Kattbilder #6

Behöver jag nya glasögon eller har hon silver? :love:
Mvh,
Älskar silver
Jag tycker att det ser lite mera ut som svartsmoke dock? 🤔 Fast bägge är läckra färger!

På min önskelista (typ en vacker dag... :angel:) över färger så finns:
- Britt/Europé i silver tabby/tigre/spotted
- Svartsmoke
- Brunmaskad ragdoll

Jag erkänner att den första kommer från omslagskatten till kattmaten whiskas :angel::o

Jag tycker att det ser lite mera ut som svartsmoke dock? 🤔 Fast bägge är läckra färger!
Smoke är silver utan agouti (pälsmönster). :) I färgbeteckningen så används bokstaven s alltså för att beskriva både silver och smoke.

(Sedan tycker jag att smoke kan vara lite svårt att avgöra ibland, p.g.a. spökränderna. Därför fegade jag och frågade om silver för att täcka hela spannet. :D Juno är ju t. ex. reggad som rödsmoke (ds). )

Smoke är silver utan agouti (pälsmönster). :) I färgbeteckningen så används bokstaven s alltså för att beskriva både silver och smoke.

(Sedan tycker jag att smoke kan vara lite svårt att avgöra ibland, p.g.a. spökränderna. Därför fegade jag och frågade om silver för att täcka hela spannet. :D Juno är ju t. ex. reggad som rödsmoke (ds). )
Åhå! Jag som googlade för att vara säker och inte göra bort mig :rofl:

De bilder som dök upp tyckte jag var en ganska stor skillnad, att silver är mera ...... silver? :cautious::rofl: Ljust gråsilver. Medan att svartsmoke såg mörka ut med ljus botten.
Tittade på denna sida men läste uppenbarligen för segt och bara under den första bilden :o https://www.katt.nu/kattfakta/kattgenetik/del-7-silver-och-chinchillafarger/
Tolkade det som att svartsmoke var en annan färg då det stod bara silver under den andra.

Åhå! Jag som googlade för att vara säker och inte göra bort mig :rofl:

De bilder som dök upp tyckte jag var en ganska stor skillnad, att silver är mera ...... silver? :cautious::rofl: Ljust gråsilver. Medan att svartsmoke såg mörka ut med ljus botten.
Tittade på denna sida men läste uppenbarligen för segt och bara under den första bilden :o https://www.katt.nu/kattfakta/kattgenetik/del-7-silver-och-chinchillafarger/
Tolkade det som att svartsmoke var en annan färg då det stod bara silver under den andra.
Genetik är jättesvårt. Så fort man tror att man fått grepp om det så kommer mer/ny information som får en att inse att... Nä, jag förstod visst inte ändå. :bag: :rofl:

Fick denna bild på allra sötaste Bonnie som minne på Facebook 😍😅
FB_IMG_1625807126932.webp

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
405
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama