C

chika

-Vet att detta låter helt galet!!!!:( var inne på en annan forum sida och där fanns frågan-"Hur smakar" katt"!!!!!:eek: :(
Har letat i lagar o regler...får man verkligen slakta en katt och äta den i sverige??????????????:( :( Har svårt att tänka mej det,skulle så gärna vilja svara personen med att kunna ge ett riktigt svar..gärna med länk att det är (förhoppningsvis) förbjudet!!!!

Sv: katt

Varför skulle man inte få äta katt? Varför skulle det vara mer lagligt att äta ko, gris eller kanin än katt? Slakta och ät du om du är sugen!:D

Jag får slakta och äta vilket djur jag vill så länge avlivningen sker på ett humant och lagmässigt korrekt sätt.

alltså, det är nog inte olagligt, så länge man inte plågar nått djur, men jag skulle aldrig kunna äta katt.. man är uppfödd att katter,hundar hästar är sällskapsdjur.. och ko, gris och sånt är matdjur.. hade vi istället ätit katt och hund som små hade vi nog inte haft nått emot det XD men.. nej tack.. jag äter inte katt =P

och förresten, grisar och kor är också bra sällskapsdjur.. ^^

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 455
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar