Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Missi kom till mig hösten 2005. Troligen någon som bara "dumpat" katten på Öland efter Ölands Skördefest den hösten. Våren därpå fick han besöka veterinären för vaccination och då sa veterinären att han troligen var 3 - 4 år gammal.
Men han fick ett långt hälsosamt liv hos mig. Han hade lite problem med njurarna på slutet samt att han till slut blev både döv och sista månaderna även blind. Men uppnådde i vart fall en ålder på (uppskattningsvis) 17 - 18 år. :heart

missi2-oland4ever.jpg

Visa bifogad fil 107677

Nu byter jag från hundbildtråden till kattbildtråden 😊

Vi hade tänkt skaffa katter redan innan Nora blev sjuk, men när hon blev dålig satte vi det lite på paus. När hon sedan fick somna in akut hamnade jag i chock och att inte ha mjuk päls att klappa på gjorde den avgrundsdjupa sorgen ännu värre. Så nu har vi dessa ljuvliga varelser hos oss.
Säg hej till Miss Li och Kjellie ❤️
Åh 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka