskilt många hus i närheten. Inte särskilt många rovdjur heller, så han ska ha haft maximal otur om han sprungit på något sådant.

Jag försöker komma på om det är någon lada eller hyfsat varm plats i närheten dit han kan ha sökt sig.

Jag tycker det är så konsigt. Hon har ju ALDRIG gett sig iväg såhär, och nu är det två veckor sen vi såg henne sist. :/

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama