Lilla
Trådstartare
Jättefina verkligen!Det är en kull som jag har nutre små gullisar. En blir kvar hos oss det är den viltfärgade längst till vänster
![Two hearts :two_hearts: 💕](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f495.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefina verkligen!Det är en kull som jag har nutre små gullisar. En blir kvar hos oss det är den viltfärgade längst till vänster
Hade du inte en blå/grå(?) i den kullen också? Jag är nyfiken på hur den ser ut, har inte sett den färgen hos din ras förutDet är en kull som jag har nutre små gullisar. En blir kvar hos oss det är den viltfärgade längst till vänster
Hade du inte en blå/grå(?) i den kullen också? Jag är nyfiken på hur den ser ut, har inte sett den färgen hos din ras förutHar du något foto?
Vad menas med blodgrupp B, är det något negativt?Här är hon. superfin på alla sätt, men tyvärr har hon blodgrupp B - så hon säljs som sällskapskatt
Visa bifogad fil 54218
Vad menas med blodgrupp B, är det något negativt?
Åh vilken sötnos!! Kallas färgen blå?Här är hon. superfin på alla sätt, men tyvärr har hon blodgrupp B - så hon säljs som sällskapskatt
Visa bifogad fil 54218
Jag misstänkte att det kunde vara något sådant som spökade, tack för en utförlig förklaring.En hona med blodgrupp B kan endast paras med en hane med blodgrupp B, annars riskerar ungarna att få det som kallas neonatal isoerytrolys vilket i praktiken leder till att ungarna dör - de får antikroppar från mamman via råmjölken och antikropparna bryter ned kattungens röda blodkroppar, vilket oftast leder kattungens död inom några dagar. Det är inte samma för en hona som har A och får ungar med B, de har tydligen inte lika mkt antikroppar så det är ingen fara. Mendelsk nedärvning, både hona och hane i mitt fall bär blodgrupp B men har själva A eller AB. Då ska statistiskt 25% få b-blod vi ,har testat 4 honor och 3 har haft blodgrupp B, en A utan att bära B, det är den vi behåller nu
Åh vilken sötnos!! Kallas färgen blå?
Vad fint att färgen övergår i beige också som den andra färgen![]()
Åh genetiskt svarta? Vad intressant! Det syns ju på de blåa, men jag hade ingen aning om det. Vad är det som gör dem mera bruna/viltfärgade då?Ja det är blå. De viltfärgade (bruna) är genetiskt svarta och de blåa är diluterade vilt. Bottenfärgen ska vara varm hos båda men brukar i regel vara mörkare hos de viltfärgade. Den här lilla blå har riktigt fin bottenfärg
Hade en katt som gärna stoppade i sina leksaksbollar i mina skorKatterna vill ofta gosa med mina skor, fötter, strumpor. Speciellt när man varit i svettiga joggingskor en varm dag...
Ibland vill de köra ner hela huvudet i den svettiga skon...