Kattbilder #6

Just när man själv vill sitta i rottingfåtöljen och njuta av lite mat på balkongen så är det faktiskt lite störigt när katterna väljer att ligga på bordet istället för något av de TVÅ klösträden jag har på balkongen. Just sayin'.

IMG_20210705_104416.webp

Men så klart har jag ju inte hjärta att flytta på någon som är så söt. :love: Jag får ju faktiskt plats på kanten...

Älskade Megara du får kvalitetsmat i lagom portioner. Du har två klätterträd och två klöspålar + tre kattbädar. En i fönstret så du kan se ut och en uppvärmd. Och kattväskan med gosig filt.

Varför envisas du med att sova på min datorstol och äta på stolen? :idea:

16254993399766731754923736256670.webp

Älva kom för att gosa alldeles för tidigt på morgonen. Så där insisterade på att få komma in under täcket och bli aktivt klappad... och jag ORKADE helt enkelt inte. :o Så jag blev lättad när jag hörde Juno börja kuttra vid sidan om sängen, för när Älva är på mattegoshumör så brukar hon springa iväg illa kvickt när Juno hoppar upp för att delta i goset. Men nu gick hon bara och lade sig i fotändan när Juno kom upp, och Juno var inte sen att slå sig ner bredvid (eller ja, på...). Och sedan låg de där en bra stund tillsammans, lite tvätt (mest från Älvas håll) och gos. När Juno sedan hoppade iväg för att lägga sig i solkatten i hallen så tyckte jag lite synd om Älva, så jag satte mig för att klappa henne. Hon började spinna med hoppade snabbt ner för att istället fortsätta goset med Juno... Kattkompis > matte stämde tydligen för båda katterna idag.

IMG_20210706_080332.webp

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
405
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama