Kattbilder #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså detta underbara fluffdjur… så söt hon är
20230917_214620_Original.webp
❤️❤️❤️❤️❤️

B5F0F24D-85DA-4465-B63B-233C83FBD484.webp

Min katt, min katt❣️ Hon har hanterat flytten så himla bra. Aldrig hört sådan hemsk kattagråt som hennes i buren (men hon lugnade sig faktiskt lite när jag sa att vi skulle flytta tillsammans) och jag hade räknat med flera dagar gömd någonstans. Förra ägaren sa att de aldrig såg henne första veckan efter flytt och när hon kom till mig förra sommaren tog det två veckor innan hon ville hälsa.

Fixade en mysig plats bakom tvättmaskinen på golvvärmen, nära lådan. Hon låg där tre timmar, sedan sov hon i sängen redan första natten. :heart Och det coolaste av allt är att hon bestämt att hennes trygga ställe inte är i ett hörn under sängen, utan under täcket hos mig. Hon ligger kvar även när det kommer någon, vilket aldrig hände (annat än med mamma) i lägenheten.

Bilden är tagen under ett dygn efter flytt och katten hade redan kommit till ro. 🦸‍♂️ 🐈‍⬛ :heart

När den ena tycker det börjar bli lite onödigt kallt (stackarn, han som är van vid att till och med kunna vara ute på vintern, var har han hamnat? :eek:) tycker den andra att det äntligen är svalt nog att börja sova nära i soffan istället för på diskbänken. :rofl:

20230927_185558.webp

När den ena tycker det börjar bli lite onödigt kallt (stackarn, han som är van vid att till och med kunna vara ute på vintern, var har han hamnat? :eek:) tycker den andra att det äntligen är svalt nog att börja sova nära i soffan istället för på diskbänken. :rofl:

Visa bifogad fil 128918
Ser jag i syne, har lillasyster växt om storebror? Eller är det pälsen (och kameravinkeln) som luras?

Ser jag i syne, har lillasyster växt om storebror? Eller är det pälsen (och kameravinkeln) som luras?

Jag tror att hon lagom till ettårsdagen kommer väga ungefär lika mycket. Ser tre gånger större ut dock. :rofl:

En är oftast ihoprullad till en pytteboll, en ligger gärna som en pannkaka på rygg. En i kortaste möjliga thailändska sidenpäls, en i en groteskt tjock ull. (Jag bävar lite för vad det ska bli när hon är fullpälsad, tror att jag kommer få raka magen och låren så att hon kan svalka sig på sommaren...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
633
Senast: Liten
·
Övr. Katt Lillmatte fyller år idag. Stormatte tog fram kartonger som skulle slås in. Smulan tog jobbet som vakt. Hon stjälper även till att tejpa...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 999
Senast: Bison
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
297
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka